'Gedeelde ontwikkeling doet Need for Speed-serie goed' | Gamer.nl

'Gedeelde ontwikkeling doet Need for Speed-serie goed' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Het was heel belangrijk voor ons en ik denk dat [EA] dat goed beseft heeft", aldus DeLong. "Op een gegeven moment heb je geen tijd meer om te investeren in jezelf, je team of in nieuwe technologie." Black Box maakte tot enkele jaren geleden ieder jaar een nieuwe Need for Speed, waaronder Underground, Underground 2 en Most Wanted.

De studio heeft echter meer tijd gekregen door de komst van Slightly Mad Studios, die in 2009 en 2011 een Need for Speed: Shift-game afleverde. Ook in 2010 hoefde Black Box geen game uit te brengen; in dat jaar kwam Burnout-ontwikkelaar Criterion met Need for Speed: Hot Pursuit.

Call of Duty

Het lijkt erop dat Slightly Mad Studios en Black Box elkaar nu ieder jaar gaan afwi elen, wat de studio's steeds twee jaar de tijd geeft om een game te ontwikkelen. DeLong vergelijkt deze stap met Activisions-strategie voor Call of Duty; games in die serie worden het ene jaar door Infinity Ward en het andere jaar door Treyarch ontwikkeld.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou