Nieuws

Gerucht: Metroid Prime Trilogy komt in juni uit op Switch

Volgens listing Zweedse winkel

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Metroid Prime Trilogy komt mogelijk volgende maand al uit op de Nintendo Switch. Dat zegt een listing van een Zweedse retailer.

Er gaan al een lange tijd geruchten rond over Metroid Prime Trilogy uit gaat komen op de Nintendo Switch. Inet plaatste in 2018 al een listing voor de langverwachte port van de Wii-game. Onlangs zette de Zweedse retailer er plotseling ook een releasedatum bij. Volgens Inet moet de game dit jaar op 19 juni uitkomen. Dit zou al snel zijn, gezien de game dan in minder dan een maand moet uitkomen en Nintendo nog geen officiële aankondiging heeft gedaan. De listing is ondertussen offline gehaald, een screenshot is hieronder te bekijken.

Of de pagina klopt is nog niet met alle zekerheid te zeggen. Het is mogelijk dat Nintendo van plan was om de game te onthullen tijdens de Nintendo Direct in juni op E3, maar dat het coronavirus roet in het eten heeft gegooid. Recentelijk heeft Nintendo ook plots Paper Mario: The Origami King onthuld.

Metroid Prime

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe hint naar Black Ops: Cold War ontdekt in Warzone Minecraft Dungeons bevat geen minen of craften
14

Reacties op: Gerucht: Metroid Prime Trilogy komt in juni uit op Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    garciagarcia

    • 25 mei 2020 11:07
    Nooit gespeeld, maar ik hoorde veel goede verhalen over de Metroid games. Ben wel beetje klaar met alle remakes en remasters tegenwoordig. Maak gewoon iets nieuws.

    Een game die 5, 10 of zelfs 15 jaar geleden briljant was kan vandaag de dag enorm tegenvallen. Zo vind ik Metal Gear Solid één van de vetste games uit mijn jeugd, ik ga dat nu niet nog een keer spelen, want ik wil mijn toffe herinneringen niet meer beïnvloeden. Dat heb ik wel gedaan met Shadow of the Colossus bijvoorbeeld, dat voelde vandaag de dag opeens heel clunky. Zonde wel…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 25 mei 2020 12:35
    @garciagarcia

    Als jij prime niet hebt gespeeld heb je ook geen jeugd herinneringen en die werken dus ook niet tegen.
    😊😊

    Maar zelfs dan, prime is echt tijdloos en nog altijd een goede serie. En omdat de werelden vaak een beklemmende sfeer hebben zijn ze grafisch ook nog best sterk nu. Geen super grote open ruimtes en ook geen open wereld ook al lijkt dat wel. Maar laden wordt gedaan in liften en als je voor deuren wacht die niet meteen open gaan.
    Wat ik wil zeggen is dat deze games zelfs nu nog weg relevant zijn en schitterend spelen zowel grafisch als gameplay.

    Laat ik het gewoon zeggen ik zou je toch echt aanraden als je een switch hebt om deze te spelen als je geïnteresseerd bent.

    Maar ik ben het wel met je eens dat we weinig echt nieuws komt tegenwoordig. Eind van deze generatie is getekend door Heruitgaven. Dat vind ik ook jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 25 mei 2020 13:49
    @garciagarcia Dan is het zeker een aanrader om jezelf helemaal te verliezen in een prachtige wereld om te ontdekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 26 mei 2020 18:36
    @garciagarcia MGS kun je gerust spelen. Is nog steeds een goede game. Enkel de graphics zijn gedateerd, maar daar ontkom je niet aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 26 mei 2020 21:48
    @garciagarcia Ik kan je niet helemaal ongelijk geven. De games zagen er toen voor die tijd, zeker voor ons doen, geweldig uit. Je vroeg je soms, hoewel je wel ergens wel beter wist, wel eens af of het ooit wel nóg mooier zou gaan kunnen worden. MGS is een mooi voorbeeld, een meesterwerk van zijn tijd, en dat zal het altijd blijven. Maar als je er nu naar kijkt, ziet het er allemaal inderdaad best wel 'gaar' uit allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 25 mei 2020 11:50
    Mooie gratis publiciteit voor de Retailer. Ik zou het niet al te serieus nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 25 mei 2020 11:54
    @RWinV Gerucht was al eerder de wereld in geholpen hoor…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 25 mei 2020 13:46
    Ik heb hem liggen voor de Wii, maar ik zou hem zeker opnieuw aanschaffen voor de Switch!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    D4rKy28

    • 25 mei 2020 13:57
    Als ze hem een dikke overhaul geven then sure anders lekker links laten liggen de gfx zijn nu wel dik outdated vergeleken met vroeger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 mei 2020 16:58
    @D4rKy28 graphics zijn nog steeds gewoon prima. Maar zelfs zonder dat kunnen deze games prima op alleen de gameplay draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 25 mei 2020 16:21
    Ik heb de trilogie ook voor de Wii alleen vind ik het niks om de games met Motion controls te spelen. Als je de games zonder Motion control kunt spelen en er dan ook nog wat beter uitzien ben ik helemaal blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Guy

    • 25 mei 2020 17:33
    Day 1 :) wat voelde ik mij ondergedompeld in die wereld. Één van de weinige games waar ik dit in heb ervaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 26 mei 2020 00:47
    1 was geweldig. Heb 3 nooit uitgespeeld en mijn wii werkt al jaren niet meer. Wie weet nog eens halen in de aanbieding, alleen voor MP 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 26 mei 2020 08:05
    Metroid Prime op de Gamecube was een geweldige game die ik dolgraag weer zou willen spelen met betere graphics.