Dan Brooke, producer van de PS3 game Resistance, heeft tegenover Gamesindustry.biz bevestigd dat gamers maar één account hoeven aan te maken om in te loggen in het PS3 netwerk. Dit betekent ook dat dit account gebruikt gaat worden om in te loggen in alle games. Het centrale Playstation-ID zal dus compatible zijn met alle games.
Resistance en andere games zullen echter wel gebruik moeten maken van hun eigen buddylijst. Het PS3 systeem geeft de gebruiker wel de mogelijkheid om een centrale lijst op te stellen, maar het ondersteunt vooralsnog niet de mogelijkheid om een centrale buddylijst te maken die compatibel is met alle games.
Ted Price heeft overigens wel bevestigd dat ze willen proberen de systemen te verenigen, zodra Sony het netwerk hiervoor geschikt maakt. De kans is dus groot dat we naast een centrale inlog-ID later ook nog eens een centrale buddylijst krijgen. Misschien is het systeem tijdens de Europese launch al geïntegreerd (fingers crossed).
Reacties op: Geen universele buddielijst voor PS3, wel één account
Kwastie
DutchDemons
Kraftyx
beloven kunnen ze wel maar doen ….
daarom wordt ik zo moe van sony.
eerst de Entitlements schrappen en nu weer op het laatste moment dit , het houd nooit op.
Ik ben blij dat ik nog ff kan w8en.
Kraftyx
Air Rocket
volgens is dit al een tijdje zo. maar komt het nu pas naar buiten.
laten we hopen dat sony dit keer minder domme fouten maakt.
Vichan
Ben al blij genoeg dat je maar 1 account aan hoeft te maken, en zoals de nieuwspost zegt misschien wordt dat buddy-gedoe er later wel geintegreerd.
PjotrStroganov
En het systeem van entitlements was een concept. Dit systeem is nog erger dan microstransactions, dus ik zou maar blij zijn dat het bij een concept blijft.
Radical4
Gale
Knappe Karel
Darthblabla
Kraftyx
Dikke neus!
Ze hebben al die tijd geroepen "ps3 online is gonna feature…"
En daar zat de centrale buddy list wel degelijk bij , sterker nog daar waren zo zelf nog zo vol van.
"En het systeem van entitlements was een concept. Dit systeem is nog erger dan microstransactions, dus ik zou maar blij zijn dat het bij een concept blijft."
volgens mij weet je nog niet echt wat de entitlements inhielden.dat was namelijk hetzelfde als de achievements op de 360 en dat is wel degelijk een goed concept het daagt je als gamer namelijk uit , ik begrijp dus niet wat dat met microtransacties te maken heeft.
Het heeft wel degelijk effect op je speelplezier het zorgt alleen maar voor geklungel onduidelijkheid met al die verschillende lijsten daar is niks relaxed aan.
Mr.Demandred
Eglaerinion
Quote:
Every game on the PlayStation 3 will use the same universal sign-in and the same online ID, Sony has confirmed - even titles which do not use the central buddy list and messaging systems offered by the console.
Eglaerinion
Kraftyx
En dat is dus het hele punt. het is onduidelijk omdat ze constant dingen beloven dan weer niet uitvoeren en vervolgens weer een halfbakke variant van de belofte aankondingen enz…
Het buddylist systeem wordt zo dus ook een zooitje. DEVs kunnen er gebruik van maken maar het hoeft niet. de 1 heeft die list de ander weer zijn eigen en weer een ander de "centrale" buddylist die dus eigenlijk niet meer bestaat op die manier.
Eglaerinion
Voordat jij trouwens reageerde.
Kraftyx
Every game on the PlayStation 3 will use the same universal sign-in and the same online ID, Sony has confirmed - even titles which do not use the central buddy list and messaging systems offered by the console.
Speaking to GamesIndustry.biz this morning, the UK producer on launch title Resistance, Dan Brooke, said that he "wishes to be clear that Resistance uses the PlayStation online ID to sign into the game. There is no separate login for Resistance and the online ID you create will be the same you use for all titles."
The clarification comes after Ted Price, head of Resistance developer Insomniac Games, revealed last week that despite having extensive online functionality, the game will not be using the central buddy list offered by the PS3; instead, players will build an in-game buddy list unique to the game.
Resistance is also set to offer advanced community features such as clan support, party support, match-making and ranking. At present the PlayStation 3 operating system does not offer centralised support for these features.
However, contrary to some reports which have appeared in recent weeks, gamers will not be expected to sign up new accounts for each game they play, as the PS3 will handle a single sign-in ID for this purpose.
This system is similar to how online games worked on the PlayStation 2, where users had a single Central Station ID which identified them in every game on the system - although unlike the PS2, the PS3's network adapter is built in and configures itself automatically in most network environments, and the system boasts persistent internal storage for network and sign-in details, as well as for downloaded content.
However, the PS3's service still falls significantly short of Microsoft's highly regarded Xbox Live system, whose voice chat, messaging, buddy lists and so on are not only a core part of the service, but are utilised by all online titles on the console.""
en dan !?
Eglaerinion
the game will not be using the central buddy list offered by the PS3; instead, players will build an in-game buddy list unique to the game.
Deze quotes geven aan dat er wel degelijk een centrale buddy list is maar dat FoM deze niet gebruikt.
Kraftyx
spel x gebruikt lijst dit ,spel a gebruikt lijst dat en spel c gebruikt de "centrale" lijst wat dat dan ook nog mag betekenen in zo'n geval als dit.
in het kort PUINHOOP dus
in andere woorden geklungel!
Slaap lekker.