Nieuws
Genshin impact

Genshin Impact brengt binnen twee weken 100 miljoen dollar op

Grootste Chinese lancering ooit

Geschreven door Jacco Peek op
Genshin Impact heeft binnen twee weken meer dan honderd miljoen dollar opgebracht. Dat meldt Daniel Ahmad, analist bij Niko Partners, op Twitter.

De game is het populairst in respectievelijk China, Japan, Korea en de Verenigde Staten, en betreft de grootste lancering van een Chinese ontwikkelaar ooit. De mobiele versie van de game is volgens data-analysebedrijf Sensory Towerna Honor of Kings de best verdienende mobiele game ter wereld.

Volgens analisten is de game hard op weg naar een opbrengst van 1 miljard dollar over alle platformen.

Genshin Impact wordt ontwikkeld doormiHoYo en verscheen eind september voor PlayStation 4, pc, Android en iOS. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen.

De openwereldgame wordt veel vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild en bevat een diepgaand rpg-systeem en multiplayeropties met crossplay tussen alle platformen. Een Nintendo Switch-versie is momenteel in ontwikkeling.

Dit artikel delen:

Lees meer

Halloween Terror-evenement Overwatch begint op 13 oktober Guilty Gear Strive verschijnt op 9 april 2021
16

Reacties op: Genshin Impact brengt binnen twee weken 100 miljoen dollar op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DaFixer

    • 11 oktober 2020 10:08
    Ziet er leuk uit, beter goed gejat dan slecht bedacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoRightAhead

    • 11 oktober 2020 10:10
    Wordt dit bij de gamer community ook veel gespeeld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jurry1984

    • 11 oktober 2020 10:48
    @GoRightAhead is wel leuk, achter elke steen of hoek is wel wat te ontdekken en dat maakt et verslavend denk ik. Heb er nog geen geld in gestoken dus ben benieuwd hoe de endgame eruit gaat zien. Verwacht dat ik er dan wel weer klaar mee ben.
    Erger mij wel aan de anime sfeer, alles ziet er zo meisjesachtig ‘hihihi’ uit. Maar goed, blijkbaar is dat populair

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 oktober 2020 11:15
    @Jurry1984

    Misschien even kijken waar deze game vandaan komt en welke markten deze nu het succesvolst is en je hebt je antwoord al of dat populair is.
    Japan en China oa. En ja die meisjes achtige ‘hihihi’ sfeer is daar heel populair.
    Dat wij daar minder mee kunnen klopt ook. Maar dat maakt het hier nog niet populair omdat het in een succesvolle game zit.
    Deze game is overduidelijk gemaakt voor de Chinese, Japanse Koreaanse merkt. En dan daarbuiten nog voor de kawaii/schattige anime fans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jurry1984

    • 11 oktober 2020 15:43
    @watashi wa maurice desu. En wat is precies je punt?
    Dat ik mij daar aan erger heeft toch niets te maken met waar het vandaan komt?
    En dat mensen daar wel van houden is prima. Voel je niet zo aangevallen man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 oktober 2020 12:39
    @Jurry1984

    Ho ff.
    Als je nu al denkt dat ik me aangevallen voelt dan moet je eens goed leren lezen😂

    Ik val je niet aan en voel me ook niet aangevallen hoor.

    Misschien moet jij eens leren niet zo snel druk te maken als iemand het alleen maar uitlegt.
    Man!!!

    Ik kon toch niet weten dat jij het niet wist.
    Je reactie kwam bij mij over alsof je het raar vond dat er iemand dit leuk vind:
    ‘Maar goed? Blijkbaar is dit populair’ klinkt behoorlijk alsof jij het nergens kunt snappen.

    Ik leg enkel uit omdat ik niet dacht dat jij niet doorhad dat deze game een Aziatische afzet markt heeft.
    Uitleg is iets anders dan aangevallen voelen.
    Dan had mijn reactie ook meer uit mijn persoons oogpunt geschreven zijn maar ik praat nergens over mij, mijn mening of wat ik ervan vind.


    En mijn hele reactie ging ook niet over wat jij er persoonlijk van vindt
    Mijn hele reactie van begin tot eind is enkel op je laatste zin.
    Aar ja blijkbaar mag je niet meer op elkaar reageren hier zonder dat je het gevoel geeft dat je aangebakken bent
    .lange tenen hebben mensen tegenwoordig.
    Ik vind jou opmerking meer aangevallen overkomen dan mijn hele reactie naar jou toe.
    En dat komt enkel omdat jij het gevoel hebt dat ik jou beoordeeld
    Doe ik niet.
    Enkel die ene laatste zijn vind ik licht respectloos overkomen. Alsof het ‘raar’ is dat iemand die leuk vind.

    Dus wat is mijn punt….dat is mijn punt.
    Niet op jou mening, maar omdat je over last komen als het gek is dat er mensen dit leuk kunnen vinden.
    En nogmaals ik beoordeel niet dat jij dat wel of niet leuk of wel of niet vind. Maar je laatste zin vind ik dat je die ook weg had kunnen laten en was je reactie 1. Netter. En 2. De essentie bleef.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jurry1984

    • 12 oktober 2020 20:09
    @watashi wa maurice desu. Die onderbuik van je maakt overuren zeg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 11 oktober 2020 15:53
    Jammer van die verschrikkelijke lootboxen. Als dit een normale game was geweest had ik hier lachend €60 voor betaald.

    Iets anders; kan die verschrikkelijke BitDefender reclame opdonderen. Beslaat je hele scherm met als gevolg dat ik heel Chrome moet afsluiten om verder te kunnen kijken op de site (op mn mobiel). Echt waardeloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jurry1984

    • 11 oktober 2020 16:03
    @niqomipa ja bloedirritant idd die reclame

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 11 oktober 2020 17:23
    @Jurry1984
    Echt verschrikkelijk slecht inderdaad. Welke mongool ontwerpt zoiets? Het wekt alleen maar irritatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 11 oktober 2020 18:46
    @niqomipa
    Als je Opera gebruikt ipv chrome, werkt veel beter.
    Deze houdt alle reclame en pop ups automatisch tegen. Heb nooit ergens last van. :) Op mobiel en pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 12 oktober 2020 09:12
    @Sabor
    Het is toch bizar dat ik een andere browser zou moeten gebruiken. Die kut reclame moet gewoon optyfen 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 12 oktober 2020 10:02
    @niqomipa
    Zeker waar! Alleen is Gamer helaas niet de enige met die rotzooi. :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 11 oktober 2020 18:25
    Ziet er weer fantastisch uit, alleen jammer dan weer dat het niet echt mijn gameplay is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 12 oktober 2020 09:27
    is er ook een review van deze game? heb de site bekeken maar zegt me niet erg veel.
    Blijkbaar zijn er een aantal characters waar je mee kan spelen. Maar is dit nu een MMO of een RPG of iets anders? Want stel als het een MMO is, loopt iedereen dan als dezelfde characters door de wereld en kan je wel andere outfits aan?
    Als het een MMO zou zijn dan wil ik op zn minst wel mn character aanpassen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 12 oktober 2020 10:04
    @HunterSeeker
    Het is een RPG. Ik heb het nog maar heel even gespeeld maar de kwaliteit is echt bizar goed voor een F2P game (waar ik normaal gesproken echt een schijthekel aan heb).