Nieuws
Bungie

Geoff Keighley hint naar meer grote deals binnen game-industrie

'Het gaat een interessant jaar worden!'

Geschreven door Michel Musters op
Geoff Keighley claimt te weten dat er nog een aantal grote deals binnen de game-industrie binnenkort bekend worden gemaakt.

Dit naar aanleiding van het nieuws eerder deze week dat Sony Destiny-ontwikkelaar Bungie overneemt. De presentator en organisator van The Game Awards en Summer Game Fest tweette: "Ik heb van meerdere mensen gehoord dat er nog een aantal grote gamedeals in de laatste fase van onderhandeling zijn. Het gaat een interessant jaar worden!"

Keighley maakt verder niet bekend om wat voor deals het gaat. Zijn gebruik van de term 'gamedeals' is daarbij interessant: hij heeft het mogelijk niet specifiek over overnames van bedrijven.

Sony's Jim Ryan liet eerder deze week al weten nog niet klaar te zijn met het aankopen van studio's. 

Dit artikel delen:

Lees meer

De lanceringstrailer van Life is Strange: Remastered Collection Indie Live Expo 2022 wordt op 21 en 22 mei gehouden
20

Reacties op: Geoff Keighley hint naar meer grote deals binnen game-industrie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    armilo-theus

    • 2 februari 2022 09:25
    Sony zou cd projekt red moeten overnemen. Na die debakel van Cyberpunk heb ik ook geen vertrouwen meer in hun.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 2 februari 2022 10:36
    @armilo-theus
    Sony zelf ook niet denk ik ;P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 februari 2022 10:54
    @armilo-theus Sony is wat dat betreft niet de heilige graal natuurlijk. No Man’s Sky is onder hun supervisie ook misgegaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 2 februari 2022 16:39
    @Ziminar Ja kan gebeuren maar Microsoft heeft ook genoeg shit verkeerd gedaan. Daar leer je nou eenmaal van. Alleen CD Projekt Red leert namelijk tot nu toe niet van hun fouten The Witcher 3 was ook zo broken AF gelanceerd. Het is wel een van de geweldigste game voor mij tot nu toe, maar dat had ook genoeg problemen met launch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 februari 2022 16:46
    @armilo-theus Er zijn tegenwoordig maar weinig games die perfect zijn bij launch, dus wat dat betreft is elke ontwikkelaar wel rijp voor overname

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 3 februari 2022 09:24
    @Ziminar nms was niet onder supervisie van Sony. Zij waren alleen de publisher ervan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 2 februari 2022 11:17
    @armilo-theus CD Projekt Red staat erop dat ze indie blijven. Ik zie een overname niet snel gebeuren eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 februari 2022 12:26
    @armilo-theus als iemand cd projekt red overneem zie ik eerder micro het doen, dit omdat ze veel betere samenwerking er tussen de 2 is, witcher 1 was pc en witcher 2 pc xbox360 en met cyberpunk hadden ze marketing deal en en speciale xbox one x.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 2 februari 2022 16:37
    @hulstpower
    Ja dat ook wel alleen ik heb een vermoeden als die deal tussen hun en activision doorgaat dat ze waarschijnlijk geen studio's meer kunnen/mogen opkopen. Daarbij heeft Microsoft genoeg RPG's nu xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 2 februari 2022 10:53
    Ik zie sony nog wel een capcom of square enix proberen te kopen. CDPR zou wel goed passen bij sony… Denk ik. En MS gaat voor een ubi of EA hahaha dat zou wat zijn als dat gebeurd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 2 februari 2022 11:00
    @F3Nickxx zal ik heel blij mee zijn, want elke keer dat knip en plak werk van AC, Watchdog en far cry. Daarvoor wil ik eigenlijk niet meer de volle pond betalen. Op de gamepass zullen deze zeker niet misstaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 2 februari 2022 11:45
    @Roy36NL haha voor alle ubi games wil ik helemaal niets meer betalen. De laatste AC kon ik niet eens uitspelen zo slecht vond ik 'm. En de gamepass is het voor mij nog niet waard om aan te schaffen, want er staat niets op wat voor mij interessant genoeg is.. Ja als de nieuwe gears uitkomt eerder niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 2 februari 2022 12:21
    @F3Nickxx als er niks interessants staat op gamepass dan ligt dat echt aan jou.
    Er staan zo veel toffe games op die je anders never nooit zou aanraken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 2 februari 2022 14:21
    @Fred6er dat zei ik ook haha het zijn games die ik al gespeeld heb of boeien me niet dus ik zal ze nooit aanraken..dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 3 februari 2022 01:03
    @F3Nickxx juist omdat de gamepass hebt, probeer je sneller een game die je anders nooit zou spelen. Nu geef je een twijfelaar die je anders links zou laten liggen een kans en is het misschien best een vette game.

    Maar er staan nu 519 (1201 als je pc gamepass ook mee telt) games op de gamepass, als jij zegt dat daar niks interessants genoeg op staat, snap ik eerlijk gezegd niet wat je hier op een gaming website doet, want een gamer dat ben je blijkbaar niet xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 3 februari 2022 11:39
    @Fred6er zucht… Ik weet niet precies hoe hier op te reageren, maar ik ga me best doen zonder al te veel hoofdpijn ervan te krijgen. Voordat ik een game ga spelen zoek ik eerst uit wat voor game het is, reviews en gameplay, lijkt het me iets dan ga ik het spelen en anders niet. Maar omdat op de gamepass niets staat waar van ik zeg "ja dat lijkt me wel iets voor mij" ga ik geen €60 per jaar voor neer tellen. Ik game al meer dan +/-30 jaar en heb geen zin en tijd om elke game te "proberen" daarom kijk ik eerst op yt. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen. De ene vind dit leuk en de ander niet…..geweldig nu heb ik asnog koppijn nou tevree

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 februari 2022 12:27
    @F3Nickxx ik denk eerder aan konami, die doen niks met hun ip's op pro evolution na. En metal gear past percies bij hun en silent hill dan ook een sony ip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 2 februari 2022 14:33
    @hulstpower oh ja haha die zijn er ook nog. Dat zou zeker een goeie zijn voor sony. Of bandia namco. Zo veel opties

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 2 februari 2022 14:50
    @hulstpower ik denk serieus square enix ook omdat de final fantasy franchise bijna ps exclusives zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 februari 2022 16:49
    @Roy36NL en daarom denk ik die dus niet omdat ze juist zoveel betaald hebben voor de deals.