Nieuws

George R. R. Martin had adviserende rol bij Japanse game

Is de samenwerking met FromSoftware echt?

Geschreven door Michel Musters op
Schrijver George R. R. Martin heeft bevestigd dat hij een adviserende rol heeft gehad bij de ontwikkeling van een Japanse game.

Er gingen eerder dit jaar al geruchten dat de schrijver van de A Song of Ice and Fire-boeken, waar de hitserie Game of Thrones op gebaseerd is, mee zou werken aan een Japanse game. Volgens de geruchten ging het om een nieuw, nog onaangekondigd spel van Dark Souls- en Sekiro-ontwikkelaar FromSoftware.

Martin bevestigt op zijn website nu dat hij inderdaad mee heeft gewerkt aan een Japanse game, al meldt hij niet om wat voor game of welke ontwikkelaar het gaat. Het is ook niet bekend wanneer er meer wordt onthuld over het mysterieuze spel.

Dit artikel delen:

Lees meer

God of War is meer dan tien miljoen keer verkocht Gelekte video toont snelle laadtijden PlayStation 5
17

Reacties op: George R. R. Martin had adviserende rol bij Japanse game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 21 mei 2019 08:56
    Ik wou dat George Martin had geadviseerd bij het laatste seizoen van Game of Thrones….wat was dat slecht zeg….

    (en ja, ik weet dat hij er zijdelings bij betrokken was 😉)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 21 mei 2019 09:27
    @Sander999 Yep gister de laatste aflevering gekeken maar hij viel echt weer tegen. Hopen dat de boeken beter worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 mei 2019 09:56
    @hubertje
    Echt zo zonde. Benioff en Weiss zijn ontzettend goed in het vertalen van de boeken naar de televisie. De eerste paar seizoenen zijn het beste dat ik ooit op televisie heb gezien. Maar ze hebben geen idee hoe ze zelf een verhaal op TV moeten toveren. De kwaliteit ging zo hard naar beneden toen ze geen boeken meer hadden als leidraad. Je zag dat ze de bulletpoints die ze ongetwijfeld van Martin hebben gekregen gewoon aan het afwerken waren zonder enige opbouw of verhaal er tussenin. Eeuwig zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 21 mei 2019 10:27
    @Sander999 Tsja daar had The Walking Dead ook last van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 21 mei 2019 09:55
    @Sander999 Zeker. Al werd de toon al gezet in seizoen 7 aflevering Beyond the wall..ineens zoveel plot armor, deus ex machinas en fasttravel. Ook Sansa vs Arya was in dat seizoen tenenkrommend.
    Seizoen 8 spant wel de kroon met hoe slecht het script was..daar ligt duidelijk niet het talent van D&D;.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 21 mei 2019 11:15
    @Nuage

    En toch heb ik er dik vertrouwen in dat D&D; een geweldige Star Wars trilogie gaan neerzetten. En nee dat komt niet omdat het niet slechter kan dan the last Jedi. Want die film is A-oh-fuckin-kay. Alleen revenge of the sith en return of the Jedi zijn respectievelijk beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 mei 2019 11:41
    @coola
    “Revenge of the Sith” stopped reading there. Dat kan je toch niet serieus menen hè.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rexus

    • 21 mei 2019 12:31
    @Sander999 Ieder z'n ding denk ik? Kwa openingsscene is Revenge of the Sith wel een van de betere!

    Na alles de afgelopen weken opnieuw te hebben gekeken valt het mij vooral op hoe sterk Rogue One is en hoe sterk het beeld en geluid van de oude trilogie is verbeterd.

    (cgi toevoegingen zijn natuurlijk wel pijnlijk voor de ogen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 mei 2019 12:47
    @Rexus
    Tuurlijk, ik sta er alleen van te kijken dat iemand deel 1, 2 of 3 ‘goed’ kan noemen, laat staan één van de besten. Ik vind het gedrochten, stuk voor stuk. Deel 3 is inderdaad het best te pruimen maar nog steeds onvoorstelbaar corny en slecht geacteerd.

    Rogue One vind ik ook één van de beste. Ontzettend goede film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 mei 2019 12:56
    @Sander999 Episode 1 was slecht, daarna werd het beter.
    Door de overmate van cgi waren episode 2 en 3 erg klinisch (vooral 2), maar vooral 3 vond ik best ok.
    Maar niet vergelijkbaar met de episodes 4,5, en 6 inderdaad.

    Rogue One vond ik ook heel erg tof, echt heel knap gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 mei 2019 12:53
    @coola Nee, The Last Jedi is echt niet goed, nadat ik hem de eerste keer gezien had vond ik hem best goed, maar ik heb hem laatst nog een keer gekeken en dan valt ie ech behoorlijk tegen.
    Alleen The Phantom Menace is slechter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 21 mei 2019 17:37
    @fonsrutte En wat men ook zegt of The Phantom Menace, Quai-gon Jin is nog steeds mijn fave Jedi.

    Episode 1 heeft veel kritiek dat terecht is, maar ook veel mooie momenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 21 mei 2019 10:34
    Ik snap al het gedoe niet rond het laatste seizoen, ik heb genoten juist. Het had wmb ook op geen andere manier moeten en kunnen eindigen. Het laatste seizoen heeft last van kritische kijkers die elkaar alleen maar napraten en die eigenlijk gewoon balen dat de serie is afgelopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 mei 2019 10:41
    @Sokpop
    Luister, dat jij nou een blinde fanboy bent die niks slechts over zijn favoriete serie wil horen is prima maar beschuldig mensen die inhoudelijk goed commentaar leveren niet van ‘napraten’.

    Het gaat niet om hoe het geheel eindigt, dat was prima. Het gaat erom hoe ontzettend slecht het geschreven is. Zoals hierboven al aangeven plot armor, fast travel en deus ex machinas in overvloed. Prima dat jij niet begrijpt wat dat is en van simpel popcorn vermaak houdt maar het is een feit dat de eerste paar seizoenen (toen ze nog de boeken konden volgen) oneindig veel beter geschreven zijn dan de laatste paar seizoenen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 21 mei 2019 11:09
    @Sander999 Lol, dat 'luister'. Ik ben geen 3 Sander. Ook geen fanboy overigens. En ik beschuldig jullie niet van napraten. Ik constateer gewoon dat seizoen acht hier last van heeft. Kijk naar die petitie om het laatste seizoen te herschrijven. Ik ga hier niks spoilen, maar er waren ook wel dingen die ik raar vond in dit seizoen. Dat heb ik met elke serie. De schrijvers kunnen gewoon niet iedereen tevreden houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 mei 2019 11:14
    @Sokpop
    Nu zeg je iets heel anders dan net en ben je veel genuanceerder. Het is nogal een statement om te roepen dat mensen die (terecht!!!) ontevreden zijn over dit seizoen ‘eigenlijk gewoon balen dat de serie is afgelopen’. Dat is inderdaad iets dan een 3-jarige zou zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 21 mei 2019 20:39
    @Sander999 Relax, ik wilde niemand beledigen en vind nog steeds dat ik dat niet deed. Vrede op aarde. En in Westeros.