Nieuws
xbox one

Gerucht: Microsoft brengt in 2020 nieuwe generatie Xbox-consoles uit

Consoles genaamd 'Lockhart' en 'Anaconda'

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Microsoft gaat mogelijk rond de feestdagen in 2020 een nieuwe generatie Xbox-consoles uitbrengen. Deze twee systemen dragen de namen 'Lockhart' en 'Anaconda'.

De Lockhart-console is volgens Windows Central bedoeld als vervolg op de Xbox One S in de vorm van een betaalbare console met de kracht van de huidige Xbox One X.

De Anaconda-console wordt een duurdere console en heeft meer kracht dan de huidige Xbox One X. Daarnaast gaat het gerucht dat Microsoft plannen heeft om de console te voorzien van aanzienlijk kortere laadtijden en uitbreidingen van de SSD-opslag.

Xbox One X

Er wordt verwacht dat beide consoles de mogelijkheid hebben om alle games te spelen die momenteel gespeeld kunnen worden op de Xbox One. Hierbij gaat het om Xbox One- als Xbox 360-games die backwards compatible worden. Momenteel heeft Microsoft nog niet gereageerd op de geruchten over de nieuwe consoles.

Eerder ging het gerucht dat er in 2019 een nieuwe Xbox-console uitgebracht ging worden zonder diskdrive. In plaats daarvan wordt verwacht dat spelers fysieke games kunnen inruilen voor digitale codes.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkelaars behouden negentig procent omzet op Discord Store Gris schetst een van de mooiste games van het jaar
16

Reacties op: Gerucht: Microsoft brengt in 2020 nieuwe generatie Xbox-consoles uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • racerozzy

    • 17 december 2018 10:44
    Ha geen diskdrive ! Gogo microsoft verlies maar nog meer geld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 17 december 2018 10:53
    @racerozzy *Fanboy alert*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 17 december 2018 11:55
    @racerozzy
    Haha enig idee hoe winstgevend Microsoft is? Ik denk het niet, je opmerking slaat kant noch wal. Zoek maar eens wat op, op internet.

    spoiler: Sony of Nintendo komen niet eens een beetje in de buurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 17 december 2018 17:57
    @-it-
    Ik weet niet uit welke hoge hoed jij je cijfers tovert maar de game divisie van Sony heeft 7 miljard dollar meer winst gemaakt dan die van Microsoft. Nintendo zit net 300.000 dollar onder Microsoft.

    En nu ga jij natuurlijk als een echte fanboy gillen dat je het over heel Microsoft had maar dat is een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Je moet de game divisies van de betreffende bedrijven met elkaar vergelijken. Dan zie je dat Microsoft het inderdaad niet slecht doet maar het in de verste verte niet haalt bij Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 17 december 2018 21:23
    @Sander999 - it -

    Worden jullie niet moe van jezelf? Steeds dezelfde achterlijke discussies over cijfers etc ga lekker gamen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 18 december 2018 07:16
    @KingofHearts045
    Waar heb jij het over? Dit is de allereerste keer ooit dat ik cijfers aanhaal. Prima dat met mensen met cijfers gooien, maar houdt het dan wel zuiver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 18 december 2018 20:05
    @Sander999 Er staat etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 17 december 2018 13:34
    @racerozzy De geruchten zijn dat er een versie komt zonder diskdrive. Voor de mensen die wel een diskdrive willen hebben komt er (weer volgens de geruchten) een versie met diskdrive. Keuze lijkt me juist goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 17 december 2018 14:41
    @racerozzy Ik ben deze generatie al volledig diskloos. Beneden heb zo'n 140 Xbox One spellen op m'n Xbox One X (+4TB) staan. (Zit nu op 48% ofzo). Boven heb ik een goede 100+ 360 spellen op Xbonx One staan. Moet er niet aan denken om zoveel doosjes in de kast te hebben staan. Verkopen doen ik toch niet.. dus dikke prima. Nooit opstaan om ander spel te pakken.. volledige luiheid activated :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtiman

    • 17 december 2018 20:46
    @racerozzy jij hebt het duidelijk niet begrepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 17 december 2018 21:47
    @xtiman Pfff duidelijk hebben de meeste van jullie een eigen invulling aan mijn antwoord gegeven. Ze zullen zeker winst maken, maar zijn jullie de grap vergeten van geen 2de hands games op de XBOX one? Daardoor hebben ze hard verloren van Sony of je nou wil of niet.

    Ik wil gewoon dat beiden in de markt blijven want concurrentie is altijd goed. Alleenheerschappij draagt niet bij aan een betere markt…. Maar Sony had dit al geprobeerd met de PS3 Flash en de PSP Go, look how that turned out…. Succes…. Ik koop al mijn games fysiek en draag 0 bij aan de digitale markt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 17 december 2018 11:00
    Zeker goed nieuws (als het waar is). Ben benieuwd naar de volgende generatie Consoles en of Microsoft eindelijk iet met VR of AR gaat doen.

    Geen diskdrive is voor mij geen probleem. In mijn pc zit er ook geen meer in, cd's\dvd's etc. gebruik ik echt nog zelden. Bij de meeste spellen op disc zit toch een steam code.

    Nu nog een verzoek aan MS, breng F.E.A.R. en F.E.A.R. 2 naar jullie backwards compatibillity program :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 17 december 2018 14:01
    De nieuwe Xbox was toch project Scarlett? Deze ga ik zoiezo in huis halen ik hoop op een samenwerking met Oculus en een soort Switch concept maar dan met 4K@60fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian-1

    • 17 december 2018 16:52
    @EnkiEridu "soort Switch met 4k@60fps"… dus een prijskaartje "veel te duur voor een console"?

    Daarnaast snap ik niet dat mensen altijd vragen om "resolutie@…fps" omdat dat niet vast te stellen is! Waarom begrijpt men dit nou niet?
    De Switch kan makkelijk een game van 4k@60fps aan! ….als het Pong zal zijn. Maar een systeem bepaald niet de resolutie en fps, de software bepaald dat! Zo kan je een console bouwen de 100x sterker is dan de Xbox One X, maar als een developer daar alle kracht gebruikt voor het aantal objecten en grafische effecten, dan zal het nog op een 1080p kunnen komen met een framerate van 25. Dus…je kan het wensen, maar dat moet je wensen aan de developers, niet de console maker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 17 december 2018 19:41
    @Exalian-1 Je kan toch wel begrijpen dat 4K @ 60fps de nieuwe standaard gaat worden dat weten game developers ook. En met de nieuwe streaming dienst van Microsoft kan je van jou smartphone een soort Switch maken.

    PS

    Dat ik voor de nieuwe Xbox 500 of 600 euro zal gaan betalen vind ik persoonlijk niet erg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 17 december 2018 23:22
    Zou mooi kut zijn als Microsoft inderdaad met een console aan komt zetten die ongeveer net zo krachtig is als de XB1X, heb je dus een hele generatie waarbij ontwikkelaars rekening moeten houden met een console die voor 2020 gewoon zwak is. Dan is de nieuwe console generatie al kut voordat ie begonnen is.