Nieuws

Geen backwards compatibility voor PS4 in de planning

Yoshida zegt nee

Geschreven door Michel Musters op
Sony bevestigt tijdens de Paris Games Week wederom dat er voor nu geen plannen zijn om de PlayStation 4 backwards compatible te maken.

Shuhei Yoshida, baas van Sony Worldwide Studios, werd via Twitter gevraagd of Sony van plan is PlayStation 3 afspeelbaar te maken op de PlayStation 4. Hij antwoordde met een simpele "nee".

Eerder gaf Yoshida ook al aan dat er geen plannen voor waren. "PlayStation 3 heeft zo'n unieke architectuur en sommige games maken goed gebruik van die techniek. Het wordt heel moeilijk om dat voor elkaar te krijgen (op de PlayStation 4). Ik zeg nooit nooit, maar we hebben geen plannen."

Gamers vragen om backwards compatibility, mede omdat Microsoft dit wel mogelijk maakt op de Xbox One. Via emulatie is het in november mogelijk om bepaalde Xbox 360-games op de Xbox One te spelen.

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Flinke lading nieuwe concept art van Fallout 4 Bloodborne-uitbreiding The Old Hunters in beeld
56

Reacties op: Geen backwards compatibility voor PS4 in de planning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • warie

    • 29 oktober 2015 09:46
    Nee, want ze slaan liever nog eens geld uit de games door ze te heruitbrengen op de ps4 .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 29 oktober 2015 10:09
    Waarom zouden dit doen ? de ps3 verkoopt nog goed , dus nog geen reden om dit te doen.
    Xbox daarintegen moet wel …. dat is gewoon uitermate teleurstellend ;) en Halo gaat daar echt niet bij helpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sinas

    • 29 oktober 2015 11:20
    Jij bent echt iemand, die gewoon heel erg jaloers is, en die waarschijnlijk een 0.1 KD op halo heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 29 oktober 2015 11:23
    whahaha nou nee hoor, heb ook een (NI)Xbox (N)ONE hier hoor, en ook halo aangeschaft. Hij is grappig , en best wel mooi, maar haalt het niet bij halo 1, 2 en 3.
    En 0.1 KD ? Nou nee speel al iets langer dan een 20 jaar games dus dat zou niet meer mogen, ik bedoel HALO dat kan toch niet ? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sinas

    • 29 oktober 2015 11:26
    Dus omdat bijvoorbeeld, Uncharted Collection goed verkoopt moeten ze Uncharted 4 ook maar schrappen? Zo denk je er ook over bij backwards, beetje rare conclusie…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warie

    • 29 oktober 2015 17:32
    Volledig met je eens sinas. Hij is gewoon jaloers 😊 en dan krijg je zoon reacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 29 oktober 2015 22:54
    Wat is dat voor vergelijking ? het betreft hier een hardware discussie toch ?
    Wat zou het toevoegen om dat toe te voegen ? ik bedoel ps3 had het ook voor ps2 games, en heb er bijna geen gebruik van gemaakt omdat ik gewoon nog een ps2 had staan , en dan erbij, de games worden ge-emuleerd, en vaak zijn er dan heel veel frame drop issues en andere ongein die de game beleving niet meer optimaal weer geven. Het zou makkelijk zijn misschien, maar daar is alles mee gezegd :) denk ik zo maar ? of wil je een energy sword battle ? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 29 oktober 2015 11:38
    Onzin, de Xbox heeft het niet nodig, maar het is een erg leuke extra. Zo kan ik gewoon digitaal nog eens een splintercell conviction spelen. Of andere games. Zeker met Games with Gold erbij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 29 oktober 2015 10:25
    lekker belangrijk ook…backwards compatible biedt voor mij geen enkele meerwaarde. Ik kom nu al niet aan alle games op de PS4 toe haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boomer

    • 29 oktober 2015 10:30
    Volgens mij zijn de huidige Xbox One en PS4 op bijna gelijke AMD specs gebasseerd. Dan moet het mogelijk zijn om third party games te poorten, moeten ze alleen de xbox variant gebruiken. De PS3 exclusives worden dan wat lastig, echter hebben ze deze bijna allemaal al als remake uitgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 29 oktober 2015 10:38
    Ik heb de charme van backward compatibility ook nooit gezien. Op de PS2 en PS3(ik heb de 60GB versie), nooit gebruik van gemaakt.

    Ook bewaar ik gewoln mijn consoles, dus mocht ik er behoefte aan hebben, kan ik ze gewoon uit de kast halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 29 oktober 2015 10:48
    Ik speel op PS3 nog vrij vaak PS1 spellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 29 oktober 2015 10:53
    Nou, ik vind het een superfunctie. Straks heb je als xbox one bezitter met Gold het dubbele aantal games gratis iedere maand. Alleen dat al is een dik voordeel.
    Ik heb mijn 360 verkocht, maar er zijn zeker een aantal games die ik nog weleens wil spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 29 oktober 2015 13:05
    Maar zijn dat dan games die je eigenlijk al hebt/had voor je 360? En zo niet, zijn deze dan gratis?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 29 oktober 2015 13:10
    Als ik de game al eens gekocht heb voor de 360 dan kan ik deze kosteloos op de One spelen. En ook de games die je voor de 360 bij Gold krijgt kun je dan dus kosteloos ook op de One spelen. Kortom iedere maand het dubbel aantal gratis games op de One.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 29 oktober 2015 14:33
    Dus het enige verschil is dan dat je het allemaal op een console kunt spelen. Inderdaad erg handig en praktisch als je er veel gebruik van maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 29 oktober 2015 10:48
    Nee natuurlijk niet, sony ziet liever dat mensen 2x voor dezelfde spel moeten betalen.
    Tot zo ver de klant vriendelijkheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sinas

    • 29 oktober 2015 11:23
    Precies dit :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 29 oktober 2015 12:42
    Kun je het hun kwalijk maken als remastered spellen het ontzettend goed doen? Het is en blijft een commerciëel bedrijf. dat wij als klant ons uiteindelijk uitgebuit voelen, maakt hun niets uit, zolang het geld blijft binnenstromen. Dat geldt echter niet alleen voor Sony, maar ook andere bedrijven. Heel bijzonder is het dus niet. Wel ben ik het met je eens, het is erg jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • radeon9800pro

    • 29 oktober 2015 17:18