Nieuws

Ghost of Tsushima-film wordt volledig Japanstalig

Met een volledige Japanse cast

Geschreven door Michel Musters op
De aankomende verfilming van Ghost of Tsushima zal volledig in het Japans gesproken zijn.

Dat heeft regisseur Chad Stahelski laten weten in een interview met Collider. Hij claimt dat Sony zijn idee voor een Japanstalige film en een Japanse cast volledig ondersteunt.

"Eerlijk gezegd willen we alles in karakter doen. Dat betekent dat het een Japans ding wordt over de Mongoolse invasie van Tsushima Island. Een complete Japanse cast, in het Japans. Sony staat achter ons."

Zeker in de Verenigde Staten doen films met ondertiteling het niet altijd even goed, maar Stahelski meent dat het grote publiek daar inmiddels wel gewend aan geraakt is. "Ik denk dat het Westerse publiek daar steeds meer aan gewend is door Netflix en andere streamingdiesnten. Gaan mensen daarvoor naar de bioscoop? Ik denk het wel."

Begin dit jaar werd aangekondigd dat Sony Pictures en PlayStation Productions aan een film gebaseerd op Ghost of Tsushima werken. Chad Stahelski regisseerde ook de John Wick-films en Sucker Punch, de ontwikkelaar van de game, helpt mee. Het is niet bekend wanneer de film verschijnt.

Ghost of Tsushima verscheen in 2020 op PlayStation 4 en in 2021 op PlayStation 5 en laat spelers als samoerai Jin de Tsushima-eilanden van Japan bevrijden van een Mongoolse invasie. Het spel wordt geprezen om zijn interessante open wereld, kleurrijke graphics en odes aan de samoeraifilms. Het is waarschijnlijk dat Sucker Punch aan een vervolg op de game werkt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hideo Kojima bereidt mogelijk trailer voor Gamescom voor Nintendo verhoogt de prijs van de Switch 'op dit moment niet'
34

Reacties op: Ghost of Tsushima-film wordt volledig Japanstalig

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 08:59
    Mooi zo.
    Het is al bijna schandalig te noemen dat dit ook maar een melding vanuit het team is
    Ik bedoel dit had vanaf dag 1 al zo moeten zijn en anders geen film.
    Anders gaat het een veramerikaniseerd Japanse tafereel worden.
    En dat soort films zijn er ook al genoeg.

    Japanse cultuur, Japans verhaal, Japanse omgeving. Japans gesproken. Zeker omdat ze ten tijde van die invasie geen Engelse kenden.

    Dus mooi zo. Komt de geloofwaardigheid en de setting ten goede.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 15 augustus 2022 11:47
    @watashi wa maurice desu. probleem is Japanse acteurs, anime's zijn super maar series of films zijn vaak beneden maats vind ik. Koreaans acteerwerk is dan weer wel sterker met series en films. maarja we zullen het zien wanneer het klaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 14 augustus 2022 09:19
    Maarja, waarom dan niet ook een japanse regisseur, ik weet wel een hele goede, Takashi Miike.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 10:16
    @SuperDre

    Ja mee eens. Dat zou helemaal goed zijn. Gewoon een Japans team dat kennis heeft van alles in Japan.
    Misschien zelfs ervaring met historische films.

    Die regisseur ken ik niet echt overigens. Ik heb even zijn filmografie gezien en ik ken maar aan paar titels

    Maar is dit een goede?
    Zo ja enige tips van films die zeker de moeite zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 augustus 2022 10:21
    @watashi wa maurice desu.

    De gehele John Wick franchise. Drie geweldige films

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 10:27
    @coola

    Oh ja die ken ik wel. En ja dat zijn hele goede films inderdaad.
    Bedankt voor je reactie. Sta altijd open voor zulke suggesties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 augustus 2022 10:37
    @watashi wa maurice desu.

    Voor de rest heeft hij niet echt films geregisseerd. Hij is van origine stuntman.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 12:02
    @coola

    Denk dat we het over een andere hebben.

    Ik bedoelde tips over die Japanse regisseur.

    Die van John wick is overigens ook goed hoor. Maar daar ken ik enkel die films van

    Maar Superdre had het over een Japanse regisseur
    Hahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 augustus 2022 12:35
    @watashi wa maurice desu.

    Audition
    Ichi the Killer
    Like a Dragon
    Crows Zero
    Crows Zero 2
    Zebraman
    Zebraman 2: Attack on Zebra City
    13 Assassins
    Ace Attorney
    As the Gods Will
    Blade of the Immortal
    First Love

    Dit zijn must watch films van Takashi Miike. De dik gedrukte films zijn echt top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 19:44
    @coola

    Thnkx

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 14 augustus 2022 19:02
    @coola Takashi Miike heeft niets met John Wick te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 augustus 2022 19:17
    @SuperDre

    Kijk ik ben dus niet enige die verkeerd leest. Ik dacht in eerste instantie dat watashi wa maurice desu z'n vraag over Chad ging en niet Miike

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 augustus 2022 10:04
    Goed nieuws.

    Heb de game overigens gewoon in het Engels uitgespeeld. Heb het met Japanse stemmen geprobeerd maar die synchronisatie is echt bizar slecht. Monden zijn al dicht voor spreker klaar is met praten etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 10:24
    @coola

    Ja de synchronisatie was slecht maar ik koos toch voor Japans gewoon omdat ik de Engelse stemmen totaal niet vind passen in de setting. Het zijn wel goede stemmen hoor.
    Maar voor mij het verlies van inleven met taal was vervelender dan het verlies van goede lip synchronisatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 augustus 2022 11:56
    @watashi wa maurice desu.

    Normaal ben ik het met je eens. Maar de lip synchronisatie van de Japanse stemmen in deze game zijn echt een van de slechste lip synchronisaties die ik ooit gezien heb ( en dan reken ik ook dubs van films en series mee ) dat ik mij daar echt heel erg aan stoorde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 15 augustus 2022 12:08
    @watashi wa maurice desu. Mee eens. Ik heb hem ook helemaal in het Japans gespeeld. Ik las de ondertiteling dus lette ook niet zo op de synchronisatie ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 14 augustus 2022 11:03
    Tegenwoordig met zoveel Woke agenda in films en series, goed voorbeeld de nieuwe LOTR serie zou dit wel een verademing kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 12:04
    @TommyVercetti

    zucht.

    Dit heeft niks met iets van dat te maken.
    Gewoon logische lokalisatie.
    Maar blijkbaar lezen mensen tegenwoordig overal iets in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 14 augustus 2022 12:45
    @watashi wa maurice desu. Had zomaar gekund dat de hoofdrol zou worden gespeeld door iemand met Afro Amerikaanse afkomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 augustus 2022 19:46
    @TommyVercetti

    Ja maar dat is nog niet bewezen of gezegd dus dit heeft daar nu sowieso niks mee te maken

    Ik wil enkel zeggen dat het wel lijkt alsof elke onderwerp met enorme omwegen steeds toch het woord woke niet heheh.

    Dat jullie soms niet moe worden van jezelf dat je in alles met enorme bokken sprongen toch dit onderwerp erin lezen