Nieuws
Avowed

Gelekte info over Avowed beschrijft het als Obsidians versie van Elder Scrolls

Game zou in pre-alfafase zijn

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn mogelijke details gelekt van de vorig jaar onthulde rpg Avowed. Volgens het lek moet het spel "Obsidians versie van Elder Scrolls" worden.

Windows Central claimt met bronnen gesproken te hebben die bekend zijn met de plannen van de ontwikkelaar. De first-person game moet meerdere klassen met ieder hun eigen speelstijl bevatten en erg beïnvloed zijn door het gevechtssysteem van de The Elder Scrolls-games. Zo kunnen spelers twee wapens tegelijk dragen, of een combinatie tussen een wapen en magie gebruiken. Voor de zwaarste magische spreuken moeten wel twee handen gebruikt worden.

Avowed zou volgens de documenten die Windows Central zegt te hebben ontvangen "diep in pre-alfafase zijn". "Als The Outer Worlds Obsidians versie van een Fallout-game is, dan is Avowed ongetwijfeld Obsidians versie van The Elder Scrolls." Wel zouden vooral de kleurrijke graphics meer overeenkomsten hebben met The Outer Worlds.

Verder zou de game spelers ook kunnen laten zwemmen en zouden er mogelijk zelfs omgevingen vernietigd kunnen worden. Ook zouden er een aantal spreuken uit de Pillars of Eternity-reeks overgeheveld worden, aangezien de games zich in hetzelfde universum afspelen. Het gaat om spreuken als Fireball, Fetid Caress en Jolting Touch. Ook wezens zoals de Xaurips en Drakes komen in beide franchises voor.

Er is nog geen releasedatum voor de Xbox- en pc-game bekend. Overigens claimt Windows Central dat Senua's Saga: Hellblade 2 tijdens The Game Awards in december wordt getoond. Het zou echter nog te vroeg zijn om dan beelden van Avowed te verwachten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Artistiek ogende game Sable wordt verfilmd Switch-versie van Alan Wake Remastered wederom opgedoken
14

Reacties op: Gelekte info over Avowed beschrijft het als Obsidians versie van Elder Scrolls

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 13 oktober 2021 12:16
    wat ik begrepen heeft jez gordon de game gezien in vroege alfa versie dus niet alleen dev gesproken maar de game zelfs gezien. Dit begreep ik van ze podcast maatje Rand al thor.
    Maar hij verwacht de game te zien op e3 2022 maar game awards sluit ie niet uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 13 oktober 2021 12:44
    Heel benieuwd, de makers van oa fallout new vegas, outer worlds en pillars of eternity. Er zit veel potentie in de studio, en ze kunnen nu all out met het budget door Xbox support.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 13 oktober 2021 13:00
    @Improv plus het vrij sterke kotor 2, waar ze destijds een halve middag voor kregen om het te maken (gechargeerd idd :P).

    Mijn verwachtingen zijn iig hooggespannen, de laatste rpg maker waar ik nog blind vertrouwen in heb :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 oktober 2021 13:24
    @tremere KOTOR 1 en 2 is een rede waarom ik westerse rpg's vet begon te vinden en toen ik nu achter kwam dat obsidion er achter zat hebben hun nog niet echt een slechte game voor mij gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 13 oktober 2021 14:54
    @hulstpower Hun "tegenvallers" kwamen er bijna telkens door tijdgebrek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 14 oktober 2021 13:10
    @hulstpower helemaal mee eens, een deel van de daar werkzame mensen hebben ook, het voor mij best rpg aller tijde, VTM Bloodlines gemaakt (Troika Games), dus ja in Obsidian we trust.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 oktober 2021 13:53
    @tremere heb ook the outer worlds 2 x uitgespeeld wat voor mij veel is voor een westerse rpg normaal 1 x en dan ben ik er klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 oktober 2021 17:25
    @tremere
    Larian Studios? Enkele divisies van Square Enix (met name 5 en 6)? FromSoftware?

    Divisie 5 = Yoshi-P, dus FFXIV en nu ook FFXVI.
    Divisie 6 = Dragon Quest, Octopath Traveler…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 14 oktober 2021 13:08
    @Ardyn Larian Software was ik idd vergeten. Final Fantasy en soortgelijke spellen liggen buiten mijn interesse (ben behoorlijk western rpg gericht en ik heb een hekel aan de FF art stijl) en kan daar niks zinnigs over zeggen, wil best geloven dat ze kwaliteit leveren hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 18 oktober 2021 18:35
    @tremere
    Ah oke, dan is het duidelijk. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 13 oktober 2021 14:44
    Dit kan zomaar eens een absolute knaller worden. Kijk hier zeer naar uit wat de devs voor ons in petto hebben. Zal voor mij in ieder geval niet gemakkelijk worden om niet al te gehyped te raken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 oktober 2021 08:49
    Als dit Obsidians versie van Elder Scrolls zou moeten zijn dan weet ik dat dit nu al teleurstellend ga worden. Outer Worlds was voor mij ook al een grote teleurstelling. Misschien juist omdat zoveel mensen er lyrisch over waren en het vergeleken werd met Fallout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 14 oktober 2021 13:11
    @Ryme Ik vond Outer Worlds uiterst vermakelijk, alleen ietwat te kort met veels te lange laadtijden waardoor ik iets teveel missie efficient ging denken ipv de werelden te genieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 oktober 2021 14:52
    @tremere Het was geen slechte game maar als je verwacht dat het hetzelfde is als Fallout New Vegas, waar de vergelijking veel mee gemaakt werd, dan kom je er snel bedrogen uit. Geen open (post-apocalyptische) wereld bijvoorbeeld. Of dat ze er vanuit gaan dat je alle planeten, merken en bedrijven al kent voordat je aan de game begint.

    Ik hoop dat ze dit dan wel anders gaan aanpakken met Avowed maar we zullen het wel gaan zien.
    Ik hoop stiekem eigenlijk dat Obsidian en Bethesda weer eens gaan samenwerken nu ze beiden onder Microsoft vallen en dat er dan weer een Fallout spin-off komt zoals ze met New Vegas hebben gedaan