Hoewel het erop leek dat steeds meer ontwikkelstudio's zich makkelijker aan het aanpassen zijn aan de schijnbaar tamelijk ingewikkelde programmeerstructuur voor de PlayStation 3, is er vandaag weer eens een bewijs geleverd dat Sony's nieuwste spellenmachine nog steeds verdomde ingewikkeld is voor programmeurs. De reden voor het annuleren van de PS3-versie van Command & Conquer: Red Alert 3 is namelijk naar buiten gekomen.

In een interview met VideoGamer heeft producer Amer Ajami uitgelegd dat de engine van Red Alert 3 niet geschikt is voor de PlayStation 3. "De PlayStation 3 is een erg krachtige machine, maar zoals jullie weten is het erg moeilijk en exotisch om ervoor te programmeren en op het moment van aankondigen was onze engine er niet geschkt voor."

Hoewel we de hoop op de PlayStation 3-versie dus even moeten laten varen, zou het kunnen dat EALA later nog iets met de PS3 zal doen. Het is nog niet bekend of er alsnog een overzetting komt van Red Alert 3 (de game is officieel on-hold gezet en dus niet volledig geannuleerd), of dat het een ander project betreft.