Veel gamers zijn zonder twijfel bekend met Monsters Inc, een film waarbij knullige monsters worden opgeleid om mensen bang te maken. Als je de beschrijving van Ghost Master leest denk je in eerste instantie dat het om Monsters Inc gaat, want ook in Ghost Master moet je mensen bang maken. Om mensen een tweede of derde pacemaker te bezorgen staan er verschillende families van spoken voor je klaar. Elk spook heeft weer zijn eigen kracht om enge dingen te doen. Zo kan je een Goblin met de TV van de bewoners laten spelen en is er een spook dat de muren kan laten bloeden.HomeLAN - What other unique gameplay elements are being developed for Ghost Master? Gregg Barnett - Ghost Master utilises a very sophisticated full 3D graphics engine and user control methodology that puts the player totally in control of the game world. Hardcore players can make it sing and dance to their own tune where as casual players can play in a very simple, almost classic isometric manner should they prefer. The game is as complex as you want it to be. The AI is very strong as well, allowing for some incredible interactions between mortals and ghosts. Mortals have all six senses active and working (the sixth being that one where you know something horrible with dripping fangs is standing behind you), giving the player a host of ways to manipulate and control them (e.g. if they hear a scream or smell a strange odor they will go and investigate). Ghost Master zal 50 verschillende spoken bevatten en er zullen meer dan 100 unieke stervelingen rondlopen. Een release date is nog niet bekend, maar je kunt al wel terecht op de officiele site.