De multiplayermodus van het tweede deel kreeg veel kritiek door de aanwezigheid van netwerkvertragingen. Op de vraag hoe Epic Games hier iets aan gaat doen, antwoordde Bleszinski: "Nou, ik denk dat dedicated servers enorm veel zullen helpen".

Toch is ook dit volgens de ontwikkelaar geen garantie voor een perfect multiplayerpotje. "Ik heb lag gehad in [Halo:] Reach, ik heb lag gehad in Call of Duty. Lag is een realiteit van het internet, wanneer miljoenen mensen tegelijkertijd verbonden zijn. Toch is het als een ontwikkelaar je taak er alles aan te doen om een nieuwe game hier zo bestendig mogelijk tegen te maken. En nogmaals, dedicated servers zullen daarbij helpen."

Dedicated servers

Dedicated servers zijn computersystemen die op centrale locaties staan, waarop spelers over de hele wereld multiplayerpotjes van een bepaalde game kunnen spelen. Om kosten te besparen zien veel ontwikkelaars af van deze servertechniek. In plaats daarvan is één van de spelers van het potje de gastheer. Doordat de gemiddelde speler niet zo'n snelle en stabiele internetverbinding heeft als professionele server-parken, is er met spellen zonder dedicated servers vaak meer sprake van lag.