"We dachten: 'Nee, dat kunnen we niet doen'. Die game zou veertig miljoen dollar gekost hebben om te maken en 600 duizend keer zijn verkocht - en dat zou het einde zijn geweest voor ons", zegt Pitchford tegen OPM. "Er is geen rationeel businessmodel dat dit had kunnen laten werken. Als we het hadden gemaakt met een businessmodel dat wel zou werken, zou het niet de Blade Runner-game geweest zijn die we allemaal hadden gewild."
Pitchford vertelt dat zijn studio, voordat het in 2008 Aliens: Colonial Marines aangekondigde, een lijst had met "droommerken" waarvan het een game had willen maken. De CEO zegt dat ze alle licenties op die lijst hebben weten te bemachtigen en Blade Runner was daar een van. Pitchford en Brian Martell, mede-oprichter van Gearbox, zijn zelfs nog naar Hollywood geweest om hun plannen te bespreken met Blade Runner-regisseur Ridley Scott.
Reacties op: Gearbox: 'Blade Runner had onze ondergang betekend'
Vichan
ShadowX
Aliens: Colonial Marines is er zeker 1 die ik in de gaten hou van gearbox.
LogiForce
Jammer maar helaas voor de bladerunner fans.
snaptuh
JaapGoose
coenstegeman
Maar Duke Nukem Forever namen ze zonder slag of stoot over….! Wie is hij dan om nog over 'rationeel' te praten?
Mcvroegrijk
Sciurida
Teknootje
aRtero
clandestine666
The Chosen One
Blade Runner is een hele andere wereld en om daar heel veel geld in te steken om er een goede game van proberen te maken is een stuk riskanter. Harstikke logisch dus als je even nadenkt.
Rexus
Raar is het dan wel dat ze BiA ineens zo casual lijken te gaan maken.
De overname van Duke zou denk ik meer met de licensie te maken hebben. Het is gewoon zo dat ze Forever niet nog een keer konden uitstellen en zij hem waarschijnlijk zelfs nog gerusht hebben om dan te beginnen aan een Duke game die volgens hun eigen visie is opgebouwd.
EDIT: Als je min wees dan ook gelijk een held en zeg even waarom je het ergens niet mee eens bent.
djsonicx
Sneakybasterd
Vosjuh
Het spel van Westwood was een van de weinige games die me echt meesleurde in die sfeer, ook trouwens een van de weinige filmgames die echt succesvol is gebleken.
Vind het bijzonder jammer dat er geen remake komt of een nieuwe deel van dspel.. dan maar deus ex 3 spelen wat de sfeer zeer dicht benaderd
Faceman
"Ground Floor"
"Mainframe and Shooting Range"
"Laboratory"
"Roof"
vet cool was dat en ook dat het werdt uitgesproken ik vergeet dat gewoon nooit meer