Nieuws

Geforce Experience voegt grafische filters voor games toe

Update is morgen beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Mensen die Geforce Experience op hun pc hebben draaien kunnen vanaf morgen diverse grafische filters over hun games plaatsen.
Er zijn vijftien filters met 38 presets, waaronder zwart-wit, kleurenblind en vignette. Ook is er een 'nachtmodus' die er voor zorgt dat het licht niet zo fel is, zodat spelers na het gamen gemakkelijker in slaap kunnen vallen. Nvidia noemt deze optie binnen de client 'Freestyle' en laat gamers zelf bepalen hoe hun games ogen.


Om gebruik te maken van de nieuwe features moet vanaf moren versie 3.12 van de Geforce Experience gedownload worden, alsmede de nieuwe Nvidia-driver (release 390). Ook moet de 'Experimental Features'-optie in de Geforce Experience-settings aangezet worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Monster Hunter World krijgt laatste bèta op PS4 'De kutste maand van het jaar' - Gamer.nl Podcast 154
8

Reacties op: Geforce Experience voegt grafische filters voor games toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 8 januari 2018 11:11
    zoals Reshade / sweetfx al jaren doen dus..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 8 januari 2018 15:21
    @casualkiller Ah laten we het dan maar niet doen nee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 8 januari 2018 19:57
    @casualkiller
    Maar nu gewoon in je Experience. Dus heb je die troep niet meer nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 8 januari 2018 21:01
    @Battlestar28 Een beetje tweaker heeft die Bloatware troep van Nvidia niet nodig, maar ja, dan moet je wel weten wat je doet he

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 8 januari 2018 14:43
    Heb Geforce Experience nog nooit geïnstalleerd, en ben dat niet van plan ook.

    En zoals @casualkiller al zegt.

    Enige voordeel zou zijn dat je niet gebanned kan worden. Omdat dat bij Reshade/SweetFX wel eens gebeurd is bij online multiplayer games. Dan nog… waarom zou ik in Greyscale willen spelen?

    Daarbij kan ik in mijn Nvidia Control Panel ook de kleuren aanpassen, daar heb ik geen Geforce Experience voor nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 8 januari 2018 19:59
    @TheDeeGee
    Geforce experience optimaliseert je games makkelijker. Evenals updaten e.d. Dit laat ik ook links liggen.
    De highlights is wel geweldig. Vooral in PUBG vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 9 januari 2018 00:26
    @Battlestar28

    Optimaiseren kan ik zelf ook wel, daar heb ik geen bloatware voor nodig.

    En Driver Updates doe ik liever handmatig met de "minimalistic install", zonder telemetry and al die meuk. Driver uitpakken en 90% van de mappen verwijderen, dan pas installeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 9 januari 2018 02:49
    @TheDeeGee
    GFE is wel makkelijk als je zeer eenvoudig snel clips wil opnemen van je gameplay, of wilt streamen naar twitch/yotube….
    Verder heb ik ook lange tijd het gebruik ervan afgezworen.
    Tegenwoordig heb ik het wel weer geïnstalleerd, het is wel beter geworden dan pakweg 2 jaar geleden…