Nieuws
Crackdown 3

Gerucht: Crackdown 3 uitgesteld naar 2019

Game zou meer ontwikkeltijd nodig hebben

Geschreven door Michel Musters op
Crackdown 3 zou volgens Kotaku uitgesteld zijn naar 2019.
De website meldt dat diverse anonieme bronnen binnen Microsoft dit aan ze hebben gemeld. Het uitstel zou zijn om de game beter te maken. Daarbij komt deze herfst ook Red Dead Redemption 2 uit, wat het voor andere games in die periode moeilijker maakt succes te boeken.


Microsoft heet dit nog niet bevestigd. Vorige week werden wel al pre-orders voor Crackdown 3 op Amazon Spanje geannuleerd, waardoor de geruchten rondom mogelijk uitstel al begonnen. Waarschijnlijk wordt er meer duidelijk op E3 volgende week.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Game Awards worden op 6 december gehouden Tetris Effect voor PS4 en PSVR verschijnt deze herfst
13

Reacties op: Gerucht: Crackdown 3 uitgesteld naar 2019

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Apetjoek

    • 7 juni 2018 08:48
    Microsoft is niet erg gelukkig met haar exclusives. De strijd om de beste hardware hebben ze gewonnen; op E3 zullen we zien wie de strijd om de content wint het komende jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 7 juni 2018 16:32
    @Apetjoek
    Microsoft moet wel extreem veel dingen uit de hoge hoed toveren willen ze de line-up van Sony overtreffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 7 juni 2018 08:55
    Ze moeten wel heel wat van plan zijn met dat Crackdown 3, als dat maar uitgesteld blijft worden. Duurt wel erg lang voor een 3rd person actie game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 7 juni 2018 09:23
    @Teknootje Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Nu schep je alleen maar hoge verwachtingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 7 juni 2018 08:57
    Slimme zet, het is slecht voor de verkoopcijfers als prima games uitgegeven worden rond de release van zwaar gehypte AAA-titels.

    Dat gebeurde met Titanfall 2 en Battlefield 1 ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 7 juni 2018 09:17
    Pfffff ik kan dat exclusieve shit van ms niet meer serieus nemen hoor. Wat een drama is dat zeg. Lijkt wel of ze het gewoon niet willen ofzo. En dat zegt een ms 'fanboy' , Sony owned ms gewoon gigantisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tonne

    • 7 juni 2018 09:44
    Die game komt niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 juni 2018 10:46
    In 2014 aangekondigd.. zou lanceren met de xbox one x in 2017.. toen 2018.. nu 2019?

    Heeft vast iets te maken met de power of the cloud, deze game gaat mass destruction doen en elke xbox renderd mee online!! … of moet ik zeggen, power of gebakken lucht.

    Deze game schreeuwt "Development Hell" en tegen de tijd dat ie uitkomt is het vast een middelmatige game met een GAAS functie om er nog wat geld aan te verdienen..


    then again.. ik was een grootse crackdown fan op de 360, wat een wereldgame, deel 2 vond ik al niets meer.. en ik hoop op een return to form.. lekker orbs verzamelen en alles kapotknallen. met auto's flats oprijden etc. die eerste game was dikke fun

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • martijn3107

    • 7 juni 2018 17:34
    @casualkiller Days Gone en Dead Stranding zijn in 2016 onthult en komen ook pas volgend jaar en Dead Stranding wie weet pas 2019. Daar zit ook een behoorlijke tijd tussen onthulling en release. Eigenlijk zou een game pas 1 of 2 jaar voor release onthult moeten worden door hun uitgevers.

    Met de rest van je reactie ben ik het mee eens, ik hoop dat de kwaliteit beter wordt want het was niet al te best wat ze lieten zien de afgelopen jaren. Beter zeggen ze gewoon dat het uitkomt wanneer het klaar is op de E3 ipv een release datum die misschien weer niet gehaald kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 7 juni 2018 11:48
    Begint wel een beetje op vaporware te lijken inderdaad. De presentatie tijdens de E3 van 2017 was allesbehalve overtuigend, zo middelmatig als alles eruit zag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 7 juni 2018 15:09
    Microsoft heeft al langer problemen met zijn ontwikkelstudio's te runnen… het zou me dan ook niet verbazen als Crackdown 3 echt past in 2019 uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 7 juni 2018 16:28
    Ik ben ervan overtuigt dat de enige reden dat Microsoft deze game de nek nog niet heeft omgedraaid is omdat ze dat ook al bij Fable Legends, Phantom Dust en Scalebound hebben gedaan, als je Crackdown 3 daarbovenop zou gooien zou dat echt een gigantische shitstorm veroorzaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -Lukic-

    • 8 juni 2018 12:56
    Crackdown 1 vind ik nog steeds 1 van de leukste games die ik in de afgelopen jaren heb gespeeld. Ik zal misschien één van de weinig zijn, maar ik was en ben echt een grote fan. Deel 2 heb ik nooit gespeeld want toen had ik geen Xbox 360 meer, maar een PS3. Nu heb ik een PS4 en had ik speciaal voor Crackdown 3 wel een Xbox One willen kopen, mits hij een beetje positief ontvangen wordt.

    Ik heb absoluut 0,0 loyaliteit naar welke console dan ook. De content bepaalt bij mij welke console ik koop. Op dit moment is de PS4 wat dat betreft heer en meester. Maar voor mij zou 1 simpel spelletje dus kunnen leiden tot de aankoop van een Xbox One. Maar als die niet komt dan houdt het op…