Nieuws

Gerucht: Assassin's Creed Origins krijgt 1080p/60fps-modus op Xbox One X

Egyptische tombes beroven in full HD

Geschreven door Eline Oosterloo op
In een video vanaf de FanExpo in Canada is een gerucht naar buiten gekomen over een mogelijke 1080p/60fps-modus voor de Xbox One X-versie van Assassin's Creed Origins.

Zowel Ubisoft als Microsoft hebben deze modus nog niet aangekondigd wat betreft de grafische kwaliteit van de game. In de video wordt verteld dat "mensen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van Assassin's Creed Origins" hebben bevestigd dat de game in 1080p en 60fps speelbaar is op Xbox One X. Tijdens de E3 dit jaar werd al bekendgemaakt dat Origins in dynamisch 4K speelbaar is op de nieuwe console van Microsoft met ongeveer 30fps.

De vorige game uit de serie, Assassin's Creed Syndicate, draaide met moeite op 30fps op een normale PlayStation 4 en Xbox One en was te spelen in een maximale resolutie van 900p. Bekijk hieronder de FanExpo-video. Assassin's Creed Origins wordt kort getoond vanaf 1:38.

Assassin's Creed Origins verschijnt op 27 oktober op Xbox One, PlayStation 4 en pc. Lees hier over de vernieuwingen die de game met zich meebrengt. In de video zijn verder ook beelden van Forza Motorsport 7 te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Life is Strange: Before the Storm Episode 1: Awake Skyrim-gameplay op Nintendo Switch vrijgegeven
20

Reacties op: Gerucht: Assassin's Creed Origins krijgt 1080p/60fps-modus op Xbox One X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 4 september 2017 12:14
    Dat zou ik sowieso verkiezen boven 4k. Maar ik hou me dan ook het liefst bij wat goed werkt, dan dat ik het nieuwste en het duurste wil hebben.

    We zullen nog wel een tijdje moeten wachten op mainstream hardware die 4k netjes in 60 fps kan draaien, zonder dat er dus al te veel drops aanwezig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 september 2017 12:17
    @xtralinkuk Zeker als je geen 4K-tv hebt lijkt me dat de beste modus om in te spelen. Het geeft in ieder geval de Xbox One X ook een meerwaarde voor mensen die geen 4K-tv hebben.
    Vloeiende gameplay lijkt me 100x beter dan haperende gameplay die er fantastisch uitziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 4 september 2017 12:50
    Echt top dat ze die opties erin doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 4 september 2017 15:46
    Helemaal top

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FisherJB

    • 4 september 2017 17:40
    Nu ben ik toch benieuwd hoe de normale xbox en ps4 dit spel draaien? 900p of dynamisch? 3p fps of net onder 30 fps?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 4 september 2017 17:46
    Dus wat zeg maar wat iedereen van de PS3/Xbox 360 verwachtte, wordt nu de doelstelling voor een console anderhalve generatie verder? Mocht eens tijd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 4 september 2017 18:12
    @donnylegend
    Kan me niet voorstellen dat iemand had verwacht dat ps3 en xb360 op 1080p en 60 fps zou draaien. Misschien was je de enige.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 september 2017 21:00
    @donnylegend nee het is een extra keuze voor die mensen die niets aan 4K hebben. Dir kunnen dus de extra kracht van de One X inzetten voor een hogere framerate.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 september 2017 18:06
    Ah, wordt steeds interessanter die one X. Forza 7 ziet er ook weer geweldig uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 september 2017 08:05
    @-it-

    En waarom wordt die One X interessanter? Ps4 pro heeft deze opties ook al vanaf het begin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 september 2017 11:57
    @spreadthehate Je kunt -it- dat proberen te vertellen dat games als Nioh Of tomb raider 1080p/60 ondersteunen, of the witness, the last of us, zelfs uncharted multiplayer speeld op 1080p/60 , ipv 4k/30fps, maar dan verpest je zijn beeld dat een ps4(pro) ook interessant zou kunnen zijn , en dat ms weer voorloopt op dat gebied :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 september 2017 13:23
    @spreadthehate De Xbox One X zou voor hem persoonlijk toch interessant kunnen zijn? Waarom moet iemand meteen aangevallen worden of de andere console erbij gehaald worden als iemand iets positiefs zegt over de ene console?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 september 2017 14:33
    @fonsrutte

    Simpel, omdat IT en Scream2early Xbox fanboys zijn.
    En waar zie jij hem aangevallen worden?

    Het verschil is dat die 2 altijd positief zijn als het op MS aankomt en alles van Sony is kut. En net wat Casual aangeeft, de manier waarop "Ah, wordt steeds interessanter die one X" terwijl Sony nog steeds kut is terwijl ze al maanden precies hetzelfde doen.

    Kom op zeg, iedereen wist toch allang dat de nieuwe Xbox precies hetzelfde gaat doen als de pro doet. Beide consoles zijn gewoon goed.
    Maar dat zullen ze nooooit toegeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 5 september 2017 15:01
    @spreadthehate Er staat toch niet "interessanter dan <favorite systeem invullen>". Er staat "steeds interessanter".

    Dat AC op 1080p/60 draait op de X is nieuwe informatie.
    En voor sommige mensen (waaronder mijzelf) kan dit een reden zijn om daardoor de X interessanter te vinden dan daarvoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 september 2017 17:21
    @darkruler
    Precies jij snapt het! Voor mij was dit nieuw inderdaad. Het zal best dat de PS4 oudere games in 1080p/60fps afspeelt. Dat heeft niks met dit nieuws te maken over deze game. Dat de ps4 dit wel of niet zou kunnen boeit me echt helemaal niks.

    Over fanboys gesproken ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 september 2017 18:27
    @-it-

    Welk nieuws? "Gerucht" je weet wat de betekenis is van dit woord neem ik aan?

    Ik heb nog een gerucht voor je. Assassins Creed krijgt deze optie ook op de PS4 pro ;)

    Geen idee of het waar is, maar dat maakt de pro wel wat interessanter dan dat hij al was toch?

    Vrijwel iedere nieuwe game op de Pro heeft deze optie waaronder Horizon Zero Dawn. Vrijwel iedere nieuwe game op de nieuwe Xbox gaat deze optie ook krijgen net zoals op de pro. Xone kan net zoals de pro met triple A games geen native 4k hebben, en zo kan ik nog wel even doorgaan wat op elkaar lijkt. Dus wat maakt de Xone nou zo interessanter vergeleken met de pro? Tot nu toe lijken de consoles verrekte veel op elkaar behalve de exclusives.

    Geen fanboy hier, daarom zeg ik in mijn vorige reactie ook dat beide consoles goed zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 september 2017 15:04
    @spreadthehate Wat kan jou het nou boeien dat iemand een Xbox fanboy is, waarom zou je überhaupt de neiging voelen om op die reactie te reageren.
    Het enige wat hij zegt is dat voor hem de One X steeds interessanter wordt en vervolgens voel jij je genoodzaakt de PS4 erbij te halen (aanvallen was idd niet het juiste woord).
    Laat ik vooropstellen dat ik het gedrag van vooral Scream2Late echt onder de maat vind, maar -it- zegt hier niet veel verkeerds lijkt me.
    Ik vind sommige uitspraken van een bepaalde Ubisoft-fan ook weleens een beetje raar en dan reageer ik erop.
    Maar dat betekent toch niet dat ik op elke reactie van hem moet reageren en Ubisoft erbij moet halen of zelfs een andere ontwikkelaar?
    Niet elke positieve reactie op een console hoeft toch te leiden tot een discussie welke beter is? Beetje vermoeiend lijkt me.

    En als iemand daadwerkelijk wil ontkennen dat ook de PS4 een goeie console is dan is dat inderdaad kinderachtig gedrag. Maar heeft het zin om met zo iemand in discussie te gaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 september 2017 18:39
    @fonsrutte

    Geen idee hoe lang jij hier de reacties al leest? Duidelijk dat jij de mensen hier nog niet allemaal goed genoeg kent. Sommige steken boven de rest uit zoals Scream2bait, sommige spelen het net wat meer op de achtergrond en vallen niet zo op ;)

    Know the fanboys.
    Mij kun je herkennen aan dat ik soms wat geïrriteerd raak van deze mensen. Aangenaam ;)

    Maar maak het nooit persoonlijk of ga mensen niet uitschelden.
    Wil vaak meer de logica weten achter hun gedachten. Echter is tegen een muur praten best lastig.

    Ik speel op alle platformen waar de pc toch wel mijn favoriet is. De nieuwe Xbox komt ook gewoon weer op de plank maar pas over een half jaar, precies zo lang ik ook met de pro heb gewacht.

    Geen tijd om fanboy te zijn te druk bezig met gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 september 2017 18:51
    @spreadthehate Aangenaam.

    He als tegen een muur praten je ding is, be my guest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clausbmf

    • 5 september 2017 01:23
    Pc denk 4k 10m hdmi naar mn tv. 60 fps