Nieuws

Gerucht: Netflix-app is al gereed voor lancering op Switch

Binnenkort bingewatchen op de Switch?

Geschreven door Lucas May op
De Netflix-app voor Nintendo Switch komt mogelijk al vrij snel uit volgens geruchten.

Een gebruiker van GoNintendo claimt dat een helpdeskmedewerker van Netflix heeft verteld dat de Netflix-app voor Switch "locked and loaded" is. Volgens de berichten moet de app alleen nog worden goedgekeurd voordat deze op de eShop kan verschijnen.

Nintendo en Netflix hebben beiden nog niets officieel bevestigd. De Japanse gamemaker heeft wel eerder aangegeven dat ze in gesprek zijn met "bedrijven als Netflix, Hulu en Amazon". Volgens Reggie Fils-Aime van Nintendo ontbraken de streamingdiensten met opzet tijdens de lancering. "We hebben de Switch als een gameconsole van wereldklasse gemaakt. We wilden dat je als eerste games op het systeem zou ervaren en daar een ongelooflijke fijne ervaring mee zou hebben."

Netflix is al enige tijd beschikbaar op gameconsoles. De PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii en Wii U bieden allen ondersteuning voor de streamingdienst. De PS Vita is vooralsnog de enige handheld die Netflix ondersteunt.

Dit artikel delen:

Lees meer

De strijd van de rebellen in Wolfenstein 2: The New Colossus Dragon's Crown officieel bevestigd voor PlayStation 4
15

Reacties op: Gerucht: Netflix-app is al gereed voor lancering op Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • JaapGoose

    • 19 september 2017 15:13
    Ah dat zou wel fijn zijn inderdaad. Schermen te over in huis om op te Netflixen, dus voor mijzelf niet zo hard nodig, maar ik kan me voorstellen dat het erg prettig is om op TV te Netflixen en je Switch vervolgens mee te nemen ergens anders in huis en naadloos verder te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 19 september 2017 16:09
    Nu nog Youtube Cmon Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 19 september 2017 16:11
    @xbox-one-gta-v
    Een internetbrowser…
    Ik had bij de aanschaf het idee dat ik dit gewoon kon gebruiken om nieuws te lezen en social media bij te houden nadat mijn tablet kapot is gegaan haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 19 september 2017 16:17
    @timtim96 Eigenlijk achterlijk dat het nog niet kan, zowel de Wii als Wii U hadden met de launch gewoon een internet browser..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 september 2017 16:22
    Bullshit redenen die te maken hebben met licenties en launch van de switch, bij Nintendo zijn ze de enige op deze planeet die geen Netflix youtube en een browser hebben… op een (switch) tablet… (ja en console/handheld..)

    Toen dit nieuws rond de launch uitkwam werd ik nog aangevallen dat ik hier commentaar op durfde te leveren, maar zo te zien aan de comments hierboven word het aardig gemist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 19 september 2017 18:10
    @casualkiller
    Ik vind het een prachtapparaat. Geniet heerlijk van de spellen die ik er nu op heb en er komt voor mij veel leuks aan de komende maanden.
    Door mij ben je niet aangevallen in ieder geval. Vooral van YouTube en browser snap ik niet dat ze überhaupt vanaf het begin al ontbraken. Misschien heb je zelfs bijval gekregen van mij. Zo mogen dit wel erg snel toevoegen. Los van dat ik het voor Facebook en Voetbal International wil gebruiken is het ook handig om eventueel een guide te raadplegen.

    Netflix is vind ik dan nog iets meer luxe. Je hebt altijd wel een tv, tablet of laptop waar je al series op kan kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 19 september 2017 23:08
    @timtim96
    Een tablet of laptop heb je ook om op internet te browsen of te YouTuben, wat is het verschil met Netflix dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 20 september 2017 01:23
    @sander999
    Dat de kwaliteit van het beeldscherm wellicht dusdanig beter en groter is dat je het niet op zo'n klein Switch scherm gaat kijken. Net zoals ik het niet op mijn telefoon gebruik. Internet en (gamegerelateerde) YouTube video's op de Switch zou ik dan liever willen!
    Zo'n onzinnig nutteloos weerwoord, moet dat nou?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 20 september 2017 06:48
    @timtim96
    Niks onzinnigs aan, ik vroeg het me oprecht af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 19 september 2017 17:46
    Nog steeds ben ik van mening dat men al voldoende Netflix kan kijken maar ik ben inderdaad wel een klein beetje van mening veranderd dan het op de switch een leuke toevoeging zou zijn. Vooral omdat ik dat ding vaker mee neem dan ik had verwacht en mijn tablet/laptop thuis laat omdat alles wat nodig is ook viA telefoon kan. Alleen netflix op telefoon is niet leuk.
    Liever het iets grotere switch scherm.
    Toch zou de echt purist liever op een goede tablet kijken neem ik aan omdat die groter kan zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 19 september 2017 18:03
    Ik denk als eind dit jaar Nintendo een update doet voor betaal service dat veel van deze apps komen. Ook omdat netflix de ap al klaar heeft doet mij denken dat dit eind dit jaar heeft. Ook h3b ik liever goede games dan weer een plek waar ik op internet kan of YouTube wat ik al op me telefoon kan in hogere resolutie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 19 september 2017 18:14
    @hulstpower
    Die goede games komen. 'Weer een plek waar ik op internet kan'
    Waarom kan men in deze tijd níet op internet? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 20 september 2017 09:55
    @timtim96 die zijn er al. Ik denk dat op de switch beter first party games zijn dan op xbox bijvoorbeeld. Zelda vs halo of gears. Ik heb me vermaakt met gears en halo maar beide kunnen de ouwe games van 360 of xbox niet meer evenaren. En dan hebben we splatoon en arms en mario kart dit jaar al gehad en dan komt mario od nog uit denk dat zelfs Sony nog nooit zoveel first party games heeft uitgebracht in 1 jaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 19 september 2017 18:26
    Eigenlijk het enige waar ik naast goede spellen op zit wachten. kijkt in de trein toch een stuk makkelijker weg, dan op je telefoon, en is niet te groot om mee te nemen. Tevens hoef ik er dus geen ander apparaat voor aan te schaffen, al was ik dat ook niet van plan ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lync

    • 20 september 2017 07:57
    Leuk, en dan ook nog een dikke accupack please.