Geavanceerde physics-engine in Chrome | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Chrome is een van de spellen die op stapel staat die het gat hoopt te kunnen vullen dat Bungie heeft achter gelaten met het opschorten van de PC versie van Halo tot op zijn vroegst volgend jaar. Ontwikkeld door de Poolse firma Techland begint Chrome er steeds beter uit te zien. Nu kondigt men aan dat men een geavanceerd physics-systeem heeft toegevoegd gelijk aan wat er te zien was in het eerste filmpje van Unreal Tournament 2003. Men heeft de physics engine van Hitman als voorbeeld genomen. In dat spel kon je lijken al op realistische wijze met je mee slepen. Op Avault worden wat voorbeelden gegeven van wat voor dingen de Physics-engine allemaal kan:Once a character has been shot, the impact causes his body to react to the force of the bullet. The hit limb reacts first, then the rest of the body follows. When grenades or other explosives blow up close to a character, the force of the blow throws him in the opposite direction.

Examples of the uses of human body physics in Chrome are people falling down watchtowers once a grenade blows up at their feet and shot enemies falling down a steep hill. Snipers can also shoot an enemy down and watch him fall over a barrier. Players can even get into a car, speed up and hit an enemy soldier, watching him fly over the vehicle. Het zal dus zeker zorgen voor wat extra realisme in het spel. Als nu ook de bedienbare voertuigen in het spel een physics-engine van gelijke kwaliteit gaan gebruiken, dan kan dit mi chien wel een concurrent voor Halo worden, zei het op een ander platform. Maar van Techland zijn nog niet echt goede games verschenen, dus het wordt nog even duimen tot een release in de late zomer van dit jaar. Bekijk het hele artikel hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou