Nieuws
Metal Gear Survive

Geheim Kojima Productions-bericht in Metal Gear Survive gevonden

'Kojima Productions forever'

Geschreven door Michel Musters op
Een ontwikkelaar bij Konami heeft een geheim bericht in het afgelopen week verschenen Metal Gear Survive gestopt.

De eerste letters van de tweede woorden in een lijst in de game vormen de tekst 'KJP forever', oftewel 'Kojima Productions forever'. Naast deze easter egg noemt de ontwikkelaar de regisseur van Metal Gear Survive een 'bastard' en de producent 'sluw'.

Kojima Productions is de studio van Hideo Kojima die hij oprichtte nadat hij werd ontslagen door Konami. Kojima heeft niets meer van doen met de Metal Gear-serie en werkt inmiddels aan Death Stranding. Het vorige week op pc, Xbox One en PlayStation 4 verschenen spel Metal Gear Survive plaatst spelers in een andere dimensie waar men het op moet nemen tegen hordes zombies.

Dit artikel delen:

Lees meer

Wat willen we zien in Marvel’s Spider-Man? Hideo Kojima ontmoet muzikante Grimes
12

Reacties op: Geheim Kojima Productions-bericht in Metal Gear Survive gevonden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • armilo-theus

    • 26 februari 2018 09:42
    Hehe goeie gozer, alleen als ze achterkomen wie het was doei baan xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 26 februari 2018 13:03
    @armilo-theus Wellicht dat Kojima nog een plekje vrij heeft voor Death Stranding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 26 februari 2018 13:46
    @Krytuun Wss wel xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tweewh33ler

    • 26 februari 2018 13:41
    Dat hele Metal Gear Survive zouden ze moeten negeren. Wat een ongelofelijk kansloze game is dat zeg. Alleen maar hergebruikte content van MGS5 en nog bagger slecht gedaan ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 26 februari 2018 15:10
    Ik had vooraf nooit verwacht dat deze game de klasse van de originele MGS serie zou overtreffen, dat is natuurlijk ook niet gebeurd.

    Toch vraag ik mij af, of er geen hetze gaande is tegen deze game.

    Survive lijkt op veel optieken beoordeeld te worden met een grijze bril (ik wist even geen ander equivalent van roze bril).

    Laat ik vooropstellen dat ik MG Survive nog niet heb gespeeld, en daar momenteel ook geen tijd voor heb, aangezien er genoeg kwaliteit op de plank ligt, maar veel gamers/youtubers en media beoordelen de game op dat het "geen Kojima game" is en "Konami heeft het verkloot".

    Ik wil op geen manier het product verdedigen omdat ik het dus a) niet heb gespeeld en b) het misschien ook echt een slecht product is.

    Maar nadat ik van bepaalde youtube kanalen de negatieve berichten tot mij nam omtrent MG Survive (10 euro voor een save slot, absurd), lees ik op steam dat 72% van de reviews het spel best leuk vinden om te spelen.

    veel reviews zeggen: Het is niet echt metal gear, het is anders dan je gewend bent en de tutorials duren een uur of 6 voor de game echt begint, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die deze game leuk vinden om te spelen.

    Is de game dan slecht en hebben deze gamers geen smaak, of hebben de MGS fans de game voor uitkomst de nek omgedraaid uit een principe zonder zelf te testen en te oordelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 26 februari 2018 15:30
    @Krytuun Ik weet het niet hoor, maar als de developers notabene zelf in de game aangeven wat voor faal product dit is en hun 'superieuren' uitschelden via ingame gfx moet er toch wel een alarmbel gaan rinkelen.

    Ik weiger dit pertinent ook maar te gaan spelen , om hoe konami hun franchises en games behandeld. De gamecompany die bij mij ooit op legendarische hoogte stond (penguin adventure (hoe toepasselijk.. 1 van kojima's eerste games) , gradius, castlevania, contra, Metal gear.. en noem maar op, allemaal de nek omgedraait, en vergeten door Konami. En dan heb ik het nog niet eens over hun mens-onterende gedrag op de werkvloer, hoe ze met mensen omgaan. Metal Gear V: ground zero zat ook al vol met verwijzingen hoe konami met dingen omgaat , en dit bevestigt het nogmaals.

    #FUCK KONAMI!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 26 februari 2018 17:16
    @casualkiller Ik denk dat als we kennis zouden hebben alle bedrijven die slecht zijn voor hun personeel, we 90% van de producten en restaurants kunnen schrappen.

    Alhoewel ik goed snap dat Konami zijn eigen ruiten ingooit door alle franchises stop te zetten, en het gedoe rondom Kojima, weet ik niet of dat alles invloed heeft op hoe gamers Survive beleven.

    Misschien beschikt de game een verborgen potentieel maar wordt er zo negatief tegenaan gekeken door alles om de game heen ipv de game zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 26 februari 2018 19:00
    @Krytuun dan moet je gameranx kijken die hebben OK review gegeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 27 februari 2018 10:27
    @armilo-theus On it, dank voor de tip.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 26 februari 2018 20:32
    @Krytuun ik ben geen mgs en/of kojima fan dus heb de beta beide keren dat die online kwam onbevooroordeeld een kans gegeven. De AI is echt te triest voor woorden. Grauw kleurenpalet buiten beschouwing gelaten, dit is een hack n slash game en dat staat mij niet aan. Wie dat niet erg vindt kan zich misschien wel vermaken. Maar ik vermaak mij in maart lekker met RB6 Siege Outbreak, dat is pas een zombie game wauw!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 27 februari 2018 10:30
    @Killionaire op dat front kan ik mij bij je aansluiten, het ziet er allemaal redelijk zomber en grauw uit. Ook de gameplay oogt wat houterig. Is er geen wapen met kogels te gebruiken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 28 februari 2018 11:22
    @Krytuun jawel maar kogels zijn schaars wat resulteert in constant gebruiken van melee-aanvallen.