Nieuws

Gezin krijgt 20.000 dollar die zoon op Twitch doneerde terug

Contact met Twitch zelf zou moeizaam zijn verlopen

Geschreven door Michel Musters op
De moeder van een tiener die 19.870,94 dollar op Twitch doneerde, heeft het geld teruggekregen.

De tiener haalde het geld van de spaarrekening van zijn moeder en doneerde gedeeltes van het bedrag tussen 14 en 30 juni aan diverse streamers. Het zou naar streamers als Tfue, Ewokttv, Gorb en sportmannen als Kurt Benkert (Atlanta Falcons) en Meyers Leonard (Miami Heat) zijn gegaan.

"Ik ben zo opgelucht dat het geld weer op mijn rekening staat en dat de nachtmerrie voorbij is", aldus de moeder tegen Dotesports. Er zou een paar honderd dollar ontbreken, maar de moeder zou tevreden zijn en het hierbij laten.

De moeder kreeg het geld terug door contact op te nemen bij Xsolla, een partner van Twitch en een betaalservice. Wel geeft ze aan dat contact opnemen met Twitch zelf voelde als "tegen een stenen muur oplopen". Niemand zou op haar berichten hebben gereageerd, al zou het account van haar zoon wel abrupt zijn gesloten, waardoor "alle informatie over transacties verdween".

Haar zoon zou er volgens zijn moeder spijt van hebben en krijgt tegenwoordig begeleiding. Hij kan nu alleen games spelen terwijl er toezicht over hem wordt gehouden. Xsolla heeft de account van de jongen permanent geblokkeerd zodat er geen donaties meer gemaakt kunnen worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Game of Thrones: Tale of Crows staat nu op Apple Arcade Fall Guys is meest succesvolle lancering van Devolver Digital ooit
18

Reacties op: Gezin krijgt 20.000 dollar die zoon op Twitch doneerde terug

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 10 augustus 2020 09:09


    WIE GEEFT ER DAN OOK ZIJN BETAAL GEGEVENS AAN ZN KINDEREN!!!!!!!

    sorry hoor maar ouderschap tegenwoordig…
    Dat is ook meteen een reden waarom ik betalen voor mezelf ook nog steeds zo moeilijk mogelijk maak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 10 augustus 2020 10:09
    @HunterSeeker en dan nog wel van een spaarrekeing , die heb je vaak niet gelinkt staan met een betaal app
    dan heeft die zoon toch eerst over moeten schrijven naar een betaalrekeing
    , als er bij mij wat verandert op mijn rekening krijg ik dat gelijk via een bericht door .. dus ik vian het sowieso al raar dat kinderen zo maar even wat kunnen betalen online zonder daar maar een wachtwoord of zo voor moet hebben ..
    de enige die hier vast staat is paypal .. maar goed die geven ook de garantie als er iets niet naar wens verlopen is dat je je geld terug kan vragen..
    maar wel aardig van die zoon dat hij zo vrijgevend is om aan Twitch
    mensen te doneren , maar doet dat dan van je eigen geld en niet van iemand anders zijn of haar geld,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 10 augustus 2020 17:28
    @ravw Dan ga jij er van uit dat iedereen bankiert met een app, maar een hoop mensen gebruiken nog steeds geen app..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 augustus 2020 13:42
    @HunterSeeker denk dat een credit card gelinkt stond aan de spaarreking.
    En dat die daar de gegevens van had genomen en dat er dan automatish het geld er afgehaald word.
    Maar dit is een pure gok van me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vinnyboiiiii

    • 11 augustus 2020 11:58
    @HunterSeeker Heb jij kinderen? Aan je reactie te zien denk ik het niet. Shit happens, bij mij ook pas gebeurd. Ik zag dat er via google play voor 11 euro via mijn creditcard afgeschreven was, kon ik niet plaatsen. Blijkt dat mijn zoontje van 2 de tablet te pakken had gekregen en in een spel willekeurig knopjes heeft gedrukt en geld had uitgegeven. Is gelukkig een klein bedrag en heeft ons geleerd dat wij het inderdaad beter moeten beveiligen. Maar dat heeft niks met opvoeding te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 10 augustus 2020 10:12
    Maar waarom heeft een "tiener" dan ook toegang tot de spaarrekening van ouders?

    Echt, kinderen worden zeer slecht tot niet meer opgevoed tegenwoordig. Ouders hebben niets meer te zeggen.

    Vroeger kreeg het kind een klap in het gezicht, nu de ouders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 10 augustus 2020 10:35
    Hij doneerde $ 20.000; het bedrag dat in de eerste alinea staat is wat ze daarvan teruggekregen hebben, aldus het bronartikel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 augustus 2020 12:27
    @denver : "The teen’s mother discovered $19,870.94 in charges to a debit card between June 14 and 30, claiming “years of savings” disappeared in 17 days."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 10 augustus 2020 16:03
    @MichelMusters Je hebt volledig gelijk, mijn excuses! Niks irritanters dan iemand verkeerd ‘verbeteren’. :$

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 10 augustus 2020 17:30
    @MichelMusters Juist, dus het artikel klopt gewoon niet, want de tiener haalde het bedrag niet van de spaarrekening, die betaalde met de informatie van deze kaart, en DIE incasseerde het geld via de rekening.. (er zijn nog steeds een hoop rekeningen die niet een scheiding tussen betaal-/spaarrekening zijn.).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 10 augustus 2020 12:08
    Om te beginnen zou t niet in mijn hoofd opkomen om geld te jatten van mijn ouders. Maar als ik t al deed en ze kwamen erachter dan mocht ik toch echt een baantje naast school gaan zoeken en alles tot de laatste cent terugbetalen.
    Als ik zo oud was geweest als die jongen dan. Als ik t nu zou doen zou ik t gewoon terug moeten betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 10 augustus 2020 23:49
    @darkmanwls
    Nouja, als hij het voor zichzelf gebruikt had zou het wel nog veel erger zijn.
    Het feit dat hij het gewoon maar weggeeft getuigt gewoon van een gebrekkig begrip van de waarde van geld ansich…. iets wat deze jongen nu mogelijk op een harde manier leert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Joooooop

    • 10 augustus 2020 18:40
    Wat een wijze mensen allemaal hier:

    "sorry hoor maar ouderschap tegenwoordig","Maar waarom heeft een "tiener" dan ook toegang tot de spaarrekening van ouders?", "Om te beginnen zou t niet in mijn hoofd opkomen om geld te jatten van mijn ouders".

    Weet je, soms gebeuren dit soort dingen. Je hebt iets te veel vertrouwen, je denkt dat je kind dat toch niet doet, je denkt dat je ouders het toch niet gaan merken (jeugdige overmoed) etc. Er kunnen zoveel oorzaken zijn. Ik hoop dat wanneer er bij jullie iets mis gaat er niet zoveel mensen zullen vallen over het "slechte ouderschap". Volgens mij doet iedereen zijn best en jullie hebben werkelijk geen idee van de situatie daar. Ik ben op mijn beurt blij dat moeder het geld terug heeft en zoon zijn lesje wel geleerd heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 augustus 2020 19:16
    @Joooooop Dank je wel moeder Theresa.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 11 augustus 2020 23:38
    @darkmanwls<— en weer zo’n geweldig volwassen reactie -.-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 augustus 2020 06:47
    @gamerlezer Dank je, ik doe mijn best

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 12 augustus 2020 00:07
    @darkmanwls Misschien geen goede vergelijking. Moeder Theresa was een bitch van een vrouw die onnoemelijk veel menselijk leed op haar geweten heeft.

    Ze was een godsdienstwaanzinnige heks, absoluut geen heilige.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 augustus 2020 06:46
    @TheChief Maar wel iemand die zich voor deed als een weldoener en tegenover de rest van de wereld liep te preken. Dus ja, wel een goede vergelijking imo