Nieuws
halo infinite

Gerucht: Microsoft overweegt Xbox One-versie Halo Infinite te schrappen

Een release aan het begin van 2022 zou ook niet onmogelijk zijn

Geschreven door Michel Musters op
Volgens een geverifieerd forumlid van ResetEra overwegen Microsoft en ontwikkelaar 343 Industries om Halo Infinite niet meer naar Xbox One te brengen.

Een forumlid die zichzelf Sponger noemt meldt dat op het gameforum. 343 Industries zou overwegen om de Xbox One-versie niet meer verder te ontwikkelen en zich volledig te richten op de Series X- en pc-versies.

Daarbij is het volgens hem zelfs niet onmogelijk dat Halo Infinite pas begin 2022 uitkomt - het spel werd onlangs uitgesteld van de Xbox Series X-lancering eind dit jaar naar 2021. Alle beslissingen die rondom de game worden gemaakt zijn volgens de ResetEra-bezoeker "om de beste Halo-game ooit te maken".

Hoewel de identiteit van Sponger niet bekend is, claimt een moderator op ResetEra dat de bezoeker in een positie zit waarin hij dergelijke informatie kan verkrijgen. Mensen kunnen op ResetEra niet zomaar dergelijke claims maken - een moderator moet bewijs hebben gekregen van een bezoeker dat hij of zij te vertrouwen is.

Microsoft en 343 Industries zelf hebben publiekelijk op geen moment aangegeven Halo Infinite niet meer op Xbox One te willen lanceren. Voor zover bekend staat het spel dus nog voor Xbox One, Xbox Series X en pc gepland.

halo infinite

Dit artikel delen:

Lees meer

Epos Sennheiser GSP 670 Bundel met twee Sonic-games voor Switch verschijnt uit het niets
37

Reacties op: Gerucht: Microsoft overweegt Xbox One-versie Halo Infinite te schrappen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aquemini

    • 24 augustus 2020 12:13
    Dan graaf je eigen graf aan het begin van een nieuwe console cyclus! Nie handig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 24 augustus 2020 12:28
    @Aquemini neehoor dit hadden ze al veel eerder moeten doen. Next gen games moeten gewoon next gen zijn en niet rekening houden met een verouderd systeem. Als je achteraf kan downscalen en het werkt op een verouderd systeem dan is het mooi meegenomen maar in de basis moet de volledige focus van het team gewoon op next gen zijn. Dus ja wat mij betreft mag MS dat hele plan om de xbox one te ondersteunen de eerste paar jaar wel over boord gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 augustus 2020 12:33
    @wazp dan kan wel je hele wij-gaan-voor-het-gehele-ecosysteem verhaal zo de prullenbak in. Ik heb nu al zoveel verschillende kanten gehoord dat zo langzamerhand wel duidelijk wordt dat ze het zelf ook niet weten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 24 augustus 2020 12:49
    @wazp
    Helemaal mee eens maar dan had Microsoft niet zo groot in moeten zetten op het feit dat al hun games op alle consoles te spelen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 24 augustus 2020 13:02
    @niqomipa zeker weten en sowieso zijn er al games die enkel en alleen op de series X te spelen zijn (the medium bijvoorbeeld). Dus ja ik denk dat ze er iets te makkelijk over hebben gedacht, al denk ik persoonlijk niet dat veel mensen er problemen mee hebben als xbox one minder ondersteund gaat worden dan aanvankelijk werd beloofd. Dat komt next gen games en de verkoop van de series X alleen maar ten goede.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 24 augustus 2020 13:29
    @wazp
    Precies. Next gen is next gen en dan moet je je niet laten belemmeren door oude hardware. Wat mij betreft droppen ze de support voor X1 helemaal en richtten ze zich volledig op de hardware van de Series X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 24 augustus 2020 12:33
    Van mij uit lijkt me dit een goeie zet. De ssd en de cpu zijn zo oud, dat zou vanaf de komende naar een evt toekomstige generatie makkelijker te realiseren zijn zonder teveel bottlenecks..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 augustus 2020 13:51
    Waar is MS toch mee bezig?!? Ze weten zelf niet eens meer wat ze willen. Dit is gewoon wéér een herhaling van alles steeds aanpassen van je plannen, zoals toen bij de XOne.
    Ik ga lekker voor de PS5. Sony is in ieder geval duidelijk met wat ze neerzetten, en ze snappen wat men wilt met een next-gen systeem: next-gen games! Geen remastered versies van current-gen games (want dat zijn het gewoon als je games van de current-gen games oppoetst met hogere resoluties en framerates).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 augustus 2020 14:07
    @Exalian-1 Sony is in ieder geval duidelijk met wat ze neerzetten, en ze snappen wat men wilt met een next-gen systeem: next-gen games! Geen remastered versies van current-gen games.
    Hoe verklaar je dan spiderman voor ps5 dat is gewoon ps4 versie opgepoest het heeft zelf de ps4 game er bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 augustus 2020 16:03
    @hulstpower Je hebt het hier over 1 game en niet over het algemene plan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 augustus 2020 11:13
    @Exalian-1 gaan meer games komen let maar op.
    Ps4 had in begin alleen maar opgepoeste versies van ps3 omdat de toppers nog lang niet klaar waren pas in 3e jaar kwamen die titels.
    En ik verwacht dit door corona weer gaat gebeuren op ps5 en xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 24 augustus 2020 14:29
    @Exalian-1 Neem je nu geruchten aan voor waarheden en baseer je daar je keuze op? Wauw..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 augustus 2020 16:05
    @kleinekoosjer Mijn keus was sowieso al op de PS5. Maar misschien zou er nog een Xbox naast komen (wat altijd nog kan).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 24 augustus 2020 17:17
    @Exalian-1 Dat weten ze wel, MS heeft een zeer markante dienst neergezet met Gamepass, hoopjes direct te spelen games, origin komt er waarschijnlijk ook nog bij. Verder is Sony is ook niet duidelijk. MS heeft een half jaar terug de complete binnenkant van de series X laten zien. Van Sony kregen we een onbeduidend lulverhaal. En we moeten we nog maar zien of het apparaat niet te heet wordt. De MS series X is dit keer weer het apparaat waarop de cross gen games het beste zullen draaien. Sony heeft alleen die paar exclusieves, een puntje waar door MS nog aan gewerkt wordt. Ter verduidelijking, van ca 8 studio's hebben we nog niks gezien. En denk niet dat je hier met een fanboy te maken hebt, ik zit op PS4 pro en PC. Maar goed welke PS5 exclusives zitten er aan te komen dan? Horizon Forbidden West en… dan…? Een update voor Spider-Man met Miles Morales DLC? ROFL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 26 augustus 2020 09:45
    @dezwarteziel Ik kan nog wel wat meer exclusieve titels voor de ps5 opnoemen hoor… Dat je maar tot 1,5 komt is natuurlijk een lachertje. Ik hoop deze generatie voor het eerst een Xbox console aan te schaffen (naast mijn Playstation en Nintendo consoles).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 augustus 2020 14:09
    343 Industries zou overwegen om de Xbox One-versie niet meer verder te ontwikkelen en zich volledig te richten op de Series X- en pc-versies.
    Wat ik hier uithaalt zegt neit dat ze hem niet meer uitbrengen voor xbox one maar de ontwikkeling richten naar series x.
    Misschien vinden ze dat wat we zagen goed genoeg is voor xbox one en dat die versie klaar is en dat wat nu nog gedaan word alleen maar in series x gestopt word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 24 augustus 2020 14:27
    @hulstpower Dat zou wel heel bizar zijn.. Nu een matige halo uitbrengen die slechte reviews krijgt, ondertussen doorwerken aan de nieuwe versie onder de zelfde naam en er vanuit gaan dat die wel goed opgepakt gaat worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 augustus 2020 15:34
    @WvA ik zeg niet dat deze halo nu uitkomt op xbox one maar dat de ontwikkeling misschien daar niet verder opgaat. Kijk ze kregen kritiek op grafisch flak dat de game er niet uit ziet voor next gen mee eens en dat het teveel old gen lijkt ook mee eens. Dus dan kon het toch dat in 2021 of zo halo uitkomt op next gen en xbox one alleen dat ze niet mooier hebben gemaakt meer voor de laaste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 24 augustus 2020 17:23
    @WvA Welke reviews, er zijn geen reviews.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 24 augustus 2020 14:10
    Nee joh deze gaat gewoon uitkomen voor de Xbox one.ten eerste dat is het hele verkoop praatje van Xbox dus zou beetje raar zijn als ze dat nu veranderen.
    En Phil zei laatst in een interview dat iedereen die denkt dat games worden tegengehouden door de oude console generatie. Het is maar een meme en die mensen zijn te druk bezig met de console wars.
    Dus volgens ome Phil gaat het helemaal goed komen!!!!.