Nieuws
Nintendo 64

Gerucht: N64 Classic mogelijk in de maak

Handelsmerk voor N64-controller goedgekeurd

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Het handelsmerk voor de Nintendo 64 Classic dat vorig jaar werd aangevraagd is goedgekeurd. Met deze goedkeuring bestaat de mogelijkheid dat Nintendo in de toekomst een miniversie van de Nintendo 64-console uitbrengt.

Vorig jaar werd een aanvraag gedaan voor een handelsmerk van de N64-controller in Europa. Met de goedkeuring van het handelsmerk is het een realistische gedachte om te bedenken dat er een N64 mini-console in de maak is. Nintendo heeft hier echter niets over losgelaten.

De aanvraag werd vorig jaar gedaan bij de European Union Intellectual Property Office, waar een grafische presentatie werd geleverd van het betreffende handelsmerk. Deze grafische presentatie toont een afbeelding van de iconische N64-controller.

N64

Het ontwerp van deze afbeelding heeft, volgens Nintendolife, veel overeenkomsten met dat van de NES. Zo laat de website zien dat de afbeelding van de NES-controller te vinden is op de bovenkant van de doos. Dit kan betekenen dat Nintendo bij een N64 Classic vermoedelijk kiest voor een vergelijkbaar design voor de console.

NES
NES
NES

Gezien Nintendo verder niets heeft laten weten over dit handelsmerk is het niet zeker of er daadwerkelijk een mini-versie van de N64 in de maak is. Echter sturen deze aanwijzingen vele mensen wel een bepaalde richting op. Het binnenkort introduceren van deze console zou in ieder geval geen onlogische keuze zijn van Nintendo.

Eerder werd de PlayStation Classic van Sony aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vr Vrijdag: De weg naar goede bewegingscontrollers Fifa 19 Ultimate Team waarschuwt spelers over muntdistributie
22

Reacties op: Gerucht: N64 Classic mogelijk in de maak

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jumpman

    • 21 september 2018 13:06
    Hoop het van harte, heb erg veel plezier gehad aan deze console en blijft een erg lastig systeem voor emulators

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NintendOwnd

    • 21 september 2018 13:15
    @Jumpman Hoop met je mee, maar de reden is precies andersom, eigenlijk de enige Nintendo console die compleet langs me heen is gegaan :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 21 september 2018 13:19
    Leuk al die "classic" modellen, grappig om die allemaal te verzamelen, neemt weinig ruimte in en toch een grote afwisseling aan games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheBigN93

    • 21 september 2018 13:17
    Ik heb nu nog een werkende N64 die ik soms aan zet. Echter is het voor mij niet meer te doen om die spelletjes te spelen vanwege die controller. Het is gewoon totaal niet gebruiksvriendelijk en het gamed niet heel lekker. De spellen op de n64 zijn wel geweldig dus eigenlijk hoop ik op ports naar de switch. Banjo Kazooie, Mario64, mario kart, super smash bros, ocarina of time en majora's mask zie ik graag op mijn Switch. Ook Goldeneye zou ik zo kunnen spelen erop. Maar een mini N64 halen als ik al een N64 heb om vervolgens weer te kloten met die controller lijkt me niet zo'n strak plan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 21 september 2018 13:33
    Oh die komt er wel op de markt daar ben ik van overtuigd, en dan komt ie gewoon ook hier in huis want die mini consoles zijn tof om te verzamelen(game eigenlijk nooit op die mini consoles want nieuwe games hebben dan toch voorrrang) Maar de mini PlayStation en mini neo geo staan ook al in de pre order.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 21 september 2018 14:01
    @Undefused vraagje, waar heb je de neogeo gepreorderd? Heb die nog niet gevonden 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 21 september 2018 15:00
    @Jumpman hoi ik heb hem bij nedgame gepre ordered, kreeg een dag of 2 geleden zon nieuwsbrief van nedgame waar de bestel link in stond, als je zoekt op neo geo mini komt ie tevoorschijn op de site👍🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 21 september 2018 15:35
    @Undefused Thanks 😃👍

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 21 september 2018 14:07
    Zou hét perfecte moment zijn na de aankondiging van die Classic Playstation. Kunnen ze lekker met elkaar concurreren net zoals in de good old days. Nintendo moet wel wat aan die analoge stickjes doen, die werden na verloop van tijd "lam".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 21 september 2018 14:41
    @clandestine666 Zou leuk zijn ja; Sony vs Nintendo mini console war aankomende december. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoderikR

    • 21 september 2018 14:20
    Ik vrees dat ze Goldeneye er niet op kunnen zetten vanwege licenties, maar wát zou dat tof zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 21 september 2018 15:10
    Hopelijk zullen er ondanks licentie uitdagingen leuke games op komen, zoals Perfect Dark en
    Goldeneye

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 21 september 2018 16:04
    Graag ook de Gamecube aub

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 21 september 2018 16:12
    Bwaha. Ik houd het wel bij roms en emulators. Ga niet voor een 3e keer dezelfde games kopen. Ja de 80's kinderen zijn nu de 30-ers. De grote groep met wegwerp inkomen, en oh zo vatbaar voor jeugd nostalgie. Man die 80's en 90's hype kan niet snel genoeg over zijn. A sucker is born every minute.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 september 2018 16:48
    @Oxymorphone Voor iedere hype is zijn er ook altijd mensen die zich er aan moeten ergeren en moeten laten weten hoe dom ze de mensen wel niet vinden die er in mee gaan :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 21 september 2018 17:00
    Ik heb nog een n64 maar die controllers zijn zo versleten. Ik hoop dat ze goede controllers gaan maken die dan ook op de originele n64 kunnen dan koop ik wat controllers :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 22 september 2018 16:17
    @Fpsbig
    Je kunt de thumbsticks nog gewoon nieuw kopen hoor. eBay staat er vol mee. Niet zo goed/soepel als de originele, maar goedkoop en makkelijk zelf te vervangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CJB

    • 24 september 2018 09:30
    @Vriess Ik raad aan om dan het pookje te vervangen voor een game cube pokje. Ik heb dit gedaan met 2 N64 controllers en geen last meer van slijtage.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 21 september 2018 17:16
    Waverace 64??!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 22 september 2018 16:17
    @Aces-82
    Please??!!!!