Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
Switch

Geen reparatieprogramma voor haperende controller Switch

Nintendo heeft wel oplossing gevonden

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Nintendo roept geen speciaal reparatieprogramma in het leven voor Joy-Con-controllers van de Switch die regelmatig last hebben van haperingen. Wel kunnen getroffen spelers contact opnemen met Nintendo voor een oplossing.

Dat laat het bedrijf weten tegenover Kotaku. Nintendo meldt namelijk dat er geen ontwerpfout in de hardware zit, maar dat het enkel een 'variatie in de fabricage' op fabrieksniveau betrof. Die afwijking zou inmiddels zijn aangepast, waardoor vanaf heden geproduceerde controllers geen last meer zouden moeten hebben van het euvel.

Het probleem had met name betrekking op de linker van de twee Joy-Con-controllers die bij de Nintendo Switch geleverd worden. Deze controllers kunnen aan weerskanten van de spelcomputer geschoven worden om het apparaat als tablet te gebruiken, maar zijn ook los te koppelen.

Een onbekend aantal Switch-gebruikers maakten in de week dat het apparaat gelanceerd werd melding van haperingen in de verbinding met de spelcomputer. Daardoor viel de linker controller uit en moest deze opnieuw gekoppeld worden aan de Switch. Eigenaars die de controllers openmaakten ontdekten dat zij niet identiek aan elkaar waren. De bluetooth-antennes zaten niet op dezelfde plek, bij de linker Joy-Con rustte de handpalm van de speler op de plek waar de antenne zich bevond. Er werd toen gesuggereerd dat die ligging voor storing van het signaal zou zorgen.

Volgens Nintendo is er een simpele oplossing om Joy-Con-controllers met dit probleem te repareren. Daarmee lijkt het bedrijf te doelen op het toevoegen van een stukje geleidend schuim in de behuizing. Een medewerker van de website CNET had zijn linker Joy-Con namelijk ter reparatie opgestuurd naar Nintendo en kreeg de controller weer terug met dit stukje schuim erin.

Nintendo roept getroffen klanten op om contact op te nemen met het bedrijf, waarna het bedrijf vaststelt of reparatie noodzakelijk is. De spellenfabrikant streeft ernaar om defecte controllers binnen een week te hebben gerepareerd.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Rocket League-modus Dropshot nu beschikbaar Nieuwe Tech Series-controllers voor Xbox One onthuld
13

Reacties op: Geen reparatieprogramma voor haperende controller Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jumpman

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    Lijkt me netjes. En heb idd zelf hier nog geen enkele keer een klacht mee gehad dus het probleem zit idd niet in alle linker joycon controllers .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @jumpman Ik heb het wel ervaren, en eerlijk gezegd vind ik het jammer dat de controllers niet gewoon vervangen worden, maar dat je een controller terug krijgt met een noodoplossing.

    Uiteraard goed dat ze er iets mee doen, en hopelijk is dit ook een defnitieve oplossing.<br /><br />Edit: Volgens mij klopt er iets niet helemaal in de html editor, de BR en andere tags worden ineens getoond (en niet geïnterpreteerd door de browser) bij het gebruik van enters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @guitar_hero het is idd jammer dat ze de controllers niet omwisselen, vooral als het om een veel kleiner aantal gaat dan in eerste instantie werd gedacht. Ze hadden dan deze controllers kunnen gebruiken om later als omruiling te gebruiken bij garantie. Dan is namelijk bekendt dat je een gereviseerde controler terug krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @guitar_hero

    Noodoplossing klinkt zo tijdelijk.
    Als het probleem na deze 'noodoplossing' is verholpen wat is dan het probleem.
    Bedrijfsgericht is het toch goed als nintendo zonder te veel kosten dit probleem oplost? DT is uiteindelijk ook beter voor de consument omdat er minder geld verloren ging en dus geïnvesteerd kan worden!

    Ik zou het niet vervelend vinden als dat stukje foam in een controller kwam en dat ik dan volledig zonder problemen kan spelen.
    Misselijk hoe vaak een simpele reparatie terugroep actie zoiets als oplossing heeft.
    Dan kunnen ze toch beter per persoon werken dan dat ze massaal kosten maken.
    Bij een terugroep actie sturen namelijk ook mensen het ding terug die geen problemen hebben maar preventief dan toch maar doen.
    Kost geld voor niks.

    Ik vind dat ze het nu net zo het beste oplossen. Per persoon, en ook een blijvende oplossing.
    Is dat niet de insteek van oplossingen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @watashi-wa-maurice-desu Zoals ik het zie zullen de mensen die nu maar denken dat ze het probleem kunnen hebben, net zo goed de joycon(s) terug sturen voor reparatie, net als je (terecht) aangeeft wat bij een reparatie programma kan gebeuren. Daar zie ik dus ook geen verschil in.

    Even overdreven gezegd: Als je een apparaat nieuw gekocht hebt, en er is iets mee mis, wat door een elastiekje gerepareerd wordt, accepteer je dat dan?

    Als het zo is dat bij toekomstige producties van de joycons dit schuim gedeelte in zit, dan zou ik zeggen: prima om het zo op te lossen, echter waarom hebben andere controllers (Waarbij een andere 'variatie in de fabricage' gehanteerd werd) er geen last van? Zitten hier de schuimpjes ook in, of is het anders opgelost (zoals designed bijvoorbeeld)?

    Persoonlijk vraag ik me af wat het kost om een medewerker dit op te laten lossen, ten opzichte van het versturen van een nieuwe controller. Manuren kosten ook nogal wat toch?

    Wat mij het meeste stoort is dat als je pech hebt, je nu dus met een gereviseerde controller zit, terwijl als je in de toekomst een controller koopt dit niet zo zal zijn omdat het daar al in orde gemaakt is bij fabricage.

    Zoals al genoemd, als dit de definitieve oplossing is die overal gehanteerd zal gaan worden in de toekomst zou ik er geen probleem mee hebben, maar vooralsnog noem ik het nog steeds een noodoplossing. Als het inderdaad maar gaat om een paar mensen die getroffen zijn, dan kunnen ze ook het verlies in geld nemen en imago verbeteren door het goed op te lossen. (Ze hebben toch nogal wat in te halen op dat gebied heb ik het idee)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @guitar_hero <br /> opmerking: Dit lijkt alleen op te treden na het bewerken van je eigen comment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @fishst1ck Ah dat verklaart, thanks! Is Gamer hier al van op de hoogte?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @guitar_hero zojuist even een mailtje gestuurd, dan zou het goed moeten komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N0rthstar

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    Ok, beetje verwarrend: Geen reparatie programma, maar wel opsturen als je joycon getroffen wordt door het euvel en dan wordt deze gerepareerd. Dat is dan toch een reparatie programma lijkt mij? Of bedoelt de titel dat er geen software patch meer komt die het op kan lossen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @n0rthstar Denk eerder dat ze bedoelen dat er geen algehele terugroep actie is van Nintendo. Ze behandelen liever ieder incident apart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N0rthstar

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    @fishst1ck ah! That makes sense :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    Lijkt me een nette oplossing, mijn joycon ligt sinds maandag ook bij Nintendo voor het toevoegen van dit stukje foam. Als hiermee het probleem verholpen is, vind ik het helemaal prima.

    Overigens denk ik zelf dat iedere controller (op de nieuw uitgebrachte versies na) deze hardware problemen kan ondervinden. Het is alleen heel erg afhankelijk van de omgevingsfactoren. Het lijstje van Nintendo leek misschien onzin, maar alle punten beïnvloeden inderdaad het signaal dat verzonden wordt.

    Bij mij is het waarschijnlijk het probleem dat ik ook al met m'n 2,4Ghz WiFi heb, het zo bomvol op alle kanalen dat ik zelfs in m'n eigen huis geen sterk signaal kan krijgen. Laat het nou net zo zijn dat bluetooth op dezelfde frequentie werkt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fuchs

    • 8 maanden, 3 weken geleden
    Ik vind het niet ok. Als je een controller hebt die nu goed werkt, maar wel een "fabricagevariatie" heeft en je gaat na het verstrijken van de garantie verhuizen? Of je verkoopt het ding op marktplaats? Misschien dat in de nieuwe omgeving ineens de problemen opspelen. Je kunt hier niet preventief handelen omdat je niet weet of je een goed of slecht gefabriceerde controller hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.