Nieuws
Demon's Souls

Gerucht: Sony kondigt overname Bluepoint aan tijdens volgende presentatie

Sony Japan zou 'verrassing' al hebben verpest

Geschreven door Jacco Peek op
Volgens Xbox Era-journalist Nick Baker kondigt Sony binnenkort de overname van Bluepoint Games aan.

"Het blijkt dat Sony Japan de verrassing al heeft verpest? Want ik hoor net dat de verrassing de overname van Bluepoint is", zegt Baker op Twitter. Eerder gaf hij aan te hebben gehoord dat Sony een grote aankondiging doet tijdens de eerstvolgende presentatie.

Vorige week benadrukte ontwikkelaar Bluepoint Games dat het een 'volledig onafhankelijke studio' is, nadat het Japanse Twitter-account de overname van Housemarque verwarde met de studio. Bluepoint staat bekend om onder andere de remake van Demon's Souls en Shadow of the Colossus voor PlayStation.

Het is nog onbekend of en wanneer Sony een volgende presentatie houdt. Eerder liet Nick Baker weten te hebben gehoord dat de aankomende God of War-game ook wordt getoond tijdens een presentatie. Ook voorspelde hij de aankondiging van de Iki Island-dlc voor Ghost of Tsushima grotendeels correct.

Dit artikel delen:

Lees meer

Riot Games brengt rechtenvrij album uit voor Twitch-streamers Nieuwe concept art van Dragon Age 4 gedeeld
50

Reacties op: Gerucht: Sony kondigt overname Bluepoint aan tijdens volgende presentatie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 5 juli 2021 15:05
    Zou geen verkeerde zet zijn. Bluepoint maakt echt uitstekende remasters. Zou graag zien wat ze zouden kunnen met een geheel nieuw project.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mitro89

    • 5 juli 2021 16:47
    En dan gelijk Bloodborne laten remasteren, want het is te zot voor woorden dat die game nooit de 60 fps patch heeft gekregen zoals alle andere Sony exclusives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tokumei

    • 5 juli 2021 17:03
    @Mitro89 Die remaster is hard nodig inderdaad. Ik heb ooit gehoord dat een "simpele" 60fps patch niet mogelijk is vanwege de manier waarop animaties werken in die game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 juli 2021 21:05
    @Tokumei waarom krijgt digital foundry het dan wel voor elkaar met een omweg. Dan moet from software het ook kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tokumei

    • 6 juli 2021 13:29
    @hulstpower Dat zou je denken he? Het past blijkbaar niet in het standaardproces van het ontwikkelen van zo'n patch. Sekiro en Dark Souls 3 draaien wel op 60fps op de PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juli 2021 13:59
    @Tokumei bloodborn moet ook kunnen hoor df deed het met een omweg dus zou from software het zeker kunnen, of ze het willen is wat anders denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 5 juli 2021 17:18
    Wel gezien Sony enorm veel ervaring heeft met remakes en remasters is dit natuurlijk een goede ontwikkelaar om zich bij de bekende slogan van Sony toe te voegen.

    Naast This is for the Remakes Part II is er ook This is for the Remasters Part II en sinds kort wat ik op twitter en feestboek lees kan daar nu ook bij This is for the Payers en dat heeft te maken met het feit dat Sony overal centjes voor wilt hebben, ergens snap ik dit wel dat men klaagt zeker als je kijkt naar Ghost of Tsushima schijnt dat je naast de 20 euro voor de DLC ook 10 euro mag betalen om van PS4 naar PS5 upgrade te gaan en dat allemaal voor DualSense controller haptic feedback en Japanese lip sync en 4K.

    Ben benieuwd welke This is for the Remakes Part II we nog meer kunnen verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 5 juli 2021 18:33
    @DarkraverX dat zijn een hoop ontzettend leuke woordgrapjes in 1 stukje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 5 juli 2021 18:56
    @DarkraverX Moest er wel om lachen wat mij betreft een duimpje omhoog!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 juli 2021 22:17
    @DarkraverX ik betaal graag wat extra voor kwaliteit en je kan er allerlei clowneske woordgrappen tegen aangooien, maar als ik de verkoopcijfers van de games zie werpt het wel zijn vruchten af. Bij Xbox ben je voor 9,99 per maand klaar met je gamepassje, maar this is for waiters want echte Xbox serie x games zijn er haast niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 juli 2021 00:13
    @Roy36NL Wees maar niet bang, hier staat naast men geweldige Xbox Series X met gamepass (terwijl ik alle games nog steeds fysiek koop ook nog eens een geweldige Playstation 5.

    Je hoeft van mij niet met een fanboy reactie te komen, de Playstation 5 is net als de Series X een geweldige console, echter helaas doet Sony hetzelfde als wat ze met de PS4 deden, remake van een remake van een origineel.

    Rockstar doet hetzelfde met Grand Theft Auto 5.
    Bethesda (voor dat het van MS werd) deed dit met Skyrim en ja ik heb ze allemaal, inclusief de Switch versie, allemaal fysieke versies.
    MS doet dit ook met Gears deel 1.

    Echter Sony ja sorry Sony slaat met dit helaas de top met hun aantal remakes, net als Rockstar krijgen we dadelijk een The Last of Us deel 1 remake of remaster van een remaster van een origineel.

    Altijd grappig hoe Sony fanboys de gamepas naar boven haalt, lijkt wel alsof het steekt bij ze dat dit zo`n geweldige bibliotheek is aan games.

    Ja ik betaal ook graag wat meer voor kwaliteit, echter is dit pure onzin als je de game al aangeschaft hebt op de PS4, als Sony echt van de This is for the Players is dan doen ze zoiets gratis, een game wordt altijd ontwikkeld om er super vet en mooi uit zien om hem later wat te verminderen om soepel te draaien dus de software is er 9 van de 10x al, de DLC is een ander verhaal daar wordt apart aan gewerkt.

    @RIOdeMIO en @Zut, bedankt voor de leuke reactie want tja mijn reactie was naar mijn mening puur gebaseerd als grap, helaas is er altijd wel iemand die het niet uit kan staan. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 juli 2021 02:09
    @DarkraverX wees jij ook maar niet bang hier staat naast mijn.geweldige ps5 een iets wat zinloze serie x, want die geweldige bibliotheek aan games kan ik ook op mijn scorpion spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 juli 2021 10:21
    @Roy36NL

    Woooohoooooooo wat leuk man dat je dat ook op je scorpion kan spelen.

    Je verdient een koekje. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 juli 2021 10:27
    @DarkraverX oja een mooie inhoudelijke reactie ook. Zijn je argumentjes op ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juli 2021 14:33
    @DarkraverX micro deed het met gears zodat de coalition de game kon goed onder de kniee had en wist wat gears gears maakte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 juli 2021 18:40
    @hulstpower Ik wilde Gears 1 eerst ook zeggen echter dacht ik achteraf van ach het is er maar 1.

    Kijk een remake vind ik niet erg, bijvoorbeeld Mafia deel 1 die geheel opnieuw opgebouwd is wil ik best knaken voor neerleggen, echter een remaster van een remaster van een origineel vind ik een brug te ver.

    Maar mezelf kennende als The Last of Us deel 1 uit is zal ik hem ongetwijfeld halen, zelfde als dat ik de upgrade van 10 euro neerleg voor Ghost of Tsushima, echter als ik twitter erop na lees en de klachten erover ja dan kan ik die begrijpen, zeker bij een game als Ghost of Tsushima die via een patch upscaled kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juli 2021 19:03
    @DarkraverX ik heb toen gears remake ook gehaald omdat het echt een remake was, en dat is prima. Als Sony de eerste God of wars helemaal opnieuw zou maken koop ik ze meteen day one zelfde heb ik bij zelda en Mario. Maar een game kopen waar ze puur de resolutie omhoog doen nee die hoef ik niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 juli 2021 19:06
    @hulstpower Precies, een remake prima maar dan wel een remake van een oude game en waar je echt kan zien dat de game opnieuw opgebouwd is, van The Last of Us betwijfel ik dit en zal het ongetwijfeld een remaster worden.

    Toch maak ik uitzonderingen, zo heb ik Mass Effect Legendary gekocht en gisteren keek ik mijn gameplay uren van deel 3 en die stond op 220 uur, deel 2 zat ik aan gemiddeld 225 en deel 1 iets minder aan uren maar wat een genot die game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 5 juli 2021 18:34
    Zou wel mooi zijn.


    De slogan this is for the players sluit nog steeds 100% ( 1000% zelfs) perfect aan op Sony zn doen en laten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 5 juli 2021 18:57
    @coola Oh ohwww fanboy alert