Nieuws
Battlefield 1

Gerucht: Nieuwe Battlefield wordt Bad Company 3

Is het waar?

Geschreven door Arran Winmai op
De nieuwe Battlefield-game wordt volgens een tweet van een Dice-medewerker Bad Company 3.

Een Reddit-gebruiker wist een screenshot te maken van een tweet die Dice-ontwikkelaar Abba Alrubaie maakte. Hierin wist hij te melden dat Bad Company 3 de nieuwe Battelfield-game is die dit jaar gaat verschijnen. Inmiddels is de tweet al verwijderd.

Bronnen hadden eerder al vermeld dat 'Battlefield 2018' zich af gaat spelen tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar de twee sluiten elkaar niet uit. Eerdere Bad Company-delen maakten namelijk niet exclusief gebruik van een moderne setting. Zo had Bad Company 2 een level dat zich afspeelde in Japan tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Ook AlmightyDaq, een YouTuber die eerder Battlefield 1 gelekt had, lijkt te denken dat er gewerkt wordt aan Bad Company 3, maar hij denkt dat deze en de Battlefield met de Tweede Wereldoorlog-setting verschillende spellen zijn.

In december deelde AlmightyDaq al geruchten dat Bad Company 3 plaats zou vinden in de Vietnamoorlog en tevens de Koude Oorlog. Hiernaast bevat dit deel niet de standaard combat van nieuwere Battlefield-titels, maar maps die bedoeld zijn om compactere gameplay te stimuleren, zoals de maps uit Bad Company 2 en Battlefield 3. Alle andere aspecten van de game, zoals de wapen- en voertuigselectie, hebben meer weg van de uitvoering in Battlefield 4 dan Battlefield 1. Veel van deze voorwerpen zijn tevens gebaseerd op de Koude Oorlog.

Battlefield 2018

Dit artikel delen:

Lees meer

Facebook onthult prototype van nieuwe vr-headset met groter blikveld De beste gamedeals van de week
18

Reacties op: Gerucht: Nieuwe Battlefield wordt Bad Company 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • CroniC

    • 3 mei 2018 12:05
    Geloof ik niet :)

    Maar ze mogen wel ff opschieten met die trailer.
    Dat tweetje met 'soon' is al veeeeel te lang geleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 3 mei 2018 12:36
    Ik ben benieuwd wat ze gaan aankondigen, en hoe dat verder uitpakt. Lootbox systeem, gameplay inderdaad. Nu heerst er vooral verwarring en onduidelijkheid, leuk om over te praten.

    Battlefield 1 blijft nog zo geweldig, ik hoop vooral op meer van de grootschalige battles met veel chaos en weinig camp mogelijkheden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 3 mei 2018 22:48
    @XtraLinkUK bf1 IS geweldig!! Had van mij nog een jaar langer door mogen gaan en baal een beetje dat we waarschijnlijk dit jaar al de opvolger krijgen… Ah Well first World problems

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 3 mei 2018 13:07
    Ik hoop heel erg op een nieuwe bad company. Sinds het laatste deel geen shooter meer gevonden met dezelfde funfactor. BF1 kon me helaas ook niet echt lang bekoren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 3 mei 2018 13:57
    De setting kan me echt niet zoveel schelen (alhoewel ik een voorkeur zou hebben voor WW2). Ik hoop alleen echt vanuit m'n diepste vezels dat de gunplay stukken beter is dan de faaloperatie die BF1 uiteindelijk is geworden.

    Laten we hopen dat de bulletdrop etc weer meer richting BC2 of BF3+4 gaat, daar word ik stukken gelukkiger van dan het nadespam/hipshooting fest dat BF1 is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 3 mei 2018 15:28
    @TheChief
    Lol, hoe smaken kunnen verschillen zeg. Gister maar eens BF4 opgestart omdat ik de 64player TDM zo mis, maar manman wat speelt dat stroef zeg :P
    Vergeleken met BF4 vind ik de gunplay, en ook gameplay trouwens, echt veel aangenamer.

    Edit: Bullitdrop mag inderdaad wel meer richting BF3/4, maar de feeling van BF1 en ik ben tevreden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 3 mei 2018 17:55
    @CroniC Gooi je sensitivity wat omhoog, ik heb het zelf zo ingesteld dat BF4 en BF1 ongeveer even soepel bedienen…😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 3 mei 2018 14:02
    Nog steeds EA dus ik pass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenBlack

    • 3 mei 2018 14:07
    @coola

    Hoop mensen zeggen dat ook bij Ubisoft :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DunkieXL

    • 3 mei 2018 19:03
    @RavenBlack Maar die hebben niks met Battlefield te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenBlack

    • 3 mei 2018 22:46
    @DunkieXL

    No shit, gaat erom dat hoop mensen dat ook met games van Ubisoft vinden, ik denk echter dat EA nu wel geleerd heeft van de loot kistjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 3 mei 2018 19:53
    @coola
    Dat is behoorlijk hypocriet komende van een Ubisoft fanboy. Een uitgeverij dat beweerd dat singleplayer games dood zijn, mensen zo lang mogelijk aan het lijntje wil houden (lees; geld afkloppen) en als eerste met de lootbox kwam. Ik kijk naar jou farcry.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 3 mei 2018 20:08
    @rreloaderr

    Ubisoft heeft nog niet zo lang geleden nog gezegd dat singleplayer games nog steeds een ding zijn. Het is EA die enkel op online multiplayer richt

    En het was een EA titel die als eerste een lootbox had niet een Ubisoft game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenBlack

    • 3 mei 2018 22:52
    @coola Jij speelt dus alleen Ubisoft zooi :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 3 mei 2018 23:16
    @RavenBlack

    En square Enix zooi en rockstar zooi en zooi van heel veel andere Developers en sommige games van EA (voornamelijk mass effect)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenBlack

    • 3 mei 2018 14:08
    Als deel 3 net zo leuk wordt als deel 1 en 2 dan heb ik wel zin in deze titel.

    Wat loot boxes betreft denk ik dat dit nu wel goed zit, ze zullen ongetwijfeld geleerd hebben van hun fouten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 3 mei 2018 15:20
    Ja, laat dit waar zijn! Twee historische BF delen achter elkaar is iets teveel van het goede, liever eind dit jaar BC3 en dan volgend- of over twee jaar die BF V.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FoxMulder2014

    • 4 mei 2018 22:35
    BC3 gaat naar de jaren '80.