Nieuws
bioshock

Nieuwe Bioshock-game heet mogelijk Bioshock Isolation

De game zou begin 2022 worden onthuld

Geschreven door Michel Musters op
De nieuwe Bioshock-game zou wel eens Bioschok Isolation kunnen gaan heten.

Dat claimt Oops Leaks. Het Twitter-account deelde de informatie eerder deze maand, maar gisteren begon het gerucht wereldwijd tractie te krijgen door een vermelding op gameforum ResetEra.

Volgens de tweet zou Bioshock Isolation zich afspelen in een nieuwe dystopische stad - vergelijkbaar met eerdere delen - en zou het spel draaien op Unreal Ungine 5. De game zou ontwikkeld worden door mensen die voorheen bij Bioshock-ontwikkelaar Irrational Games hebben gewerkt, samen met mensen die aan Shadow of the Tomb Raider, Deus Ex: Mankind Divided, Mafia 3 en Watch Dogs: Legions hebben gewerkt. De game zou in het eerste kwartaal van 2022 onthuld worden. 

De laatste compleet nieuwe BioShock-game, BioShock Infinite, verscheen in 2013. Een vervolg werd in 2016 geannuleerd, maar in 2019 bevestigde 2K dat de nieuwe studio Cloud Chamber aan een nieuw deel in de reeks werkt. Verdere details naast bovenstaande geruchten zijn er nog niet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Halo Infinite-ontwikkelaar: 'Ik voel ieders pijn op gebied van progressie' Stemacteur lekt mogelijk bestaan van Resident Evil 4-remake
8

Reacties op: Nieuwe Bioshock-game heet mogelijk Bioshock Isolation

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 30 november 2021 09:01
    Ditmaal een stad op de maan oid? Ben benieuwd welke setting ze kiezen. Al had Rapture van mij zeker terug mogen keren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 30 november 2021 10:14
    @Dokter Caspari Van mij niet, er is maar zoveel wat je kunt doen met een stad onderwater. Ik vond de Infinite keuzes dan ook enorm wijze keuzes.

    En ja het kan niet anders dan dat deze game een tikkie minder gaat worden, want Ken Levine werkt er niet aan mee. De volgende game gaat gemaakt zijn om truukjes te herhalen, niet om iets nieuws te gaan doen. Maar bij gebrek aan talent zetten ze meestal hoog in op de graphics, dus de game zal ongetwijfeld wel indruk maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 30 november 2021 10:32
    Dit nieuws doet mn oude hart sneller kloppen. Ben nu erg benieuwd hoe ze het verhaal een nieuw leven gaan in blazen en of er gesproken wordt of dat er ergens in de game lore zal zijn over rapture en hoe dit en dat in verbinding staat met elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 30 november 2021 11:11
    BioShock!! Dat het maar iets moois mag gaan worden, het blijft iets speciaals deze serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 30 november 2021 12:49
    Bioshock Infinite had een prachtige setting, redelijk interessant en complex verhaal, maar ik vond het gameplay-wise tegenvallen. De eerste Bioschock heb ik niet uitgespeeld, maar lag niet aan de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 30 november 2021 18:02
    mmm alle delen diverse keren uit gespeeld … die big daddy's blijven toch wel gruwelijk
    eerste deel vind ik persoonlijk het beste daarna deel 3 .. twee wat minder

    Deel 1 had ik de eerste keer als the good uitgespeeld.
    toen kwam ik er dus achter dat er meerdere eindes waren , en toen maar op de meest slechte manier gedaan …… met de gedachten alles wat adem , dat gaat er aan.

    hoop dat het nieuwe deel een mix word van 1 en 3 , dus boven water beginnen en later in de game terug naar het onderwater gedeelte , of dat de hele boven water weer een soort van vloed golf krijgt en alles weer onder water staat ….

    laat maar komen met die nieuwe grafX (RTX en zo)
    Minder actie zou ik ook niet erg vinden , loop liever door spooky dingen heen waar je hartslag van om hoog gaat dan dat ik mijn hart op hol laat gaan om 10.000 kogels per min te moeten afvuren :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 30 november 2021 23:43
    @ravw Deel 1 had de beste sfeer maar deel 2 had een ruimere opzet bredere gangen, minder donkere plekken waar je geen idee had waar je naar toe moest. Nee ik vind deel 2 het leukste om te spelen en deel 3 had van mij het daglicht nooit mogen zien, de gameplay was te vlak en de tegenstanders voelden echt als poppen aan met een matige AI.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 2 december 2021 02:52
    @Baroness
    3 vond ik juist wel erg goed mede ook omdat ik van die setting houd, net zo als de game Dishonored 1+2 .. dat speelt ook zo lekker weg
    houd wel van dat grimmige sfeertje zo vond ik de laatste Thief ook erg gaaf
    van die laatste mag van mij ook wel eens een remaster komen