Het langverwachte Operation Flashpoint 2 heeft op het CODE07 evenement in Engeland eerder deze week een nieuw levensteken gegeven. Het spel is niet meer in handen van Bohemia Interactive, maar wordt door Codemasters zelf ontwikkeld en maakt gebruik van de Neon Engine die ook in Colin McRae DIRT wordt gebruikt. Operation Flashpoint 2 is de grootste titel die ooit door Codemasters inhouse is ontwikkeld en zal in 2008 op de markt komen voor PC en next-gen consoles.

Operation Flashpoint 2 draait nog steeds om het realisme en is grootschaliger dan ooit tevoren. De AI is sterk verbeterd en zou zich realistischer moeten gedragen, waardoor een nauwere band met je computergestuurde tegenstanders zou moeten ontstaan. Het spel is nu ruim twee jaar in ontwikkeling en zal op de Games Convention in Leipzig verder uit de doeken worden gedaan.

Het spel werd op CODE07 middels een korte trailer aan de pers voorgesteld en liet uitgestrekte gedetailleerde landschappen zien, met prachtige vegetatie en realistisch ogende voertuigen. Ook de manier waarop de voertuigen door het landschap voortbewogen zag er levensecht uit. Maar het meest indrukwekkende was wel een aanval waarmee de trailer werd afgesloten. Projectielen worden afgeschoten, laten een baan van rook achter aan de horizon en je weet dat je maar één ding te wachten staat: rennen! Je zou het zelf moeten zien eigenlijk, maar vooralsnog hebben we niet meer dan een enkel screenshot (de overige 21 screenshots zijn van de 'oude' Operation Flashpoint 2 en dus niet vergelijkbaar met hoe de game er nu uitziet).