Gearbox: 'Blade Runner had onze ondergang betekend' | Gamer.nl

Gearbox: 'Blade Runner had onze ondergang betekend' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We dachten: 'Nee, dat kunnen we niet doen'. Die game zou veertig miljoen dollar gekost hebben om te maken en 600 duizend keer zijn verkocht - en dat zou het einde zijn geweest voor ons", zegt Pitchford tegen OPM. "Er is geen rationeel busine model dat dit had kunnen laten werken. Als we het hadden gemaakt met een busine model dat wel zou werken, zou het niet de Blade Runner-game geweest zijn die we allemaal hadden gewild."

Pitchford vertelt dat zijn studio, voordat het in 2008 Aliens: Colonial Marines aangekondigde, een lijst had met "droommerken" waarvan het een game had willen maken. De CEO zegt dat ze alle licenties op die lijst hebben weten te bemachtigen en Blade Runner was daar een van. Pitchford en Brian Martell, mede-oprichter van Gearbox, zijn zelfs nog naar Hollywood geweest om hun plannen te bespreken met Blade Runner-regi eur Ridley Scott.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou