Nieuws
Tales of Arise party

Geen plannen voor direct vervolg op Tales of Arise

Bandai Namco wil wel voortbouwen op het succes van de game

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn geen plannen om een direct vervolg te maken op de rpg Tales of Arise.

Dat laat producent Yusuke Tomiwaza weten aan Edge Magazine, dat vervolgens door GamesRadar online werd gemeld. Tomizawa vindt dat het verhaal van de game goed afgerond is, waardoor fans met "een fijne nasmaak" achterblijven.

In plaats van een direct vervolg lijken de producent en Bandai Namco de Tales of-reeks hierna weer een nieuwe richting op te willen nemen, om zo "nieuwe fans te creëren en het jrpg-genre verder uit te breiden". Bandai Namco wil het succes van Tales of Arise verder uitbouwen - er zijn in de eerste maand sinds release 1,5 miljoen exemplaren verscheept, waardoor het de snelst verkochte game in de reeks is.

Tales of Arise verscheen vorig jaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Steam. De game speelt zich af in een zonnestelsel waarin twee buurtplaneten genaamd Dahna en Rena zijn. De inwoners van Dahna zien Rena duidelijk in de lucht. Er bestaan dan ook legendes over Rena en diens bevolking, maar deze legendes verbloemen een duistere waarheid. De mensen van Rena heersen namelijk over Dahna en stelen de vele bronmaterialen van de planeet.

De game scoorde een 8 op Gamer.nl: "Tales of Arise heeft een chaotisch maar onderhoudend en strategisch gevechtssysteem, een weelderige en prachtig vormgegeven wereld om te verkennen en personages waarin je jezelf kunt herkennen. De rode lijn van het verhaal – de underdog die de tirannie ten val brengt – is een mooie motivatie. Grotere vernieuwingen blijven uit, maar dat neemt niet weg dat deze Japanse actie-rpg een feest is voor iedereen met interesse in de reeks en ’het genre in het algemeen."

Dit artikel delen:

Lees meer

Ni No Kuni: Cross Worlds komt deze zomer naar het Westen Screenshots van vroege Starfield-build online verschenen
17

Reacties op: Geen plannen voor direct vervolg op Tales of Arise

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • RoyVG

    • 4 april 2022 10:19
    Heb me er heel goed mee vermaakt, maar voelde toch een beetje dat het de magie mist uit eerdere Tales games. Maar dat kan ook nostalgie bias zijn :P. Ik zie de volgende game graag snel verschijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 10:36
    @RoyVG Nee, ben het wel met je eens. Het was zeker een goede game, maar vind t toch een stuk meer lineair dan vorige delen. Het is vooral een actievolle achtbaanrit. Heb dan ook minder behoefte om m een 2e keer door te spelen dan bij vorige delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 april 2022 11:06
    @RoyVG

    Het is zeker een heerlijke game. Maar idd niet de beste tales game. Dat blijft voor mij toch wel Tales of Phantasia.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 4 april 2022 11:49
    @RoyVG Ik heb de ouderen (nog) niet gespeeld, Arise was mijn eerste tales game. Heb er wel een aantal al gehaald in verschillende sales dus die staan mooi in mijn backlog. Maar Arise was al mijn persoonlijke GOTY van 2021, dus kan niet wachten om die oude ook es te spelen kijken of ik die net zo vet vindt dan haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 april 2022 13:34
    @Lavalera

    Welke delen heb je allemaal bemachtigd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 4 april 2022 13:42
    @coola @Messtranor. de 3 die messtranor op noemt heb ik gekocht. Allemaal voor een euro of 8 per stuk los gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 13:54
    @Lavalera Goeie deal, zijn gewoon leuke games. Als je houd van jrpg's doe je daar geen miskoop mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 april 2022 15:57
    @Lavalera

    Netjes netjes. Daar ga je wel plezier mee hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 13:39
    @Lavalera Er is een pakket te koop waar tales of Vesperia, Zesteria en Berseria samen in zitten, voor ps4 die niet erg duur is. Ik geloof 28 euro of zo. Dat is voor die 3 games samen echt een koopje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 13:58
    @Lavalera Als je overigens de tales serie leuk vind, Kijk ook eens naar de Star Ocean games. Zijn zeer vergelijkbare games, alleen dan met een iets meer science fiction thema. Ook erg leuke games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 4 april 2022 14:28
    @Messtranor Thanks voor het advies. Ik ben nog een beetje gravende/zoekende in het JRPG genre. Ik ben altijd meer een mmorpg speler geweest maar deze console generatie over gestapt naar de meer single play spellen. Ik werd enthousiast voor de JRPG door Final Fantasy XiV, Scarlet nexus (ook al is dat iets minder een jrpg) en tales of arise dus. Het bevalt me wel het is ook een welkome afwisseling van de "westerse" spellen zeg maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 14:32
    @Lavalera Het is al sinds de SNES mijn favoriete genre, dus als je vragen hebt of aanbevelingen wilt, vraag gerust. En welkom bij de community :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 4 april 2022 15:23
    @Messtranor Thanks. Ik weet je te vinden ;) Mocht ik vragen heb zal ik een enigszins relevant topic wel even een berichtje doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 4 april 2022 15:09
    @Lavalera Zesteria en Berseria komen nog het meest in de buurt van Arise en zijn makkelijk en goedkoop aan te komen (maar die had je geloof ik al). Zesteria vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen qua story, maar Berseria vond ik weer een stuk beter.

    Mocht je nog verder terug willen en je de middelen hebt, op de PS3 zijn er nog 3 (exclusieve) Tales games te vinden (Graces, Xillia en Xillia 2), en op de 3DS is een port van een PS2 Tales game (Abyss) uitgebracht (PS2 versie niet in Europa). De PS3 heeft ook ports van Symphonia en de sequel als duopack (of als triple pack met Graces erbij). Symphonia heeft ook een port op Steam, maar die schijnt een beetje tegen te vallen (en de sequel mist op Steam). Symphonia kwam oorspronkelijk op de Gamecube, en de sequel op de Wii. Dat zijn de meeste van de main-line titels die ook een release hebben gehad in Europa. Oh, en de GBA port van Phantasia (de eerste Tales game), maar niemand spreekt over de GBA port van Phantasia :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 4 april 2022 15:22
    @RoyVG Ook al een echte kenner hoor ik :) Ik heb helaas geen oude consoles (eigenlijk alleen een OG xbox, 360 en een wii gehad). Ik heb alleen nu een Series X en een PS5, dus helaas niet echt toegang tot de oudere spellen,. Ik waardeer het advies en je uitgebreide post wel. Ik hoop dat de rest dan ook geport wordt of geremastered oid. Kan ik er misschien ook van genieten ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 4 april 2022 13:37
    Heb bijna elk tales game gespeeld. Mijn favoriete zijn tales of vesperia (ging helemaal door het dolle toen ze dat spel naar de ps4 brachten. Was me vroeger nooit gelukt om het op de xbox uit te spelen en vind het een goede verhaallijn over vriendschap). Mij 2e spel is tales of graces van de ps3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    water

    • 4 april 2022 18:14
    @Saria282 Tales of Graces F ook helemaal grijs gespeeld, maar mijn favoriet blijft toch tales of symphonia (gamecube) gevolgd door vesperia.

    de minste vond ik overigens zesteria en tales of symphonia 2