"In het begin hadden we voor ogen dat de bestuurders in en op de auto's de autogevechten realistischer zouden maken. Omdat de multiplayer een belangrijk onderdeel is en omdat we zoveel andere dingen te doen hadden, was het waarschijnlijk niet het beste idee om 32 verschillende personages te maken", aldus Jaffe.
Jaffe legt uit dat de voertuigen eigenlijk de personages in het spel vormen, zeker in de multiplayer. "Het lag veel meer voor de hand om ons te richten op het spel en de levels dan het maken van modellen en animaties voor zestien verschillende personages, waarvan de meeste er toch gewoon als normale mensen uit zouden zien."
Lokale multiplayer
Twisted Metal: Nuke werd tijdens de E3 aankondigd en bevat een online multiplayer voor zestien spelers en split-screen voor twee tot vier spelers. Lokale multiplayer is volgens Jaffe een "zeer sterk" aspect van de game. "We zouden dat nooit verlaten. Het is een belangrijk onderdeel van iedere Twisted Metal game," geeft Jaffe aan.
Verder zei Jaffe dat het in Twisted Metal: Nuke niet mogelijk is om te voet voor chaos te zorgen. "Nee, je kunt niet uit voertuigen stappen in Twisted Metal. Er zijn motoren, helikopters, auto's, trucks en meer maar je kunt niet te voet."