'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'

'Gebrek aan mensen met kennis zorgt voor trage ontwikkeling Fable'

De trage ontwikkeling van de nieuwe Fable-game zou komen door een gebrek aan mensen met kennis van het rpg-genre tijdens de ontwikkeling.

Dat claimt Juan Fernandez, een voormalige ontwikkelaar van Playground Games, in een interview met Vandal, dat vervolgens vertaald werd door Wccftech. Volgens hem was er in zijn tijd bij Playground Games weinig kennis voor het maken van een openwereld-rpg.

Hij meldt: "Playground is erg georganiseerd en gericht op produceren. Elke twee jaar brengen ze een nieuwe Forza Horizon uit van hoge kwaliteit. Ze zijn slim en ze weten wat ze doen. (Maar voor Fable) wilden ze iets anders doen en dachten ze veel te weten dankzij het maken van openwereldracegames. Ze hebben echter te weinig mensen in dienst die veel weten van de benodigde gameplay. Hoe bestuur je een personage in een open wereld? De acties verschillen erg van een racegame. (...) Een auto met 300 kilometer per uur besturen heeft andere vereisten dan lopen door een landschap."

Volgens Fernandez zijn ze bij Playground Games daarnaast gewend om met relatief kleine teams te werken ten opzichte van studio's die aan andere grote openwereldgames zoals Assassin's Creed werken. Dat verloopt volgens hem prima bij racegames, maar levert bij het ontwikkelen van een grote rpg zoal de nieuwe Fable mogelijk problemen op.

Officieel is niet bekend hoelang de nieuwe Fable al in ontwikkeling is en wanneer de game uit moet komen. Het spel werd in de zomer van 2020 aangekondigd. Eind vorig jaar lekte al uit dat de game toen al zo'n vier jaar in ontwikkeling was.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Nou hier weer een voorbeeld dat Microsoft niet echt gelukkig is met haar studios. Het is inderdaad geen racegame. Dit is een typisch gevalletje van schoenmaker blijft bij je leest

0
test

@Roy36NL word jij nooit moe van jezelf triest figuur?

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Mr.Happy Nee eigenlijk niet. Ik moet wel toegeven dat ik vaak reageer, maar het komt ook vaak naar buiten dus ja dat geeft eigenlijk mijn gelijk wel weer. En triest figuur ja dat vind ik ook van jou dus die mening mag jij hebben.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Roy36NL of je leest dat Microsoft Playgrounds de kans geeft om zichzelf te kunnen ontwikkelen en groeien door zelf een project aan te pakken in plaats van 300 oud gedienden bij andere Devs weg te plukken.

0

@Tonne dat werkt zo te lezen fantastisch

0
test

@Tonne Het Mensen zien het helaas vaak negatief ipv positief.

0
test

@Roy36NL snap wat je bedoelt, maar dit zegt weinig over dexe game. Ja zr hebben booit een rpg gemaakt dus dat het langzamer gaat dan elke 2 jaar een forza snap ik wel, laat ze maar lekker de tijd nemen net als studio van god of war die nam ook ze tijd voor de reboot en 1 van de beste games ooit in mijn ogen. Maar ik ik heb wel vertrouwen in playground games nooit een slexhte game gemaakt en dit is iets nieuws dus neem de tijd.

0

@hulstpower het zegt ook niks over de game heb ik ook nergens gezegd. Ik zeg alleen weer een voorbeeld dat het stroef loopt met Xbox en haar studios

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@coola het komt met dexe game echt wel goed, micro had hem veek te vroeg bekend gemaakt maakt alleen. Maar oo moment die kimt krijgen wr een hele mooie wereld met hopelijk goeie rpg.

0

Aanbevolen voor jou