Sommige gebruikers zeggen dat hun savebestand corrupt is en het niet meer doet, anderen melden dat hun savegame van de Xbox 360 is verdwenen. Een gebruiker meldt dat zijn savegame het weer deed toen hij een nieuw spel wilde starten, dit lijkt echter niet voor andere gedupeerden te werken. Ontwikkelaar Rocksteady Studios en uitgever Warner Bros. hebben nog niet op de klachten gereageerd.
Gebruikers melden problemen met save-bestanden Batman: AC
subtitle
Verschillende spelers van de Xbox 360-versie van Batman: Arkham City melden dat hun savebestand van Batman: Arkham City niet meer werkt. Dat doen ze in een inmiddels acht pagina's tellend topic op het officiële forum van de game.
Reacties op: Gebruikers melden problemen met save-bestanden Batman: AC
Audax
Stussycrown
Zou gestoord worden als ik al mijn riddler trophies opnieuw moet zoeken! Om nog maar over de side missions te zwijgen
Overmind
Mysticmaus
Luckykane13
LeV88
Baukereg
Mitro89
Gradok
Alleen ruzie met bepaalde Triggers die niet actief zijn terwijl het wel zo hoort.
Aquemini
TomThomasTom
Gelukkig niet zo erg als bij Dark Souls: Save File corrupted, je kan geen nieuwe save file meer aanmaken (dus je moet je savefile zelf verwijderen, terwijl die al verwijderd is…) en uiteindelijk kan je het spel dus niet meer op jouw account spelen; dan baal je nog meer.
Maar de mensen die er echt heel veel tijd in hebben gestolen: ik heb medelijden met jullie!!
Lisker
Seeyouinhell64
Seraphex
Kael
Als een game te buggy was kon je gewoon weer 1 jaar wachten of flopte de game gewoon, patchen bestond nog niet echt want er was geen degelijk medium om patches bij de mensen thuis te krijgen. Elke game had ook toen al bugs. Mensen schrijven simpelweg niet miljoenen regels code zonder fouten.
Er zijn zelfs voor snes en nes berichten in game tijdschriften geplaatst destijds hoe de bugs te voorkomen door ze over te slaan/te omzeilen. Fixen kon niet.
Sommigen gaven patches uit via tijdschriften met bijgevoegde diskettes maar daar bereik je lang niet al je klanten mee en voor de consoles in die tijd was dat helemaal geen optie.
Er kwam dan vaak onaangejkondicht een v2 van een game in de handel met fixes, maar dat werd nergens duidelijk gemaakt. Sommige mensen hadden dus bugged versies, latere klanten zonder dat ze het wisten verbeterde versies.
Nu heb je internet en kunnen ze fouten fixen door patches uit te geven op een degelijk medium waarmee ze de meeste van hun klanten kunnen bereiken.
Vroeger zat je gewoon met je bug, of werd het spel terug geroepen en gedurende maanden gefixed voor een re-release. Er zijn ook games uit de schappen gehaald door bugs maar geen financen voor de dev om te fixen en te re-releasen.
Er is nog iets waar je uit je reactie op te maken helemaal niet bij stil staat.
Vroeger was een game code+media assets ongeveer 1 tot 5 3,5" disks. ongeveer 1 tot 6 mb in totaal.
Nu zijn games veel complexer onder de kap, er moet veel meer data bijgehouden en opgeslagen worden, code + assets zijn al vaak duizenden mb.
Er is gewoon veel meer mogelijkheid voor fouten om er in te sluipen.
Je praat alsof de games nog altijd zo simpel zijn om te maken als commander keen maar nu veel vaker en ergere bugs bevatten.
Natuurlijk leidt het medium eventueel bij sommige (vooral publishers niet de developers) tot de gedachte om gewoon geplanned uit te geven met bugs en dan te patchen, maar als ik zo rondkijk valt het best mee welke publishers zich daar echt opzettelijk aan schuldig lijken te maken.
Een voorbeeld om mee te sluiten:
Nee vroeger waren games perfect zoals de bug in super mario bros (1985) waardoor je midden in je game in een onontsnapbaar infinitief level kwam, enige fix? Nieuw spel starten en de bug niet opnieuw triggeren, patch? Kan niet want patchen/internet was er nog niet echt door technische barriere's destijds. Super die oude tijd.
Seraphex
Je argument dat alle "code en assets" zoveel meer ruimte inneemt, en daarom gevoelig voor bugs is slaat nergens op. Games waren vroeger net zo complex om te maken als nu, eenstemeer omdat we kwa kennis en technologie ook net zo ver vooruit zijn gegaan. Een grote RPG uit de gouden jaren, daar werd gewoon met meer liefde en zorg aan gewerkt dan aan veel toptitels van nu.
Mijn punt is, wat je niet mee kreeg gezien je doorgaat over dat we nu patches en internet hebben, is dat vroeger Quality Assurance nog bestond, en nu niet meer. Een spel word te vroeg op de markt gebracht, dan worden er post-haste day-one patches gebakken waarna ze overgaan op mappacks, kostuums, facebook en twitter onzin, en dan zo snel mogelijk een sequel.
Vroeger werden al die uren besteed aan het perfectioneren van een release, zo een loyale fanbase op te bouwen en dan opnieuw een meesterwerk uit te brengen. En die tijd is voorbij.
Septaro1
Ik had in mijn droom een hele hoop stapel met nieuwe games waaronder deze en skyrim en mw3 enz enz enz…. word ik wakker… FOCK het is een droom.
Kael
Maar je begrijpt kennelijk niet dat een deel van die ruimte in m'n reactie bestaat uit meer en complexere code.
M'n voorbeeld over dat gamebreaking bugs er altijd al waren sla je gewoon voor het gemak maar over.
Je weet echt niet waar je het over hebt, ik kan een 90's platformer maken maar echt geen mass effect 3 bv.
Die platformer met veel minder code is ook veel makkelijker om bugs in te pletten.
Maar dit wordt een nutteloze discussie met iemand die kennelijk nog nooit een regel code geschreven heeft maar wel denkt dat ie weet waar ie over lult.
Toro_rnc
Wilde alleen ff doorgeven voor de mensen die een smartphone hebben , een APP kunnen downloaden voor BAC die de riddler trophys op Maps laat zien (als jullie het gemist hebben). Anders is er binnenkort vast wel op YouTube wat te vinden en guidebook.
Gr