Ontwikkelaar Gas Powered Games is bezig om de RTS Supreme Commander om te zetten voor de consoles. Voorlopig staat alleen een Xbox 360-versie op het schema, maar een PS3-versie moeten we niet uitsluiten. Chris Taylor, de oprichter van de ontwikkelaar, zegt nu eerst aan een Xbox 360-versie te denken omdat dat het logisch platform is om iets van de PC naartoe te verhuizen.
Taylor hoopt met Supreme Commander de besturing van RTS-games op de consoles weer een duwtje in de goede richting te geven. Volgens hem besturen huidige titels nog altijd niet goed genoeg.
Veel units tegelijk in beeld in de PC-versie van Supreme Commander.
Reacties op: Gas Powered maakt console-versie Supreme Commander
ConstantW
Maar op RTS gebied is het zoiezo PC>Console.
Ik zou er nooit aan beginnen op bijv een 360. TE! frustrerend
nightsneaker
MyztiC
JaapGoose
ConstantW
Nee Supreme Commander duurt mij allemaal VEEEEEEEEL te lang. Starcraft daar in tegen is een stukje snellerderderderder
W-zup
dakaflemanan
Ligt dat nou aan mij of betekent dat echt framedrops-vrij gamen!?
Amiganoid
wasp16
ConCor
MannfredvC
Ontopic: Altijd welkom een goede Rts op de 360!
ConCor
Maar ze kunnen ook het realisme van de physics wat naar beneden doen, die feature schijnt nogal een framekiller te zijn. Vooral dat elke kogel een physics projectiel is.
Anders gaat zo'n 360 het echt niet trekken. Ik heb wel eens gelezen dat die 360 triple core minder transistors heeft dan een moderne single core cpu. Supcom heeft minstens een dual-core nodig, liever quad bij 8 player multiplayer. Die 360 core is trouwens van ibm en is een soort van powerpc core, die niet echt bekend staan als snel gezien de pr praatjes van apple na hun overstap van powerpc naar intel.
JustinTimberlake
En jullie zijn allemaal n00bz… Me for teh win!
ConstantW
dakaflemanan
dakaflemanan
IceXuick
op wii al helemaal. Denk dat je echt ziek zat wordt van het mikken en zwaaien met je remote (minimaal toch een uur, gemiddeld 2 uur per potje). Daarnaast is het belangrijk zoveel mogelijk info op je scherm kwijt te kunnen. De wii 480p biedt daarvoor (veels) te weinig imho. Verder het besturen van RTS op consoles (met controller) is gewoon zoveel baggerderder dan met muis en keyboard. Vind leuk dat Chris Taylor SC port naar de Xbox voor wat extra markt, maar daar houdt het denk ik ook op. Ik denk dat het slimmer is om meer aandacht te besteden aan patches en/of uitbreidingen voor SC.