Nieuws

Gerucht: The Witcher 3 komt naar de Switch

Vacature noemt Nintendo Switch als platform

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Het gerucht dat The Witcher 3 naar de Nintendo Switch komt is weer aangewakkerd. In een vacature van GOG Galaxy wordt de Switch namelijk als platform genoemd.

Eind vorig jaar ontstond het gerucht dat The Witcher 3: Wild Hunt naar de Nintendo Switch gebracht zou worden door CD Projekt Red. Dit kwam omdat een Franse retailer een Switch-versie van het spel plaatste samen met Assassin's Creed 3. De laatstgenoemde game werd afgelopen week bevestigd voor de Switch tijdens de Nintendo Direct.

Nu heeft het Youtube-kanaal Doctre81 een video geplaatst waarin hij laat zien dat GOG Galaxy een vacature heeft geplaatst voor een software ontwikkelaar. In deze vacature worden meerdere platformen genoemd, waaronder de Nintendo Switch.

CD Projekt Red

GOG Galaxy is eigendom van CD Projekt Red en is een lichtgewicht game-launcher waarop spellen gekocht en gespeeld kunnen worden. Hoewel grote titels van bijvoorbeeld Ubisoft of Activision niet te vinden zijn in deze winkel, heeft het platform sinds 2012 haar assortiment uitgebreid tot ruim 2.000 games. Naast de spellen uit de Witcher-franchise, zijn hier ook spellen als BioShock, Stardew Valley en Hollow Knight verkrijgbaar.

The Witcher 3 is te spelen op pc, Xbox One en PlayStation 4

Dit artikel delen:

Lees meer

Onze eerste vijftien uur met Anthem Infinity Blade keert terug naar Fortnite in tijdelijke modus
12

Reacties op: Gerucht: The Witcher 3 komt naar de Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Quintex

    • 18 februari 2019 14:08
    Zie dit eigenlijk niet zo snel gebeuren. Eerder Gwent en Thronebreaker. Zouden het nog goed doen op de Switch ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 18 februari 2019 14:16
    Damm dat lijkt me een technische uitdaging, het lijkt me ook erg sterk maarja we zullen t zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 18 februari 2019 14:38
    Das best een uitdaging denk, en dan uitbrengen op 4 gamecartridges zeker?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 18 februari 2019 16:14
    @Undefused Zwaar gecomprimeerd en dan 1/4 op cartridge met 35gig download. Of zoiets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 18 februari 2019 14:40
    Zal wel de nodige consessies gedaan moeten worden maar die worden al snel geaccepteerd als ze het portable kunnen krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jcp85

    • 18 februari 2019 14:45
    Aan de hand van de vacature en dit artikel is dit gerucht op extreem weinig gebaseerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 18 februari 2019 15:50
    Zou supertof zijn. Mag best op een cartridge of 4, ik wissel ze met alle plezier!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 18 februari 2019 16:25
    Hmmmmm ik vraag me af of dit wel echt een ding wordt, zelfs als textures e.d. worden geschaald naar de capaciteiten van de Switch. Laten we voorop stellen dat de vacature voor een 'Head of Software Engineering' is niet specifiek voor de Switch, maar voor alle consoles. Daarnaast gaat het hier om GoG - de retail-winkel van CD Projekt Red, niet de development-afdeling.

    Het lijkt me veel logischer dat ze kijken naar manieren om oudere games (dus ook van verschillende ontwikkelaars) naar de Switch te porten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 18 februari 2019 21:50
    @Witty1889 The witcher 2 hoop ik zoiezo. Gwent mag Thronebreaker mag ook wel. Heb sinds donderdag een switch hoor nu ook een remake van link en nog meer leuke nieuwtjes. Goed dat ik de Switch heb gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 18 februari 2019 18:22
    De titel van het spel wordt niet eens genóémd in de vacature…
    Als men iets op de Switch wil doen, dan zullen het waarschijnlijk ports van oudere of kleinere games zijn, of gewoon nieuwe games die (onder meer) voor de Switch gemaakt geworden.
    Want het is inderdaad maar zeer de vraag of je zo'n gigant als The Witcher 3 wel op een beetje fatsoenlijke wijze op de Switch gepropt krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 19 februari 2019 10:01
    @Robert-Frans The Witcher 3 lijkt in technisch opzicht niet giga veel te verschillen van deel 2, natuurlijk veel extra grafische opties maar die kunnen waarschijnlijk grotendeels uitgeschakeld kunnen worden. The Witcher 2 zeiden ze ook van dat dit nooit op een x360 zou kunnen draaien.

    Denk dat de grootste uitdaging hem zit in het streamen van de gamewereld, dat is bij spellen als Rime ook een flink probleem. Als ze dat kunnen oplossen, zie ik geen beren op de weg.. ik heb er in ieder geval wel oren naar ook al geloof ik er geen zak van dat 'ie daadwerkelijk komt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 19 februari 2019 21:19
    @MikkelR1 Mij lijkt het ook wel gaaf als The Witcher 3 op de Switch uit zou komen. Het blijft toch een mooie klassieker. Maar hij moet dan wel echt goed draaien, anders is de lol er wel erg snel vanaf.
    We zullen wel zien wat er wel of niet van gaat komen.