Nieuws

Gerucht: Xbox-presentatie vindt op 25 januari plaats

Redfall, Forza Motorsport en Minecraft Legends zouden in ieder geval getoond worden

Geschreven door Michel Musters op
Een mogelijke presentatie rondom aankomende Xbox-games zou op 25 januari uitgezonden worden.

Dat meldt Windows Central, dat over het algemeen goed op de hoogte is van Microsofts plannen. Jez Corden van Windows Central claimde een paar dagen geleden nog dat de presentatie er aan zit te komen, maar heeft nu wat meer details vrijgegeven.

Het evenement zou 'Xbox Developer_Direct' heten en op 25 januari om 21:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden worden. Tijdens het evenement zouden aankomende games van Microsoft en Bethesda worden uitgelicht. De games Redfall, Forza Motorsport en Minecraft Legends worden specifiek genoemd. Ook zou ZeniMax Online Studios iets tonen.

Daarbij wordt geclaimd dat Starfield mogelijk niet getoond wordt tijdens het evenement. Wellicht willen Microsoft en Bethesda die langverwachte game een eigen presentatie geven.

Xbox-topman Aaron Greenberg leek gisteren via een tweet ook te hinten naar het nog onaangekondigde evenement. "Dit zal een leuke week worden, ik kijk uit naar de komende dagen!" Fans speculeren dan ook dat het evenement ergens deze week officieel wordt aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Derde A Plague Tale-game wordt op dit moment niet gepland Wapens kunnen stukgaan in Dead Island 2
49

Reacties op: Gerucht: Xbox-presentatie vindt op 25 januari plaats

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 10 januari 2023 09:01
    Voordat mensen nu al roepen dat Starfield niet uitkomt de eerste half jaar. Het krijgt inderdaad in februari of maart een eigen presentatie denk ik.. Maar ik denk dat dat Forza Motorsport 8 en Redfall daar hun releasedatums gaan krijgen. ik denk Redfall mei. En Forza Maart of April.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 januari 2023 09:09
    @Snoop213 Exact.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 januari 2023 09:16
    @Snoop213 Ach, het zou mij niets verbazen als Starfield pas in het najaar uitkomt, en dat zou eigenlijk helemaal niet erg zijn. Je wil als Microsoft zijnde toch niet de releases van games als Redfall laten overschaduwen door Starfield? Een epische Bethesda-game is perfect materiaal voor de feestdagen. Just my two cents!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 januari 2023 09:24
    @MichelMusters Dat zal ook kunnen. Want anders heb je wel heel Xbox titels in het eerste half jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 januari 2023 10:26
    @MichelMusters Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de planning van de releases aangepast is met de opkomst van services als game pass.
    Voorheen was het feit dat de consument niet meerdere nieuwe games in een bepaalde periode zou aanschaffen mede een bepalende factor in het bepalen van de planning.
    Maar nu deze games direct op game pass komen is dat minder relevant geworden lijkt me.
    Buiten dat zullen veel mensen geen tijd hebben om meerdere games tegelijk te spelen, maar afwisselen tussen een game als Starfield en Redfall (ik weet nog steeds wat Redfall nu precies voor een game is) is wellicht prima mogelijk en het kost je niks extra.
    Hoe zie jij dat, heb je nog twee centen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 10 januari 2023 14:19
    @fonsrutte Zal waarschijnlijk nog steeds invloed hebben. Als alle games in de zelfde maand uitkomen, kan je gewoon die paar maanden gamepass nemen. Maar volgens mij kijken concurrenten vooral naar elkaar. Keer gelezen in een boek (ik dacht dat het Blood Sweat and Pixels was) dat je op een gegeven moment een slot moet claimen (door het te announcen) omdat concurrenten er dan vaak omheen gaan plannen. Announce je te laat, dan zit het kwartaal al vol en hebben zowel jij als je concurrent nadeel van elkaar. Liever zit je niemand in de weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 januari 2023 14:35
    @WvA heb Blood Sweat and Pixels ook gelezen, maar dat boek is van voor game pass. Ik vroeg me gewoon af wat de invloed van dit soort services was op de planning.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 januari 2023 18:44
    @MichelMusters klot wat je zegt, maar wat als een hellblade 2 uitkomt of misschien wel een evowed. Micro heeft zoveel games die nu al 5 jaar in ontwikkeling zijn dat er wel wat uit komt misschien. En ze hebben vorige week nog gezegd dat starfield in eerste helft uit komt. Ik weet niet alle dates die van andere uitgevers komen maar zie hem ook wel paar weken voor zelda komen of net voor de e3 tijdm

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 januari 2023 23:55
    @hulstpower Maar je gelooft nog iets teveel in war ontwikkelaars zeggen. Maar je denkt toch niet serieus dat een Awoded dit jaar uitkomt? Helblade 2 zou najaar kunnen zijn maar ook die verwacht ik ook niet voor 2024.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2023 06:19
    @Snoop213 geen ontwikkelaar heeft gezegd dat de games die ik opnoemde dit jaar komt, ik zeg alleen dat ze veel games hebben die al meer dan 5 jaa rin ontwikkeling is. Jij gelooft toch ook dat starfield dit eerste half jaar komt en dat micro de games uitbrengt het eerste half jaar. Dan als wij daar vanuit gaan hebben ze of nog een game voor het einde van het jaar of geen games zo simpel is het. En avowed is van obsidian is wel een ontwikkelaar die het meest berouwbaar is voor micro met maken van games denk eind 2023 zou kunnen, jezz cordon heeft ook gezegd dat die wel is eind 2023 kan komen en juist dat hellblade 2 2024 komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 januari 2023 06:37
    @hulstpower Er is inderdaad een mogelijkheid dat Starfield dit voorjaar komt. Echter zou Xbox dan 3 grote triple A games hebben in 5 maanden tijd dan zouden ze zichzelf een beetje in de voet schieten aangezien dan de ene first party game de andere in de weg staat. Plus krijg je ook op gamepass Wo-long Fallen Dynasty, Hollow Knight silksong, the case of Benedict Fox plus dan Redfall en Forza motorsport 8, Stalker, Atomic heart, Dat zijn al 7 gamepass games in 5 maanden tijd. Dus om daar ook nog een mega game als Starfield tussen te gooien dat kan ten koste gaan van de andere games. Dus het beste is nog een half jaartje de game verder fine tunen en er je najaars klapper van maken. En als een groot nieuw Ip zoals Awoded echt dit najaar komt dan hadden we echt al meer gezien van de game. Dan alleen een teaser trailer. Dus hoe langer ik er over nadenk. Denk ik steeds meer dat Starfield wordt doorgeschoven en dat dat hun najaar game gaat zijn. En dat is ook goed. Want het eerste half jaar zit propvol met toffe gamepass games. En dat is een goed teken. En mooi dat we dit eindelijk kunnen zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 januari 2023 08:37
    @Snoop213 klopt allemaal wat je zegt, maar waarom zou de dev laast nog zeggen hij komt in eerste half jaar uit. En ja xbox heeft veel games die uitkomen dit eerste half jaar dacht 15 in totaal die moeten komen meeste zijn wel games van 2022 en 3rd party games. Maar we gaan het zien ik zeg niet dat awoded uit komt het kan ivm de tijd dat het in ontwikking is net als hellblade 2 en nog paar games van de studios die micro toen gekocht had in de eerste waven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 januari 2023 08:43
    @hulstpower Geen idee. Maar ik zou het niet zo slim vinden van Microsoft om hem tussen al die titels te plaatsen. . En Awoded, Helblade en ik denk ook Perfect Dark en Fable zullen op zijn vroegst 2024 uitkomen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 11 januari 2023 13:12
    @Snoop213

    Echter zou Xbox dan 3 grote triple A games hebben in 5 maanden tijd dan zouden ze zichzelf een beetje in de voet schieten aangezien dan de ene first party game de andere in de weg staat.

    Niet noodzakelijk omdat het over verschillende genres gaat.
    Je hebt natuurlijk wel overlapping, maar toch. Daarnaast zie ik een titel als Redfall langere benen hebben als mp-game dan bvb een Starfield.
    We zullen wel zien veronderstel ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 10 januari 2023 19:19
    @MichelMusters
    Als Microsoft zijnde zou ik eerder bang worden door de volle eerste helft van 2023, met onder andere games als FFXVI, Zelda: Tears of the Kingdom, Diablo IV en Resident Evil 4 Remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 januari 2023 09:26
    @Snoop213 denk dat ze starfield datum op superbowl laten met korte gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 januari 2023 09:31
    @hulstpower Nee daar is de game te groot voor. Ik denk dat ze net als Nintendo en Sony vaak doen. Namelijk een game gerelateerde presentatie voor Starfield houden .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 januari 2023 09:39
    @Snoop213 waarom verwachte je het wel o game awards maar niet superbowl, het aantal kijkers naar superbowl is 1 van de grootste ter wereld, alleen de wk en ek finale zijn groter. Dus als je 200 miljoen plus kijkers wilt bereiken doe je dat op zo event. We hebben al gameplay gezien enige wst mist is een datum. Stel we hadden niks gezien van de game dan zei ik je hebt gelijk een aparte show zoals Sony en Nintendo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 januari 2023 10:05
    @hulstpower Maar Starfield is toch de complex om enkel nog een 5 minuten gameplay te tonen met releasedatum. Ik denk dat er echt nog wel een in depth presentatie nodig is. En Superbowl is groot natuurlijk. Maar daar is Starfield een te complexe game voor om dat in 5 minuten te tonen. Dus nee ik verwacht een speciale Xbox direct in februari of maart met de pure focus op Starfield. En ik verwachtte het ook niet op de VGA ik had de hoop op een Banjo Kazooie of Hellblade 2 gameplay met datum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 januari 2023 18:48
    @Snoop213 maar is het niet met bethesda games altijd zo dat ze hem een reveal geven je ziet aantal min gameplay en dan later dat jaar komt ie uit, zoals fallout 4, skyrim, oblivian. Ik weet niet helemaal zeker, maar staat me iets van bij je zag er weinig van en dan release. En dit zijn games zoals Mario, zelda, gta je hoeft er niet veel van te zien zodat mensen het kopen de games verkopen zich wel. En dan een trailer van de game met release datum op superbowl pak je wel grote markt in Amerika.