"Nog een verandering is de toevoeging van een volledig nieuwe beweging, genaamd 'diving to prone'. [...] Het is een techniek die zich het best leent voor ontwijkende, defensieve doeleinden, maar we hebben wel op moeten passen dat deze mogelijkheid niet frustrerend werd, zoals bij drop-shotting", aldus Josh Olin, de communitymanager van ontwikkelaar Treyarch. "Daarom is er een soort van hersteltijd nadat je landt en heb je een halve seconde nodig om je geweer weer tevoorschijn te halen. Eigenlijk word je nu dus juist bestraft als je het als een aanvalstechniek probeert te gebruiken."

Ook legde Olin uit hoe de visie van Treyarch wat betreft killstreaks tot uiting is gekomen in het ontwikkelen van de multiplayer. De killstreaks die spelers op kunnen roepen als zij opeenvolgend een aantal tegenstanders neer hebben geschoten zonder zelf dood te gaan, zullen "interactief worden" en niet enkel een simpele druk op de knop vereisen om ze op te roepen. Zo zal de gevechtshelikopter niet zomaar rond gaan vliegen en op eigen houtje op zoek gaan naar tegenstanders, maar moeten spelers een specifieke plek op de map aanwijzen waar de helikopter zal vliegen. 

Perks

Tot slot laat Olin weten dat bepaalde perks in Black Ops zichtbaar zullen zijn voor andere spelers. De eerste perk bepaalt namelijk hoe iemand eruitziet, zodat spelers aan het uiterlijk van hun tegenstanders kunnen zien welke perk dit precies is. Spelers die voor de Flak Jacket-perk gaan, die ze beter bestand maakt tegen explosieven, zijn bijvoorbeeld gekleed in een pak dat doet denken aan dat van de explosievendienst. Call of Duty: Black Ops ligt 9 november in de winkel voor PC, Xbox 360 en PlayStation 3.