Nieuws
mario

Gerucht: Switch-remasters van bijna alle Mario-games voor 35ste jubileum

'Ook nieuwe Paper Mario op komst'

Geschreven door Lucas May op
Volgens website Video Games Chronicle heeft Nintendo grote plannen voor het 35ste jubileum van Super Mario Bros. voor de NES. Een onderdeel hiervan zou zijn dat het grootste gedeelte van Mario-games naar de Switch komt.

Video Games Chronicle zegt van meerdere bronnen te hebben gehoord dat Nintendo een evenement aan het plannen is voor het jubileum van Super Mario Bros., dat in 1985 is uitgebracht. Volgens de berichten moest de E3 2020-aanwezigheid van Nintendo in het teken staan hiervan, maar wordt dit nu omgezet tot een digitaal evenement.

De website stelt dat de meeste games uit de geschiedenis van de Super Mario-franchise een remaster voor de Switch krijgen. Eurogamer bevestigt het nieuws en zegt dat in ieder geval Super Mario Galaxy en andere '3D-favorieten' naar de Switch komen. Ook Gematsu bevestigt het gerucht en noemt dat HD-remasters van Super Mario 64 en Super Mario Sunshine ook onderdeel van de plannen zijn. Verdere details over welke games worden uitgegeven of wat de eigenschappen van deze remasters zijn, is niet gedeeld.

Hiernaast worden volgens het gerucht meerdere nieuwe Mario-titels in 2020 uitgebracht, waaronder een nieuw deel in de Paper Mario-serie. Ook dit nieuws wordt bevestigd door Eurogamer. Tevens melden zij dat er een Deluxe versie van de Wii U-game Super Mario 3D world in de maak is met nieuwe levels.

Verder wordt er ook meer nieuws verwacht over het Super Nintendo World-pretpark en de Super Mario-film, waarvoor Nintendo samenwerkt met Universal.

Eerder kondigde Nintendo al een partnerschap met Lego aan voor een Mario-speelset via een eerste trailer. Een releasedatum en prijs zijn nog onbekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mede-ontwikkelaar Resident Evil 3 werkt mogelijk aan grote Capcom-remake Update: Modern Warfare 2 Remastered komt deze week uit
26

Reacties op: Gerucht: Switch-remasters van bijna alle Mario-games voor 35ste jubileum

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 30 maart 2020 17:31
    Een remaster van Super Mario Sunshine, de galaxy games Γ©n Super Mario 3d World? Verwennerij als dat waar blijkt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 31 maart 2020 12:36
    @clandestine666 Ik ben voor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 30 maart 2020 18:34
    Please be true.. please be true.. please be true..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 30 maart 2020 18:37
    Kunnen ze daarna met de nieuwe Mario wachten tot de switch 2 :-)

    Een nieuwe paper Mario en Mario Galaxy vind ik al top. Al zou ik ook graag de Mario en Luigi games naar de switch zien komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 30 maart 2020 18:41
    Oeh nice, Galaxy heb ik altijd al willen spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MarzoriuM

    • 30 maart 2020 18:58
    Fantastisch nieuws. Mij iets te fantastisch zo richting 1 april…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 maart 2020 19:21
    Denk als het waar is dat het een mario all stars word met grafics van nu en galaxy 1 en 2 en misschien mario 64 remake. Denk dat dit de 4 games zouden kunnen zijnm

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 30 maart 2020 19:54
    Sunshine en paper mario lijken me geweldig om nog eens te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 30 maart 2020 19:57
    Ik mag aannemen dat Nintendo het op een of andere manier viert. Maar het is inderdaad dichtbij 1 april.
    Rond deze tijd weet ik vaak niet wat te geloven.
    Maar ik hoop wel dat dit ergens waar is. 😊😊😊

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 31 maart 2020 02:15
    De 3d mario games mogen van mij inderdaad remastered worden, Maar de 2d mario's mogen van mij lekker pixelig blijven. Ik hou van die look, als je 2d in een te hoge resolutie gaat maken krijgt het al gauw zo'n flash game look.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 31 maart 2020 07:08
    More mario games? Yes please 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 maart 2020 09:34
    Ik ben dan wel benieuwd hoe deze games precies worden uitgebracht, gaat er een bundel komen met al deze games erin of worden ze per game voor 60,- in de schappen gelegd?
    De fans zullen het vast allemaal wel kopen, maar ik vind dat persoonlijk wat aan de hoge kant, maar Nintendo kennende zie ik ze dat wel doen.
    Ben benieuwd wat anderen daarvan denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 31 maart 2020 11:02
    @fonsrutte
    Ligt aan welke games natuurlijk. De sunshine galaxy en 3D world games kunnen natuurlijk voor een hogere prijs verkocht worden dan de 2D games. Zeker in een goede remaster die de resolutie en franerate goed aanpakt en mogelijk betere modellen dan helemaal.
    Nu zou ik 60 misschien ook wel teveel vinden maar dit ligt ook aan de content. Wat is eraan gedaan en wat is er toegevoegd, dat bepaald voor mij een waarde. Niet of de game oud is. Hebben ze er veel werk in gedaan met nieuw gemaakte character modellen, nieuw opgenomen muziek etc dan is de waarde hoger dan een 1 op 1 overzetting.

    Dus dit is alles afhankelijk van wat is er extra en wat is er aan gedaan om het de remasteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 maart 2020 11:24
    @watashi wa maurice desu. Een goed argument inderdaad.
    Het ding is wel, ze kunnen nog zoveel tijd steken in het oppoetsen van de game, het blijft in de kern dezelfde game in een nieuw jasje.
    Of dat 60,- waard is zal persoonlijk zijn.
    Ik heb genoten van Link's Awakening, maar die had ik dan ook nog nooit gespeeld.

    Als ze zoveel Mario-games gaan remasteren tegelijk kunnen ze per game natuurlijk er niet enorm veel tijd aan besteden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 31 maart 2020 13:35
    @fonsrutte Ik verwacht zelf 40 euro, lijkt me een mooie balans tussen ''het is geen nieuwe titel'' en ''maar wel een echte topgame, zeker als je hem niet hebt gespeeld''. Maar Links Awakening en Windwaker waren dacht ik beide wel fullprice games, dus wie weet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smaakmaker

    • 31 maart 2020 13:04
    Ik vind het een beetje creatieve armoede. Plus dan krijgen we in 2020 dus alleen nog maar Mario games. Spreid het een beetje uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 31 maart 2020 13:31
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit waar is, maar kom alsjeblieft door met die Mario Sunshine remake!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smaakmaker

    • 31 maart 2020 13:40
    @WvA zullen remasters zijn en geen remake

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 31 maart 2020 14:56
    @smaakmaker Remaster is helemaal prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smaakmaker

    • 31 maart 2020 15:32
    @WvA ik blijf het creatieve armoede vinden.