'Gears of War 3 krijgt lichte RPG-elementen' | Gamer.nl

'Gears of War 3 krijgt lichte RPG-elementen' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"De toekomst van shooters ligt in de RPG", aldus Bleszinski. "De shooters die ik de laatste tijd het leukst vind zijn BioShock en Borderlands, beide games met lichte RPG-elementen."

"Ontwikkelaars hebben een manier gevonden om elkaar te inspireren. Gears of War werd beïnvloed door Resident Evil, maar toen Resident Evil 5 uitkwam werd die game beïnvloed door Gears of War. Dus mi chien zien we steeds meer elementen uit RPG's of het verhalende aspect van Heavy Rain terugkomen in shooters."

Ma Effect

Bleszinski noemt BioWare's RPG-reeks Ma Effect ook als voorbeeld van een game die elementen uit verschillende genres gebruikt. "Het was zo cool dat Ma Effect een soort RPG voor mij was, maar met schieten vanuit een schuilplaats. Ik denk dat er een reden is waarom het zo succesvol is. Omdat gamers van Gears houden. Hier is een game die op Gears lijkt, maar met meer diepgang en een andere setting. Het is Star Wars voor de nieuwe generatie. En het feit dat je seks kunt hebben in de game is ook belangrijk."

Gears of War 3 komt op 8 april 2011 uit voor de Xbox 360. In dit slotstuk van de trilogie neemt Marcus Fenix samen met Dom Santiago het weer op tegen de Locust. De laatste stad van de mensheid is vernietigd en de strijd om te overleven is harder dan ooit geworden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou