"Ik heb het merk met veel liefde binnengehaald", aldus Pitchford. Hiermee doelt hij op het overnemen van Duke Nukem Forever van ontwikkelaar 3D Realms, om zo de game na een lange ontwikkeltijd af te maken. "Toen ik dat deed was het niet alleen mijn bedoeling ervoor te zorgen dat iedereen Duke Nukem Forever kon spelen. Mijn echte doel is om weer een Duke Nukem-game te bouwen."

"Ik denk dat we het wel anders zouden doen (dan Duke Nukem Forever)", vervolgt Pitchford. "Ik denk dat het geweldig zou worden, en ik kijk er naar uit." Meer kon Pitchford er niet over kwijt. Pitchford werkte aan de Atomic-editie van Duke Nukem 3D voor Apogee Software en 3D Realms, waarna hij het bedrijf in 1997 verliet en Gearbox oprichtte. Gearbox nam de problematische ontwikkeling van Duke Nukem Forever over, maar bij release waren critici en gamers over het algemeen niet te spreken over de kwaliteit van de game.