Nieuws
Xbox Series X

Gerucht: Xbox Lockhart wordt in augustus onthuld, heet Xbox Series S

Weten we over een maand meer?

Geschreven door Jolien Mauritsz op
De tweede next gen-console van Microsoft, de Xbox ‘Lockhart’, gaat mogelijk in augustus onthuld worden. Dat claimt het nieuwsplatform Eurogamer.

Volgens Eurogamer was het de bedoeling dat de Lockhart in juni werd onthuld, maar dat de onthulling is opgeschoven naar augustus. Het nieuwsplatform zegt ook dat de officiële naam van de console de Xbox Series S gaat zijn.

De Xbox Lockhart of Xbox Series S moet de goedkopere next gen-console zijn van Microsoft. Volgens de laatste geruchten heeft de console dezelfde CPU (processor) als de Series X, maar wel een met een andere capaciteit met de GPU (grafische kaart) en kloksnelheid. Of de Xbox Series S daadwerkelijk in augustus wordt onthuld is nog niet met zekerheid te zeggen.

Xbox Series X

Dit artikel delen:

Lees meer

Trailer en details van Crysis Remastered uitgelekt De beste 4K-televisie voor gaming in 2020
46

Reacties op: Gerucht: Xbox Lockhart wordt in augustus onthuld, heet Xbox Series S

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 30 juni 2020 13:08
    Ik zie echt door de bomen het bos niet meer met al die verschillende namen van de volgende xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 30 juni 2020 13:15
    @Mmo-veteran het is gewoon Series S en Series X. Lockhart is de interne project naam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 30 juni 2020 13:16
    @Mmo-veteran zo spannend is het toch niet? Je hebt de Series X en waarschijnlijk de Series S. Anaconda en Lockhart zijn de codenamen die ze intern gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 30 juni 2020 14:22
    @Tinus Tussengas-1 Maar die Xbox van nu heet toch ook X, het duurste model zeg maar. Ben gewoon ff in de war :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 30 juni 2020 14:49
    @Mmo-veteran de huidige generatie heet Xbox one S en Xbox one X, de volgende generatie is het geen Xbox one meer, maar Xbox Series

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 30 juni 2020 18:06
    @Aerofox81 Ok thx :P nou ja ik denk dat het wel verwarrend is voor de consument.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 30 juni 2020 19:55
    @Mmo-veteran haha, het had inderdaad wel beter gekund. Dat ben ik helemaal met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 30 juni 2020 13:56
    Voor mensen die zeggen ''het is toch allemaal niet zo moeilijk'', ik heb zelfs een baan in de industrie en ik ben de hele tijd in de war wat nou wat is. Dit gaat echt een Wii U all over again worden. Consumenten gaan dit niet snappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 juni 2020 14:37
    @niqomipa Nerds zijn meestal wat slimmer. Als je dit niet begrijpt ben je gewoon dom of een trol.. (Yes I said it) je mag zelf kiezen welke je in dit geval wilt zijn, ik ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 juni 2020 15:50
    @niqomipa Mijn reactie op WvA is een beetje naar beneden gevallen.. was niet veel vriendelijker, dus niks persoonlijks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 30 juni 2020 18:11
    @kleinekoosjer Het is niet zo dom van @Niqomipa Microsoft maakt het gewoon niet bepaald duidelijk. Laatste generatie vond ik ook al zo apart met het woord ''one'' erin terwijl er al een Xbox 1 was geweest.
    Ze mogen wel heel snel heel duidelijk zijn over de namen, anders vrees ik een WiiUtje waarbij de consument niet snapt dat het hier om een nieuwe Xbox gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 30 juni 2020 14:36
    @WvA Ja, zelfde probleem wat Nintendo ook vaak heeft. Voor oma is het onbegrijpelijk wat het verschil is tussen 3ds, 2ds, 3ds XL, New 3ds enz. Micro ging al de mist in met de naam Xbox360, gevolgd door het onbegrijpelijke Xbox One voor de derde. Veel slimmer om gewoon 1,2,3 enz erachter te zetten. Snapt iedereen, ook leken. Nintendo moet ook steeds weer een nieuwe naam zien te promoten, waar het Playstation merk door continuiteit en eenvoud iconisch is geworden. Zo doe je dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 1 juli 2020 17:19
    @clandestine666 Probleem is, zo heb ik weleens uitgelegd gezien, dat de Xbox later is begonnen dan de Playstation. Daardoor zou de Xbox steeds een nummer achter de Playstation zitten. Dus als de Playstation 3 uit zou komen, zou Microsoft komen met de Xbox 2, en zo door.
    Marketingtechnisch is het echter natuurlijk niet zo fijn om naamtechnisch steeds achter de concurrent aan te moeten hollen.

    Maar het moet gezegd, overzichtelijker wordt het er inderdaad niet op allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 30 juni 2020 15:16
    @WvA als jij een baan in de industrie hebt en je snapt het verschil tussen een Serie S en X niet, dan zou ik per direct ontslag nemen en wat anders zoeken. Inmiddels zijn consumenten niet zo achterlijk als je denkt. Iedereen weet het verschil wel tussen een iPhone en een Pro. Misschien even kijken naar vacatures bij de albert hein

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 juni 2020 15:31
    @Yakuo Ah nu mag ik ook een keer: Precies dit!! Thanks :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 30 juni 2020 21:32
    @Yakuo Doe eens normaal met jullie reactie. Beetje mensen kleineren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 30 juni 2020 18:02
    @WvA ach als consumenten al die modellen van Samsung Edge, Note en weet ik veel wat uit elkaar kunnen houden dan lukt met twee modellen van de XBox toch ook wel?
    Als dit te moeilijk is dan is de PS 4 en PS Pro ook al een issue lijkt me

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 30 juni 2020 14:15
    Meestal komt de slim versie na een paar jaar op de markt, maar nu dus direct. Tenminste zo zie ik het.

    Maar waarom zou iemand (los van de prijs) een gedowngrade nieuwe console kopen als je de real deal kunt krijgen? Dan loop je toch meteen acher de feiten aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 30 juni 2020 14:41
    @Ghost Ligt eraan hoeveel je om graphics geeft. Ook met het budget model kun je straks gegarandeerd de allernieuwste games spelen. Ik heb wel interesse aangezien ik toch maar een paar first-party titels graag wil erop wil spelen. (Halo!)

    Multi-platform koop ik wel voor de PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 juni 2020 14:45
    @Ghost Je geeft al zelf het antwoord.. het zal puur een prijs dingetje zijn. Niet iedereen heeft de portemonnee klaar liggen voor een console in de range van 400-600). Voor die mensen komt er een lagere spec machine die flink wat zachter geprijsd gaat zijn. Ik gok 200-300 range.. Ook de meer casual players (zoals veel van mijn vrienden) zie ik eerder dat model kopen dan de Series X. De drempel wordt met dit model gewoon verlaagd en daar is niets mis mee.