Nieuws
Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima Director's Cut voor PS5 en PS4 aangekondigd

Komt op 20 augustus uit

Geschreven door Michel Musters op
In augustus komt er een Director's Cut van Ghost of Tsushima uit op PlayStation 5 en PlayStation 4.

De Director's Cut bevat alle content uit de oorspronkelijke PlayStation 4-game, alsmede alle content die sindsdien is uitgekomen. Daarnaast bevat het een uitbreiding in de vorm van een compleet nieuw eiland om te verkennen en te ontdoen van de Mongoolse invasie: Iki. 

Naast het nieuwe verhaal en de personages zijn er op dit eiland nieuwe omgevingen om te ontdekken, nieuwe beschermende kledij voor Jin en zijn paard om vrij te spelen, nieuwe vijanden en minigames te vinden.

Op PlayStation 5 wordt de game daarnaast op meerdere vlakken verbeterd. Zo bewegen de lippen van personages nu juist mee met de ingesproken Japanse stemmen, wordt de haptische feedback van de DualSense-controller ten volste benut, is er 3D-audio, een 4k-resolutie, framerates die 60 fps nastreven en verbeterde laadtijden. 

De Director's Cut komt los verkrijgbaar op PS4 (59,99 euro) en PS5 (69,99 euro), maar mensen die de PlayStation 4-versie van Ghost of Tsushima al hebben kunnen voor 20 euro naar de Director's Cut upgraden op PS4, en voor 30 euro op PS5. Daarbij kan alle opgeslagen progressie overgezet worden naar de Director's Cut, ook wanneer er van PS4 naar PS5 wordt overgestapt.

Ghost of Tsushima Director's Cut is vanaf 20 augustus verkrijgbaar. Meer informatie is te vinden op PlayStation Blog.

Dit artikel delen:

Lees meer

Verken een griezelig ziekenhuis in Dying Light 2 Legacy of the Sith-uitbreiding voor Star Wars: The Old Republic onthuld
23

Reacties op: Ghost of Tsushima Director's Cut voor PS5 en PS4 aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 2 juli 2021 09:33
    Nice en imho terechte prijs. Gratis moet geen verplichting zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 juli 2021 09:57
    @coola
    Ik vind 20 euro een nette prijs, maar waarom een tientje duurder voor de PS5? Had dat ook gewoon op 20 euro gehouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 2 juli 2021 09:57
    @coola je weet gewoon dat mensen hier om gaan zeiken, immers een studio die 5-6 maanden met 20-30 man hier aan werkt is verplicht om het gratis weg te geven. want, entitlement.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 2 juli 2021 11:08
    @ali3n8tor

    Ik kots op mensen die vinden dat ze entitled zijn. Niemand op deze planeet is entitled voor wat dan ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 juli 2021 11:18
    @ali3n8tor
    Weet niet of het perse entitlement is. Er zijn een groot aantal bedrijven die gratis een next-gen update uitbrengen. Ik snap best dat mensen er daarom over struikelen dat andere bedrijven dit niet doen, zeker niet als er maar liefst 30 euro gevraagd wordt.

    Overigens betaal ik die 30 euro met liefde want ik heb het er voor over, maar ik snap best dat er mensen zijn die daar anders over denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 2 juli 2021 13:02
    @The_Stifmeister Ga nog een stapje verder want ik wil per se de fysieke versie.

    En ja ik snap dat er mensen zijn die ervan balen dat deze upgrade niet gratis is maar het is niet alleen een upgrade maar ook een nieuw eiland.

    Bij Ubisof betaal je 40 Euro voor de DLC. En dat verhaal wat in de game had moeten zitten.

    Daarnaast in een wereld waar talloze mensen elk jaar weer 60 Euro betalen voor de *ahem* "nieuwste" FIFA vind ik niet dat je dan hierom kan gaan klagen.

    Dat jij er geen 30 Euro voor over hebt wil nog niet zeggen dat het een slechte prijs is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 juli 2021 16:59
    @bigds9fan
    Ik heb die 30 euro er prima voor over hoor, zoals ik al zei, maar ik kan me best voorstellen dat er mensen over vallen dat je 10 euro extra moet betalen voor een next-gen upgrade terwijl je die bij genoeg ontwikkelaars gratis krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 juli 2021 10:00
    Fantastische game, misschien wel de beste open wereld game die ik na BotW gespeeld heb.
    Deze uitbreiding komt er zeker en de prijs betaal ik graag voor zo'n game.
    Hier had ik nog wel 30 voor neergelegd

    Blijkbaar mag je nu geen 'speciale' karakters meer opnemen in je post?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 2 juli 2021 10:02
    Super vet!
    Was alweer aan het kriebelen voor een 2e playthrough 20 augustus it is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 2 juli 2021 10:23
    @WinNow Same here! Ik kijk er naar uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 2 juli 2021 10:18
    Tja ik vind het niet erg dat er betaald moet worden voor een upgrade en dit is een nette prijs.

    Toch koop ik de game opnieuw want dit is zo'n pareltje dat ik de 1ste keer misliep en pas later kocht. Tijd om die fout goed te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 2 juli 2021 10:18
    Heb er zin in. Dan verkoop ik de ps4 versie wel. Ga de hele game opnieuw spelen en dan gelijk de uitbreiding er achter aan.

    Ben blij dat ik gewacht heb want anders zou het mijn 3e playtrough worden…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 juli 2021 10:21
    Dit ziet er wel mooi uit zeg, potverdikke. Morgen arriveert mijn Playstation 5 (EINDELIJK!!!) en dit is natuurlijk een must-buy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 2 juli 2021 10:25
    @The_Stifmeister Mooie timing, geniet van je PS5!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 juli 2021 10:35
    @WinNow
    Thanks, het heeft nogal wat moeite gekost maar uiteindelijk geluk gehad via Wehkamp (of all places). Kennelijk daar ooit ingeschreven voor een PS5 en ze hebben/hadden een kleine voorraad en degenen die het snelst reageerden kregen 'm opgestuurd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 2 juli 2021 13:02
    @The_Stifmeister Gefeliciteerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 2 juli 2021 10:38
    Dus van PS4 naar PS4 20 euro voor de extra content en van PS4 naar PS5 30 euro.

    Typisch Sony en dit is waar ik Hulstpower dus gelijk in geef wat een ander topic betreft.

    Gratis hoeft inderdaad niet maar 10 euro extra om van de PS4 een PS5 versie te maken, wat een gelul.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 2 juli 2021 11:15
    @DarkraverX

    Er is een duidelijke reden waarom dit 10 Euro is dus ik heb er geen enkel probleem mee. Daarnaast is het een optie die voor veel spelers niet nodig is omdat die geen 4K tv hebben of de Japanse audio niet gebruiken.

    Ik zie het probleem niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 2 juli 2021 13:56
    @bigds9fan wat is de reden dan, ben ik wel benieuwd naar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 2 juli 2021 15:44
    @-it- Voor de PS5 hebben ze o.a. de lipsynch opnieuw moeten doen.