Nieuws

PC-versie Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain krijgt geen preload

Bestanden van tevoren downloaden geen optie bij pc-versie

Geschreven door Aida . op
Spelers van de pc-versie van Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain kunnen de spelbestanden niet voor de release downloaden. Dit laat Konami weten.

“Helaas zal het bij de Steam-versie niet mogelijk zijn bestanden van tevoren te downloaden. Dit kan wel op de consoles”, aldus Metal Gear community manager Robert Allen Peeler in een tweet.  Dit betekent dat iedereen pas na de release de pc-versie van de game kan downloaden op de Steam-pagina en dus niet al bestanden voor 1 september kan binnenhalen.

Veel spellen laten spelers versleutelde bestanden voor de release downloaden. De bestanden worden ontgrendeld op de release zodat de spellen direct te spelen zijn wanneer de releasedatum aanbreekt.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain komt op 1 september uit voor PlayStation 4, Xbox One, pc, PlayStation 3 en Xbox One. 

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Until Dawn Interview Speel de Call of Duty: Black Ops 3- bèta zonder invite
17

Reacties op: PC-versie Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain krijgt geen preload

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 21 augustus 2015 13:32
    Dat maakt ook niet uit, want op de pc kan je tenminste wel snel downloaden. Op de ps4 is dat nog steeds een drama.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 21 augustus 2015 14:42
    Vind ps4 sneller downloaden dan xbox one, man duurde het duurde gewoon 2 en halve dag om halo masterchief te spelen. En heb het snelste Internet van ziggo en was met kabel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 21 augustus 2015 15:46
    dit. ik hoor telkens meer van deze geluiden dat xbox one ook niet bijster snel download.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 22 augustus 2015 09:39
    Ja coola, hier komt 9 GB nog steeds binnen een kwartier binnen.

    PS4 staat erom bekend dat het trage snelheden heeft! Je hebt niet eens een xone, dus je hebt geen flauw idee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 22 augustus 2015 10:28
    Meeste games die ik download op ps4 zijn binnen 3 uur binnen ( 40 GB )

    Dus al die mensen die zeggen dat Xbox one downloaden langzaan is liegen?

    Bull fuckin shit.

    Ik lees heel erg vaak dat de download snelheid van xone traag is.

    Ja ms heeft hun servers beter voor elkaar. En bij sony schort er idd nog erg veel.

    Maar ja jij bent 1 van de grootste MS fanboys en zal ook nooit maar 1 fout van MS erkennen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 22 augustus 2015 14:05
    Fouten zat van MS. Het feit dat er bepaalde functies uit W10 gehaald zijn die ik erg fijn vond in W8.1 kan ik niet zo waarderen ;)

    Verder snap je als je op internet 10 reacties leest dat iets "traag" is dat dat niet meteen voor die 15 miljoen anderen ook geldt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 22 augustus 2015 15:58
    Dat snap ik want psn is bij mij verre van traag en slecht. Downloads gaan super snel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 26 augustus 2015 08:13
    xbox one is echt niet snel met downloaden heb een ps4 en xbox one en met draad is de ps4 gewoon veel sneller.
    de xbox one is traag met draad vind ik en draadloos is al helemaal een drama.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 21 augustus 2015 14:56
    Ja, waar slaat dat eigenlijk op dat superlangzame downloaden op de consoles?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 augustus 2015 15:47
    download aanzetten op psn, bij langzame speed even naar settings:-> test internet & woppa bang -> je volle bandbreedte terug. Vervelende bug, maar zo te omzeilen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 augustus 2015 15:43
    Dat werkt maar voor eventjes, en het zou niet nodig moeten zijn. We betalen voor een service. Dan moegen we ook verwachten dat die service naar behoren werkt. En een probleem dat al bestaat sinds de PS3 noem ik geen bug, dat is gewoon een groot gebrek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 augustus 2015 15:53
    Hier werkt het altijd perfect als de snelheid dropt, maar hier gebeurd het maar een dood enkele keer.. ook op mijn ps3.. ik wil het niet bagatelliseren, want ik weet dat er heel veel mensen last van hebben, maar als dit gebeurd helpt het wel bij mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cor9

    • 21 augustus 2015 19:12
    Downloaden gaat standaard inderdaad heel traag op X1. Maar als je je advanced network settings aanpast, gaat het een stuk sneller (even googlen). Zou natuurlijk automatisch snel moeten werken. Geen idee waarom dat niet standaard gebeurt. Heb ook letterlijk 24u moeten wachten voor ik Halo multiplayer kon spelen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Miknic1982

    • 21 augustus 2015 21:08
    Haha dat unlocken op Steam duurt langer dan downloaden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • melody

    • 21 augustus 2015 22:04
    Voordeel van preloaden is dat je dan de server drukte van de release dag omzeilt, daarom duren downloads rondom nieuwe console releases ook vaak zo lang. Bij mijn xbox verschilt het sterk per game, maar de meeste downloads gaan vrijwel net zo snel als op pc (200mb down)
    Updates op consoles duren wel eeuwen waarschijnlijk omdat iedereen die tegelijk krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 21 augustus 2015 23:35
    Lol preloaden is gewoon pure armoede. Op pc zal het ook wel traag gaan bij de release…maar op de ps4 gaat het altijd traag. Laat staan op releasedag. Dan is preloaden wel handig, dat gaat net zo snel als op de pc servers op releasedag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 23 augustus 2015 13:02
    Dit draadje is echt de ontmoetings plaats van de fanboys geworden zie ik xD