Toch ging de ontwikkelaar experimenteren met een multiplayer. Veel maps zouden volgens Bleszinski in eerste instantie "als Counter-Strike" aanvoelen. Het was dan ook de bedoeling dat spelers tussen rondes wapens kochten. Uiteindelijk werd er voor gekozen om de krachtigere wapens op de map te leggen, omdat spelers dan meer reden hadden om toch rond te bewegen.
Bleszinski meldde ook dat zijn favoriete Gears-game de derde is. "Toen hebben ze echt dingen geperfectioneerd en er waren dedicated servers. We hadden meerdere gametypes, verschillende personages, vrouwen in het gevecht... het was cool."
Bleszinski is uiteindelijk vertrokken bij ontwikkelaar Epic en werkt nu met zijn eigen studio Boss Key Productions aan LawBreakers. Die game moet ergens in 2016 uitkomen op Steam. De game zou eerst free-to-play worden, maar daar heeft men van afgezien.
Reacties op: Gears of War had bijna geen multiplayer
ShadowX
MP heb ik zelf geen drol mee dus boeit me niet zoveel of het er wel of niet in had gezeten, deel 4 kijk ik enorm naar uit en ben benieuwd hoe het verder gaat.
garciagarcia
ikhouvanfristy
garciagarcia
Ik ben ook zeker blij dat GoW een multiplayermodus had. Hoewel ik zelf geen XBOX had, weet ik wel dat het echt een fantastische game is.
Als PlayStation bezitter ben ik dan ook best wel jaloers op deze exclusive. Maar ach, dat heeft UC4 wel goed gemaakt xD
-it-
Dat was Halo 2 op de (eerste) xbox. Gears was de eerste cover based multiplayer die het echt goed deed. Pas op de 360 als ik het goed herinner
ikhouvanfristy
ikhouvanfristy
Lekker aan het mierenneuken:'')
MichelMusters
NIGHTMARE
foutje kan gebeuren, niks mis mee