Nieuws
Far Cry

Gerucht: Far Cry 6 speelt zich weer af op een 'exotische locatie'

Speelt zich kennelijk niet af in Noord-Amerika

Geschreven door Zoë Bonefaas op
Far Cry 6 speelt speelt zich op een exotische locatie af en wordt 12 juli aangekondigd. Dat beweert de Deense nieuwswebsite Gamereactor.

Volgens de Deense site wordt de nieuwste Far Cry-game aangekondigd tijdens het Ubisoft Forward-evenement op 12 juli. Daarnaast meldt de site dat de game waarschijnlijk voor april 2021 uitkomt. “Tenzij dit de game is die moet worden uitgesteld door Covid-19 en dat er te veel AAA-releases zijn in zo’n korte tijd”, zo meldt het blad.

Het artikel op Gamereactor meldt dat de game zich niet in Noord-Amerika zal afspelen, zoals Far Cry 5 dat deed. In plaats daarvan speelt de game zich af op een meer “exotische” locatie. "Ik wil niet alle plannen van Ubisoft verpesten door alle informatie te geven, maar ik kan met zekerheid zeggen dat iedereen die de Noord-Amerikaanse setting in Far Cry 5 niets vonden, dit spel een stuk interessanter gaat vinden."

Welke games Ubisoft toont tijdens de presentatie op 12 juli is niet officieel aangekondigd, maar het spreekt voor zich dat het recent onthulde Assassin's Creed Valhalla aanwezig is en mogelijk zien we hier de nieuwe Far Cry. Ook ligt het in de lijn der verwachting dat eerder aangekondigde games zoals Watch Dogs Legion en Gods and Monsters aanwezig zijn. Fans hopen verder op een update rondom Beyond Good & Evil 2.

Far Cry New Dawn

Dit artikel delen:

Lees meer

Drie nieuwe Destiny 2-uitbreidingen onthuld Meer slachtoffers bij Nintendo Network ID-hack dan verwacht
18

Reacties op: Gerucht: Far Cry 6 speelt zich weer af op een 'exotische locatie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Krytuun

    • 9 juni 2020 17:28
    Jammer! Het trucje van het eiland ken ik inmiddels wel. Heb Alle Far Cry delen met ontzettend veel plezier gespeeld, 4,5 en New Dawn vorig jaar nog volledig coop uitgspeeld.

    Echter hoop ik op iets meer durf vanuit Ubisoft. Far Cry 5 had een veel sterker verhaal kunnen hebben, en voelt op sommige punten nogal onsamenhangend, het plot spreekt zich soms nogal tegen, en dat is jammer.

    Ik zou graag weer een nieuwe far Cry zien, in een nieuwe setting, met een sterk verhaal, met verhalende opties. Maar als het opnieuw een eiland is, lijkt het toch alsof Ubisoft WEER ff op iets vertrouwds leunt, ipv innovatief te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 9 juni 2020 17:30
    Hoop dat ze met Farcry nu eens deze kant op komen africa heb ik nu wel gezien en de VS , of richting het Oosten .. japan of zo of zelfs europa

    Ik vond de setting van die prehistory ook wel gaaf .. :-)


    maar zou het ook gaaf vindne als ze richting alsakan of down under gingen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 juni 2020 21:07
    @ravw oosten is toch geweest met nepal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 9 juni 2020 18:08
    Jammer, ik vond dat juist het aantrekkelijkste van FC5 en de reden dat ik die wel helemaal heb gespeeld. Best wel wat plezier aan gehad. Een exotische locatie doet het hem niet zo voor mij in deze games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 9 juni 2020 18:23
    Ah weer een Far's CreedDogs game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 juni 2020 20:06
    @pfipf0 je bedoelt Watch Crying Assassin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 juni 2020 21:07
    @fonsrutte crying assassins dog

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 9 juni 2020 20:22
    Op een of andere manier vermaak ik mij altijd prima met een Far Cry game. Al zijn er ook zeker mindere delen als 4 en New Dawn, maar 3 en 5 waren toch wel toppers. Lekker ouwehoeren, dingen verzamelen, vissen, etc. Ben dan ook wel benieuwd naar deeltje 6. Het wordt wel tijd dat de AI een keer een flinke upgrade krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 11 juni 2020 19:48
    @Tinus Tussengas-1 grappig, 4 vond ik gaaf, 3 iets minder en 5 en new dawn niet uitgespeeld, had er niks mee, niet met het verhaal en ook niet met de setting (soort van tough US pionier met veel amerikaanse vlaggen).
    Voor mij is far cry 2 nog steeds de beste, maar dat zullen niet veel met mij eens zijn denk ik. Heb ik denk ik wel 4 keer uitgespeeld. De wapens zijn niet over de top en er zat echt vooruitgang in het verhaal, en niet van wachttoren naar wachttoren spelen totdat je alles gehad hebt. Ieder zijn ding. Ik vrees dat ik 6 ook weer ga kopen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 9 juni 2020 22:31
    mja, het zijn toch massaproductie games van ubisoft, en dat stralen ze uit in iedere vezel…
    opzich leuk om te spelen, maar nooit erg immersief, of geloofwaardig…
    En dat wil Ubisoft ook niet…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 10 juni 2020 08:39
    Gaan we weer hoor… Meeste mensen gaan weer zeuren dat het anders moet, doen ze eens wat anders en dan gaan mensen zeuren dat ze het spel net zo goed een andere naam kunnen geven.
    Zelfde geval met de laatste Assassins Creed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 10 juni 2020 10:47
    @Ryme Kijk, sowieso moeten we het eerst zien voor we een oordeel kunnen vellen. Maar ik heb alle delen van far Cry inmiddels uitgespeeld en hoop dat Far Cry 6 een stap vooruit wordt, zoals Origins en Odyssey de AC formule weer naar een nieuw niveau tilde.

    Exotisch kan natuurlijk ook gewoon Hawaii zijn, maar ik had zelf liever een compleet nieuw smaakje gehad, dan opnieuw het eiland gevoel. Hoe zou je t vinden als we nu "weer" terug zouden gaan naar Italie voor een AC game? Er zullen vast een hoop Ezio fans zijn, maar ik haakte bij Brotherhood halverwege af.

    Het zou gewoon zonde zijn als ze elke keer stappen herhalen, maar Hé, misschien wordt het wel weer helemaal fantastisch en kijk ik over een maand enorm uit naar dit spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 11 juni 2020 19:50
    @Krytuun waar staat dan dat het om een eiland gaat? kan het niet vinden. Verder helemaal met je eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 10 juni 2020 08:54
    de locatie is in die zin ondergeschikt aan de nogal saai geworden gameplay. Ik vind er al jaren geen drol mee aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 10 juni 2020 09:13
    Far Cry vindt ik de meeste saaie gameplay van alle games hebben. Speel altijd 2 a 3 uur en dan ben ik er compleet op uitgekeken.

    Jammer, maargoed er zijn zat andere games :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 10 juni 2020 11:23
    Tja nieuwe locaties is altijd leuk, maar hoe ver kan je daarin gaan? Misschien een wereldstad zou leuk zijn, kom je wel in een soort van Division-achtige wereld terecht en is het ook niet bepaald fris. Het zijn leuke games dus kom maar op met deeltje 6.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 10 juni 2020 13:19
    Ik verwacht een Far Cry 3 remake, prequal of sequal, aangezien de voice actor van Vaas een hit had gegeven in een Reddit AMA dat hij misschien wel weer die rol zeer binnenkort ging oppakken. En nu word er ook al gespeculeerd dat het op een tropisch eiland zal afspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 10 juni 2020 17:24
    Stop ermee en maak wat nieuws!