Tenebrae is een aanpassing van de Quake source die stencil shadows en per pixel light toevoegt aan Quake. Stencil shadows zorgen voor realistische schaduw effecten op elk object in het spel. Per pixel lightning zorgt ervoor dat oppervlaktes correct belicht worden. Dit zijn in essentie de zelfde algoritmes die ook in Doom III gebruikt worden. Van Tenebrae is nu versie 1.04 verschenen die een aantal problemen verhelpt, zoals netwerk play, het spelen van oude demo's, Multisurface md3's en nog veel meer.Q -Please I'm a big Counter Strike fan and Half-Life graphics are getting old.. please can you do Tenebrae for it?

- I found a file with the HL sources can you please do it now?

- I read the f.a.q. and you said you won't do a HL version, can you please do it anyway?

- HL is based on the Q1 source can you use Tenebrae with it?

No!

Well the Half-Life engine source is not public. The part of the source that is public is only the "game" source. This allows you to make gameplay changes but NO actual graphical/engine changes. (Stop mailing me links to SDK downloads. I dowloaded it ages ago...)

Valve will not release the engine source soon as it would be a heaven for cheaters who could change everything they want. Om deze Quake mod te kunnen draaien moet je minimaal beschikken over een P3 600, 64MB geheugen, een GeForce of Radeon videokaart, de Water vissed maps en natuurlijk Quake. Versie 1.04 weegt zo'n 4MB en kun je op deze pagina downloaden.