Na het FPS geweld van 2004, belooft ook 2005 toch wel weer een vruchtbaar jaar te worden voor de schietfanaten. Grootste eye-catcher is S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, de door GSC Gameworld ontwikkelde titel die de FPS lat weer een stukje hoger moet gaan leggen. Het spel biedt een vrije wereld, The Zone geheten, waarin de speler simpelweg kan doen waar hij of zij zin in heeft. De wereld is enorm dynamisch en kent ook verscheidene tegenstanders.
GSC Gameworld is onlangs dieper ingegaan op de tegenstanders die je in S.T.A.L.K.E.R. tegen zult komen en dan vooral het gedrag dat ze zullen vertonen. De A.I. van S.T.A.L.K.E.R. is namelijk een enorm complex stukje code, dat een ongekend aantal variabelen uit de dynamische wereld combineert om tot het gedrag van je opponenten te komen. Omdat het nogal een flinke lap, moeilijke tekst is, kun je beter zelf een blik werpen op deze pagina.
Reacties op: Gedrag tegenstanders S.T.A.L.K.E.R. kort uitgelegd
Legendary
Budface12
Draven
Het verhaal en het idee achter het spel vind ik goed. Daar komen dan ook nog wat rpg elementen bij. Een goede engine die volgens mij niet onder doet voor de source engine. Ook de co-op mode lijkt me erg gaaf.
Ik denk dat dit spel best wel eens een verassing kan worden.
anonymous
Niet iedereen is zo'n "intellectueel" als jij die overal kaas van heeft gegeten..
Ik heb het stukje tekst nog niet gelezen, daar heb ik nog geen tijd voor.
Ik ga maar es werken..
Hubert
Hubert
wel een flinke lap
MaF
twiFight
Jaap van Nes
mr_meshuggah
Untitled Player
Draven
Bleet
BoneGrinder
Purno
weet iemand systeem specs?
N3cro_Manc3r
hellblaizer
tim_r
christiaannap
een p4, zo'n videokaart en dat geheugen zijn volgens jou al zeker verouderd? beetje naïve vraag
N3cro_Manc3r