Senior Gameplay Designer Kertz liet weten dat de PC meer spelers toelaat, omdat het netwerk van de PC stabieler is en PC's over het algemeen meer geheugen en een betere processor hebben dan de consoles. Hoewel games als Killzone, MAG en Resistance al bewezen dat meer spelers in ieder geval op Playstation 3 een mogelijkheid is, verwerpt Kertz dit argument met de bewering dat de Frostbite 2.0 engine, waar Battlefield 3 op draait, al veel van de console vergt. Christina Coffin, Engine Developer, liet echter weten dat op het moment nog niets vaststaat en dat de eerdergenoemde getallen nog kunnen veranderen.

Kertz heeft via Twitter beloofd dat het nieuwe deel diepgaander zal zijn dan Battlefield 2. "BF3 zal dieper zijn dan BF2. We hebben veel aandacht besteed aan het diepgaander maken van het spel zonder dat de leercurve te steil wordt." Ook zal het zogehete "Dolphin Diving" niet mogelijk zijn in het spel. Bij Dolphin Diving springt een speler in de lucht om vervolgens direct te gaan liggen. Dit levert een soort duikvlucht op. 

Spotten

In de nieuwe Battlefield zal het wel mogelijk zijn de vijand in 3D te spotten. Door een vijand te spotten ziet het hele team een icoontje boven zijn hoofd en wordt deze tegenstander zichtbaar op de radar. "2D-spotten is een minimum, maar ik wil een soort 3D-spotten dat werkt voor het hele team dat situaties als 'Hij zit achter de boom! Welke boom?' voorkomt. Ik wil een 3D-spotsysteem dat werkt voor het hele team en het moet daarom gebalanceerd zijn." Over hoe dit precies moet gaan werken is DICE nog niet helemaal uit.

Battlefield 3 werd eerder deze maand onthuld door middel van een teaser en komt dit najaar uit voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360. De game zal zich in ieder geval afspelen in Parijs, Teheran en New York.