Een van de spellen die veel aandacht krijgt op de Duitse Games Conventie is Far Cry, in ontwikkeling bij het Duitse Crytek. Naast de gigantische levels, schitterende graphics en uitgebreide editor bevat het spel ook een degelijke AI. Schiet je vanaf afstand een soldaat dood, dan zullen de overgebleven soldaten samen de jacht op je openen, in plaats van zelf naar je toe te komen rennen. Er is in Far Cry dan ook geen plaats voor Rambo's, aangezien deze figuren snel voorzien worden van een derde oog.From the bits we played today, it's obvious that this is going to be a difficult game. Bullet to the face...dead. Stray grenade in the bushes...dead. Fall off a sea cliff...dead. Surrounded by seven heavies with M-16s...dead. We died no less than eight times in our brief playtest. This isn't a run-and-gun kind of game. You're going to have to be smart about who you kill, how you kill, where you kill and more importantly, where you go after you kill. Luckily the game is constantly auto saving at checkpoints, and you never go too far back in the game. Crytek wants to make the game challenging, but they don't want to extend the gameplay by making you play the same level over and over again. Deze hands-on preview is ondanks de moeilijkheidsgraad van het spel, zeer te spreken over Far Cry. Far Cry zou 28 november moeten uitkomen. Met dank aan Melvin en Bas voor het melden van dit nieuws.