Nieuws
halo infinite

'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'

Studio zou zich mogelijk hebben verkeken op het genre

Geschreven door Michel Musters op
De trage ontwikkeling van de nieuwe Fable-game zou komen door een gebrek aan mensen met kennis van het rpg-genre tijdens de ontwikkeling.

Dat claimt Juan Fernandez, een voormalige ontwikkelaar van Playground Games, in een interview met Vandal, dat vervolgens vertaald werd door Wccftech. Volgens hem was er in zijn tijd bij Playground Games weinig kennis voor het maken van een openwereld-rpg.

Hij meldt: "Playground is erg georganiseerd en gericht op produceren. Elke twee jaar brengen ze een nieuwe Forza Horizon uit van hoge kwaliteit. Ze zijn slim en ze weten wat ze doen. (Maar voor Fable) wilden ze iets anders doen en dachten ze veel te weten dankzij het maken van openwereldracegames. Ze hebben echter te weinig mensen in dienst die veel weten van de benodigde gameplay. Hoe bestuur je een personage in een open wereld? De acties verschillen erg van een racegame. (...) Een auto met 300 kilometer per uur besturen heeft andere vereisten dan lopen door een landschap."

Volgens Fernandez zijn ze bij Playground Games daarnaast gewend om met relatief kleine teams te werken ten opzichte van studio's die aan andere grote openwereldgames zoals Assassin's Creed werken. Dat verloopt volgens hem prima bij racegames, maar levert bij het ontwikkelen van een grote rpg zoal de nieuwe Fable mogelijk problemen op.

Officieel is niet bekend hoelang de nieuwe Fable al in ontwikkeling is en wanneer de game uit moet komen. Het spel werd in de zomer van 2020 aangekondigd. Eind vorig jaar lekte al uit dat de game toen al zo'n vier jaar in ontwikkeling was.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mechgame Relayer vanaf vandaag verkrijgbaar Minecraft Preview-app vervangt Minecraft-bèta
31

Reacties op: 'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 24 maart 2022 09:11
    Nou hier weer een voorbeeld dat Microsoft niet echt gelukkig is met haar studios. Het is inderdaad geen racegame. Dit is een typisch gevalletje van schoenmaker blijft bij je leest

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 24 maart 2022 09:15
    @Roy36NL word jij nooit moe van jezelf triest figuur?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 24 maart 2022 09:23
    @Mr.Happy Waarom triest figuur?? Hij heeft gelijk. Everwild ontwikkeling loopt dramatisch. Perfect Dark zijn problemen mee en nu ook Fable. Dus dan lijkt dat er vaak dingen niet goed gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 24 maart 2022 09:31
    @Snoop213 het gaat niet over gelijk hebben, het gaat over springen op elk puntje waar hij maar mogelijk kan over zeuren als het over xbox gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 24 maart 2022 09:58
    @Mr.Happy Dan moet Xbox er voor zorgen hij niet kan zeuren qua games ontwikkeling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 24 maart 2022 10:27
    @Snoop213 Dan kun je net zo goed de bal kaatsen want ook bij Playstation gaat het niet lekker bij de ontwikkelingen, veel vertragingen (GOW, Forspoken), micortransactions GT 7 blablabla. Zoek op het internet en gij zult vinden…

    Gebeurt bij elke studio: verloop, cringing, vertraging, etc..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 24 maart 2022 11:03
    @GangstaLean Ja ik zeg ook niet dat het goed bij andere bedrijven. Maar dan mag je er wel iets over zeggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 28 maart 2022 11:48
    @Snoop213 Zeker, fair enough!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 maart 2022 11:43
    @GangstaLean en als je mijn reacties leest heb ik mij ook zeker negatief uitgelaten over het hele gt7 gebeuren. En het feit dat vrr nog niet aanwezig is. Maar mensen willen alleen lezen wat ze willen lezen en als hun systeempje negatief wordt bejegend dan zijn sommige gelijk op der tenen getrapt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 28 maart 2022 11:52
    @Roy36NL Ok, die heb ik niet gelezen dan. Maakt verder niet uit, strekking van het verhaal is dat dit overal voorkomt en dat het gewoon iets is wat we zeker vaker gaan horen. En dat zijn denk ik niet mijn tenen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 24 maart 2022 10:06
    @Mr.Happy wanneer de kans zich voor doet, dan doe jij dit vaak genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 maart 2022 09:25
    @Mr.Happy Nee eigenlijk niet. Ik moet wel toegeven dat ik vaak reageer, maar het komt ook vaak naar buiten dus ja dat geeft eigenlijk mijn gelijk wel weer. En triest figuur ja dat vind ik ook van jou dus die mening mag jij hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 24 maart 2022 11:34
    @Mr.Happy

    Waar maak je je druk om zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 24 maart 2022 09:19
    @Roy36NL of je leest dat Microsoft Playgrounds de kans geeft om zichzelf te kunnen ontwikkelen en groeien door zelf een project aan te pakken in plaats van 300 oud gedienden bij andere Devs weg te plukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 maart 2022 09:25
    @Tonne dat werkt zo te lezen fantastisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 24 maart 2022 09:39
    @Roy36NL en Microsoft kan het veroorloven om hun talenten te laten groeien. Kijk naar Gamefreak of Infinity Ward denk je niet dat die mensen een keer uitgebrand zijn? Verandering van spijs doet eten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 maart 2022 09:45
    @Tonne Nou de maaltijden die Microsoft voorschotelt deze generatie zijn tot nu toe ook opwarm maaltijden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 24 maart 2022 09:51
    @Roy36NL als je dat vind dan heb ik een hele simpele oplossing. Niet kopen.

    Zoveel negatieve energie is slecht voor je maag, Straks heb je een maagzweer man. Er komen honderden games elk jaar. Gewoon iets zoeken waar je wel iets mee kunt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 maart 2022 10:01
    @Tonne O maak je over mij maar niet druk hoor ik vermaak me prima en vind een hoop games waarin ik me kan verliezen. Death door op de Xbox serie x toevallig. Elden ring en horizon dus met mijn gaming needs zit het ook wel goed. Plus als elden ring achter de rug is dan tunic proberen ook op de Xbox zo zie je maar ondanks dat het heel stroef loopt met de studios sijpelt er zo nu en dan nog wat doorheen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 24 maart 2022 13:56
    @Tonne Het Mensen zien het helaas vaak negatief ipv positief.