Nieuws
Baten Kaitos: Eternal Wings And The Lost Ocean

Gerucht: Remake van Baten Kaitos in ontwikkeling voor Switch

Game zou ergens deze zomer uitkomen

Geschreven door Michel Musters op
Bandai Namco en Monolith Soft zouden werken aan een Switch-remake van de GameCube-rpg Baten Kaitos: Eternal Wings And The Lost Ocean.

Exputer claimt dat van bronnen te hebben vernomen. Het spel zou ergens deze zomer op Nintendo Switch moeten verschijnen. De website claimt bewijs van het bestaan van de remake onder ogen te hebben gekregen, al claimt het dat men dit niet kan delen. De onthulling van de remake zou mogelijk tijdens E3 plaatsvinden.

Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean verscheen in 2003 in Japan en in 2005 in Europa. De GameCube-rpg werd ontwikkeld door Xenoblade Chronicles-studio Monolith Soft in samenwerking met tri-Crescendo. Later verscheen de prequel Baten Kaitos Origins, al kwam die GameCube-game nooit in Europa uit. Uniek aan de rpg is dat er een kaartensysteem genaamd Magnus wordt gebruikt.

Monolith Soft zelf zou een groot aandeel in de ontwikkeling van de remake hebben. Nintendo, dat tegenwoordig eigenaar is van de studio, zou de ontwikkeling daarbij overzien. Vooralsnog is niets echter officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Franse vakbond moedigt Ubisoft-werknemers aan om te staken Splatoon 3-update past balans van wapens aan
19

Reacties op: Gerucht: Remake van Baten Kaitos in ontwikkeling voor Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 18 januari 2023 11:43
    Wat fijn nog een Japanse rpg op de Switch we hebben er gelukkig nog niet genoeg Pfff

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 januari 2023 12:39
    @Snoop213 Japanse rpg's heb je er nooit genoeg van. En als je t niet leuk vind dan koop je het toch niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 januari 2023 12:41
    @Messtranor Klopt maar er is wel een overkill van dit genre op de Switch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 18 januari 2023 14:42
    @Snoop213

    Omdat het goed verkoopt.
    De Switch is ook DE rpg console.

    Als je RPG’s niet leuk vindt koop je toch gewoon wat anders. Legio games op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 januari 2023 14:58
    @Ramirez-1 Ik koop het ook zeker niet. Maar de laatste jaren in directs en ook qua releases is er veel te Jrpg games verschenen. En veel minder eigen franchises dat vindt ik jammer want dat is voor mij Nintendo. Dus ik hoop dat het dit jaar beter geregeld is. En dat rumoured Dk game klopt. De F Zero remaster klopt en de Metroid prime remake echt een remake is en bestaat. Zodat we meer te doen hebben naast Zelda en Pikmin wat niets met een Jrpg te maken heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 18 januari 2023 15:08
    @Snoop213

    Als we de geruchten mogen geloven is het na de release van Zelda klaar met de grote namen van Nintendo’s eigen stallen.

    Geen DK, Geen Metroid en ook geen nieuwe 3D Mario of andere grote titel. Alle focus gaat dan naar de opvolger.

    Ben bang dat je voor een nieuw DK avontuur dan een nieuwe console mag gaan aanschaffen. Tenminste mochten de geruchten kloppen. Ze klinken wel logisch. Maarja Nintendo en logisch gaan ook niet altijd samen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 januari 2023 15:23
    @Ramirez-1 Pikmin 4 komt sws nog uit. Maar als ze uit hun eigen stal alleen nog Pikmin 4 en Zelda hebben dan kan jj wel stellen dat het voor mij persoonlijk het zoveelste mislukte Switch jaar is. Maar ik denk dat Nintendo Metroid prime 4 en een nieuwe 3D Mario bewaard voor Switch 2. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je na mei 2023 tot aan 2024 geen grote games uit eigen stal meer hebt voor de Switch ik denk dat dit dus uit de duim is gezogen van die persoon. En waarschijnlijk is de Switch 2 backwards zodat je de games die dit jaar nog naar Switch komen. Ook kunt spelen op Switch 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 18 januari 2023 15:41
    @Snoop213

    Nou ja definieer groot.

    Pikmin is geen grote titel alla Zelda/Mario/DK etc

    Nintendo heeft nog een aantal games aangekondigd die komen.
    Naast fire emblem:

    Ik herinner bij een advance wars oid.
    Fatal frame
    Bayonetta origins
    Pikmin 4
    Metroid Prime 4 (Switch2 gok ik)
    Kirby dreamland

    Ik geef toe dat dit niet heel denderend is. Zal vast ook nog wel iets bijkomen. Maar ik denk dat de meeste smeedijzers als in het vuur liggen voor Nintendo’s volgende console hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 januari 2023 15:49
    @Ramirez-1 Ja Metroid prime 4 een 3D Mario. Mario Kart 9, 2D Mario Maar Dk hoort echt op de Switch te komen zodat hij tenminste een grote user base heeft. En niet een veel te kleine user base zoals op de Wii u

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 18 januari 2023 12:08
    Hmm ik weet wel dat ik het spel heb gehad maar gek genoeg is mij er niet veel van bij gebleven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 18 januari 2023 12:44
    @AgeQned
    Ik heb hem destijds voor de Gamecube gekocht maar nooit gespeeld. Moet nog steeds ooit gebeuren. :O

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 18 januari 2023 12:55
    Dit is een van mijn favoriete GameCube games.
    En ook al vind ik deze game mogelijk ook remaster waardig osu ik een remake liever zien,
    En dan met name de stem acteurs beter inhuren. Sommige stemmen waren echt tenenkrommend slecht. Zelfs zo dat ze eigenlijk ook wel weer grappig charme hadden.
    Het hoofdpersonage vond ik dan wel redelijk goed gecast.

    En wat ze dan wel kunnen Oreo ten zijn de tussen filmpjes.
    Ik herinner me nog dat je die game starte en een berg aan CGI zag maar tijdens de game nooit.
    En ik las in een interview dat die keuze gemaakt eerst ivm de grote van de game die al op 2 discs kwam en daarom geen plaats voor filmpjes.
    Dus dat hoop ik dan wel. Want deze game heeft kwa muziek, sfeer en alles veel goeds in zich.
    Dit is een game die samen met Final fanysy7 ( remake) en 8 in de top 3 staat van mijn favoriete games.
    Dus ik hoop zo dat dit waar is.
    Maar zelfs een remaster met die tenenkrommende stemmen zou al Nice zijn.

    Enkel vanwege de muziek al. voor wie het niet kent luister maar eens naar wat liedjes.

    Zoals The true Mirror ( is een nummer voor een normaal gevecht) en Gentle wind.
    Zij beiden te vinden op YouTube.
    Schitterende en bijpassende liedjes voor de setting waarin ze gebruikt werden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 18 januari 2023 13:42
    @watashi wa maurice desu.
    Oh de herinneringen. Ik weet nog dat je bij de gamecube games van die kraskaartjes had. Daarmee kon je punten verdienen op de website. Daar had ik toen de soundtrack van Baten Kaitos gehaald. Ik voel me oud.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 18 januari 2023 21:07
    @ShadowKiller

    Oh ja dan kreeg je van die stars. Dat is inderdaad wel allang geleden. HAhah. Ik heb daar de soundtrack van de eerste killer instinct nog vandaan.
    Als je het zo stelt voel ik me ook oud. Maar ook tevreden dat ik die tijd heb ervaren.

    Maar van alle Cube games en overigens veel games daarna vond ik Baten kaitos veruit de beste. En zelfs nu staat die nog sterk.
    En de game zelf heb ik vrij recent ook nog aangezet.
    En de soundtrack luister ik nog so nu en dan. Wat bij bijna geen enkele game gebeurd bij mij.

    Ik vind deze game fijn omdat je onder druk keuzes moest maken maar als je snel kon schakelen mooie unieke aanvallen kon maken en ook in de juiste combinatie items die normaal geen aanval waren ineens een dikke final move te maken.

    Ook al was ik verdomd slecht in de juiste aanvallen voor de juiste vijanden op basis van elementen ( daar heb ik toch echt tien based voor nodig en niet die variant van BT) vind ik dat aanval systeem lekker vanwege de juiste tijd druk op keuzes.

    Als deze game niet geremaked wordt ga ik mijn cube binnenkort nog eens aanslingeren. Hahahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krulletje

    • 18 januari 2023 14:24
    Dit was wel echt een pareltje! Geen idee of ik het anno 2023 nog steeds leuk zou vinden, bulk van de jRPG's is geen doorkomen aan door de saaie omgevingen en lappen tekst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 18 januari 2023 18:23
    YES YES YES YES YES YES YES YES YESYESYESYESYESYESYES.

    Ik houd van Baten kaitos. Klinkt als muziek in de oren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    controvi

    • 18 januari 2023 18:48
    @armilo-theus die muziek was ook goed ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 18 januari 2023 22:05
    @controvi Jazeker en die characters waren leuk gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 18 januari 2023 19:51
    Ik word hier heel blij van! Uitgespeeld
    op de Gamecube en tijd om weer eens op te pakken.