Gerucht: Project Scarlett is één Xbox-console

Gerucht: Project Scarlett is één Xbox-console

Geruchten dat Project Scarlett vorig jaar nog uit twee consoles bestond, maar nu nog maar uit één, zijn sterker geworden door informatie van Microsoft-insider Brad Sams. De ontwikkeling van de Lockhart-console zou zijn stopgezet, mede door Project xCloud.

Hoewel Xbox-hoofd Phil Spencer vorig jaar nog het woord 'consoles' gebruikte wanneer het ging over de volgende generatie, is er op E3 alleen gesproken over een console in enkelvoud. Ook in een recent interview met Business Insider heeft Spencer het over een enkele console. Hierbij zei hij lachend dat zijn uitspraak over meerdere consoles geen verspreking was, refererend naar de uitgebrachte Xbox One S All-Digital Edition.

Geruchten dat Project Scarlett vorig jaar daadwerkelijk nog uit twee consoles bestond, genaamd Anaconda en Lockhart, lijken nu steeds meer bevestigd te worden. Anaconda moest een krachtige versie van de nieuwe Xbox-console worden, terwijl Microsoft met Lockhart een goedkopere optie wilde aanbieden. Brad Sams, hoofdredacteur van Thurott en insider bij Microsoft, komt na het spreken met meerdere bronnen echter tot de conclusie dat de ontwikkeling van Lockhart is stopgezet.

Sams legt uit dat Microsoft mogelijk heeft besloten om Lockhart te schrappen, omdat ontwikkelaars moeite hadden met het maken van games voor twee verschillende Xbox-consoles. Bovendien werden de spellen eerst ontwikkeld voor Lockhart, om vervolgens opgeschaald te worden voor de krachtigere Anaconda-console. Dit zou echter betekenen dat de spellen qua prestaties en op visueel gebied minder goed zijn dan op de volgende generatie PlayStation-console, iets wat Microsoft natuurlijk niet wilde. Ook Digital Foundry bevestigt dit gerucht in een video.

Naast de problemen met het ontwikkelen van games, heeft ook Project xCloud ervoor gezorgd dat de Lockhart-console als overbodig werd bevonden door Microsoft. Lockhart had namelijk als doel om een toegankelijkere optie te zijn, maar Project xCloud, dat gebruikers de mogelijkheid biedt om spellen in hoge kwaliteit te streamen naar elk apparaat, vervult hetzelfde doel.

Microsoft heeft zelf nog niks bevestigd over Anaconda en Lockhart, of überhaubt het bestaan hiervan. Ook Matt Booty, het hoofd van Microsoft, wilde in een interview met Eurogamer op E3 niet zeggen of Project Scarlett één of meerdere consoles inhoudt. "Scarlett is ons console-plan voor 2020", is het enige wat hij hierover kwijt wilde.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ze zouden degene moeten ontslaan die sowieso al met dat idee was gekomen..

0

@SuperDre Waarom? Je geeft mensen een keuze tussen twee modellen, ik zie niet wat daar slecht aan is.

0
test

@fonsrutte Het is een gerucht, maar het verhaal van Brad Sams gaat hier ook op in. Games werden eerst voor de Lockhart (de zwakke console) gemaakt waarna de game werd geüpgraded voor de Anaconda. Als dit allemaal waar is en Microsoft de Lockhart erdoorheen had gedrukt had dat betekent dat we met een halfbakken next-gen console generatie zouden zitten omdat alles op een vrij zwakke console ontwikkeld zou worden, je zou dan nooit de volledige potentie van de Anaconda en PS5 te zien hebben gekregen. In feite zou je Lockhart games met iets mooiere graphics, hogere resolutie en een wat stabielere framerate krijgen, ook al zou je een Anaconda of PS5 hebben.

0

Matt Booty is hoofd van Microsoft Studios. niet geheel Microsoft want dat is Nadella.

0

Aanbevolen voor jou